Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

OK... NU börjar jag bli väldigt trött

Produkter
(logga in för att koppla)

patrik_p

Aktiv medlem
För någon månad sen så fick jag en "förlåt" tidning av Fotosidan som sa att de hade gjort något fel med fakturorna till (vissa) prenumeranter. Jag var en av dessa. Så jag fick ett extra nummer av "vidvinkel-utgåvan" ( tack för det, pappa blev glad ). Strax innan förlängde jag min prenumeration på fotosidan. Betalade fakturan och tackade ja till 4 nya nummer.

Ska tillägga att jag innan detta fick en faktura på medlemskapet på rätt angiven summa. Också betald och i sin ordning.

MEN VARFÖR I H-vete skickar ni en faktura till ? med utskriftdatum 2010-11-30 ? När den förra fakturans förfallo datum var den 2010-11-30 och BETALD ??????

Rätta mig om jag har fel någonstans, men jag tycker jag får erbjudanden och "valfria fakturor " från ER hela tiden.
Jag har betalt och är väldigt nöjd med det jag betalt för. Men räcker det inte med att jag betalar EN GÅNG ?

Skärpning!!!!

Jadu, det finns nog hyfsat logiskt svar men det krävs lite utredning. Prenumerationshantering är betydligt mer komplext än jag någonsin kunde tro. Jag ser tyvärr inte heller prenumerationsdatabasen (den ligger hos vår partner) så jag får gissa lite och de borde leda fram till ett svar:

- Om vi bortser från vårt misstag för någon månad sen och kikar på vad som hände just nu.
- Den fakturan du fick nu sist. Var den på 199 eller 249 kr? Jag skulle gissa att den är på 249 kr, och jag tror att den är på förlängningen från den prenumeration som du beställde 2009-10-21.
- Den fakturan som du redan fått och betalt härör från beställningen du la 2010-10-05.
- Och eftersom det är olika adresser på 2009 beställningen och den senaste så uppfattar prenumerationssystemet att du är två olika personer (beställningar), vilket är korrekt.

Så min gissning är alltså att den senaste var på 249 kr. Kan det stämma?

Nix.. 199.00kr

När jag förlängde min prenumeration här, så tog jag även silverpaketet och hur det då kan bli en annan fysisk person, när jag gör beställningen på er sida med mitt login känns för mig lite obegripligt. Hur som helst, bra att du svarade. Men du får kika upp detta. För några 199kr till vill jag inte betala!

I prenumerationssystemet så finns ingen koppling till ditt login här utan det som skickas över är en adress. Och i ditt fall så är det två olika adresser och då blir det två olika personers beställningar. Ganska rimligt egentligen att systemet hanterar det så eftersom två samma namn i samma höghustrappa skall betraktas som två beställningar. Det om det.

Ok 199. Min teori stämde inte riktigt då alltså. Vad är det för text på den senaste fakturan?

Sen kommer jag inte kunna ge ett exakt svar förrän måndag då jag kollar med prenumerations kundtjänst. Dock kan jag redan nu säga att du inte behöver betala fakturan (förutsatt att den andra är betald som du säger).

I prenumerationssystemet så finns ingen koppling till ditt login här utan det som skickas över är en adress. Och i ditt fall så är det två olika adresser och då blir det två olika personers beställningar. Ganska rimligt egentligen att systemet hanterar det så eftersom två samma namn i samma höghustrappa skall betraktas som två beställningar. Det om det.

Ok 199. Min teori stämde inte riktigt då alltså. Vad är det för text på den senaste fakturan?

Sen kommer jag inte kunna ge ett exakt svar förrän måndag då jag kollar med prenumerations kundtjänst. Dock kan jag redan nu säga att du inte behöver betala fakturan (förutsatt att den andra är betald som du säger).

Kontaktar dig på mail på måndag. Har din adress sen tidigare!

Och oavsätt så hade jag ändrat adress innan ny prenumeration.

Senast ändrad:
Min gissning var fel. Ett fel på felet gjordes när justerade vårt misstag härom månaden. När beställningarna lades in så satte #4 2010 som första nummer (fast de inte skulle vara det). En faktura gick ut direkt, när det sen justerade till nr 1 2011 så missades att markera att ingen faktura skulle gå ut (eftersom det redan gått ut en), och sen gick en faktura ut ändå.

Släng den senaste fakturan. Du kommer inte bli påmind, du har bara en prenumeration.

Sorry, sorry och jag hoppas verkligen att detta var sista turen i detta ärende.

ANNONS
Götaplatsens Foto