Annons

7d startar inte...

Produkter
(logga in för att koppla)

Haara

Ny medlem
Hej!
Jag har precis upptäckt att min 7d krånglar...
Jag använde den i fredags natt, och då fungerade den felfritt (förutom att batteriet tog slut).
När jag nu skulle använda den igen efter att ha laddat upp batteriet så startar den inte...
Någon som har en aning om vad som kan vara fel?
Jag hoppas att det är "klockbatteriet" som är slut, men har inget extra hemma så jag kan testa.
Det är den enda anledningen jag kan komma på, förutom att något skulle vara trasigt, men det vågar jag knappt tänka mig, då kameran är precis 13 månader, och jag har för mig att det är 12 månaders garanti på den.
 

Maximus3D

Aktiv medlem
Det är ju i princip helt omöjligt för oss här på forumet att svara på vad det kan vara för fel på din kamera, speciellt med den vaga beskrivning som du har lämnat. Jag kan iaf inte komma på något bra tips eller förslag att ge dig annat än att emaila Canon och surra med dem.

/ Magnus
 

Myran2

Aktiv medlem
Prova plocka ut batteriet och in med det igen så kanske den kommer igång min har också varit och är lite larvig ibland det kan vara elektroniken i batteriet som inte hänger med ibland.
 

mange69

Aktiv medlem
Det är ju i princip helt omöjligt för oss här på forumet att svara på vad det kan vara för fel på din kamera, speciellt med den vaga beskrivning som du har lämnat. Jag kan iaf inte komma på något bra tips eller förslag att ge dig annat än att emaila Canon och surra med dem.

/ Magnus
Vag och vag - den startar ju inte efter att batteriet tagit slut =)
 

Alagazam

Avslutat medlemskap
Hej!
Jag har precis upptäckt att min 7d krånglar...
Jag använde den i fredags natt, och då fungerade den felfritt (förutom att batteriet tog slut).
När jag nu skulle använda den igen efter att ha laddat upp batteriet så startar den inte...
Någon som har en aning om vad som kan vara fel?
Jag hoppas att det är "klockbatteriet" som är slut, men har inget extra hemma så jag kan testa.
Det är den enda anledningen jag kan komma på, förutom att något skulle vara trasigt, men det vågar jag knappt tänka mig, då kameran är precis 13 månader, och jag har för mig att det är 12 månaders garanti på den.
Du är säker på att du laddat upp batteriet?

Det har vid ett tillfälle hänt att jag satt batteriet i laddaren men missat att ansluta laddaren till elnätet. :)
 

Haara

Ny medlem
Maximus3D:
Jag är medveten om att det inte är så mycket information att gå på, men jag tänkte att någon annan kan ju ha råkat ut för samma sak och vet vad som hänt. Är ju värt att chansa...
Då det är helg är det ju svårt att nå Canon nu, eller åtminstone att få svar nu, men jag har ringt dem och bett dem ringa upp...

Myran2:
Det var det första jag prövade, med båda batterierna (det vanliga och "klockbatteriet"), och det hjälpte tyvärr inte, men känns Bra att veta att det kan vara batteriet som det kan vara fel på.

Mange69:
Du har en poäng, tyvärr visste jag att batteriet var tomt, så jag testade inte kameran innan jag laddade batteriet, så din poäng är inte relevant... :)

Alagazam:
Tack för påpekandet, men tyvärr är det inte så enkelt, då jag vet att laddaren lyste.
Men alltid bra att kolla alla möjliga "felkällor"...

Tack alla för snabba svar!
Får hoppas att det inte är så farligt som man kan befara...
 

Fredric A

Aktiv medlem
Hej!
Jag har precis upptäckt att min 7d krånglar...
Jag använde den i fredags natt, och då fungerade den felfritt (förutom att batteriet tog slut).
När jag nu skulle använda den igen efter att ha laddat upp batteriet så startar den inte...
Någon som har en aning om vad som kan vara fel?
Jag hoppas att det är "klockbatteriet" som är slut, men har inget extra hemma så jag kan testa.
Det är den enda anledningen jag kan komma på, förutom att något skulle vara trasigt, men det vågar jag knappt tänka mig, då kameran är precis 13 månader, och jag har för mig att det är 12 månaders garanti på den.
Hade själv detta problem, men det visade sig att jag behövde dra åt batterigreppet, den hade skruvat upp sig en aning, men det kanske du kollat om du nu har batterigrepp

/fredric
 

reboot81

Aktiv medlem
Min checklista för Canons som vägrar starta:

Ta isär allt som går:
1. Batteri
2. Klockbatteriet
3. Objektiv
4. Batterigrepp
5. Minneskort

Låt ligga ett dygn, ja det låter skumt men har hjälpt mig mer än en gång.

Se till att batterikontakterna är rena och hela. Ladda kamerabatteriet. Klockbatteriet höll i 5 år på min Canon 350D.

Montera ihop det nödvändigaste, dvs batteri och kamera. Startar den? Fortsätt isåfall med resterande delar och prova.
 

Haara

Ny medlem
Fredric:
Har inget batterigrepp, men bra tänkt!
Glömde skriva att jag inte hade det...

Bo:
Ska pröva din metod, får återkomma om det inte funkar...

Än en gång tack för alla svar!
 
ANNONS