Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad skall jag välja för kamera?...

Produkter
(logga in för att koppla)

JonathanA

Ny medlem
Hej!

Sedan 2009 har jag fotograferat på flygplan med min Nikon D40 kamera. Men känner nu att jag vill ta ett nytt steg i min "karriär", men vet inte vad jag skall välja. Det är Nikon jag vill ha, eftersom jag har Nikon objektiv. Vad tycker ni att jag skall välja om jag skall ta nästa steg? Nikon D3100 känner jag inte för, vill ha lite mera.

Har funderat på Nikon D90 eller Nikon D5100 men har även kollat in D7000, dock är den kanske lite i överklass. Eller vad tycker ni!

Ge mig förslag, är inte den bästa på kameror.

Med vänliga hälsningar

Jonathan

Hej!

Sedan 2009 har jag fotograferat på flygplan med min Nikon D40 kamera. Men känner nu att jag vill ta ett nytt steg i min "karriär", men vet inte vad jag skall välja. Det är Nikon jag vill ha, eftersom jag har Nikon objektiv. Vad tycker ni att jag skall välja om jag skall ta nästa steg? Nikon D3100 känner jag inte för, vill ha lite mera.

Har funderat på Nikon D90 eller Nikon D5100 men har även kollat in D7000, dock är den kanske lite i överklass. Eller vad tycker ni!

Ge mig förslag, är inte den bästa på kameror.

Med vänliga hälsningar

Jonathan

Köp en D90, billig bra och ett jättekliv upp från D40. Tillgång till alla fina objektiv utan inbyggd motor är främsta anledningen att välja den framför D5100 (som väl, inte har fokusmotorn?).

ANNONS
Götaplatsens Foto