Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dags för köp av kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

fallehadji

Medlem
Har spanat en tid nu och läst och lärt mig så mycket som jag bara kunnat och börjar känna mig redo att köpa kamera. Vill bara ta en sista stopp här och se om det är något jag missat. Och för att få lite personliga åsikter om mina behov.

Jag är alltså helt nybörjare men har läst till mig så pass mycket som det går. Jag är ute efter en kamera som inte gör mig besviken utan en jag kan utvecklas med och se om intresset blir kvar och om jag funnit min inriktning senare kan köpa utrustning som är mer anpassat till just det.

Några punkter jag anser viktiga eller vill veta om de behövs/är nödvändiga:

- Bildkvalité(duh), men att jag inte blir besviken på det när förhållandena blir något sämre.
- Byggkänsla i kameran. Vill inte ha nå plastigt utan vill kunna vara ute och fota under lite hårdare väderförhållanden utan att känna att den kanske går sönder.
- Filmning är sekundärt men en trevlig bonus.
- Behöver jag fullformat?
- Priset kan jag sträcka mig uppåt runt 10000 men är ute efter så mycket kamera som möjligt för pengarna. Då jag är nybörjare kanske jag inte behöver en proffskamera men det är inte helt "off the table" att sikta på något lite högre.

Är alltså ute efter att kunna utforska så mycket som möjligt utan att blir besviken på utrustningen.

/Fredrik

Vad ska du ha kameran till? Tänker du dig att objektiv ska ingå i budgeten på 10000 kr?

Spontant, och utan att veta svaren på de två frågorna, känns det som om du kanske ska titta på Nikon D7000 och Canon 60D.