Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Eller hur tänker folket som annonserar på Fs, Köp/sälj.

För begagnade Canon PowerShot G12 begärs 3000 - 3500 sek.
Expert säljer nya för 3790 sek.
MediaMarkt tog den 22/12/2011 3295 sek.

Går det så går det!

blocket

men tycker nog att det går göra mer "klipp" på blocket än här på fotosidan ! fotosidans annonser har ett genomgående högt pris tycker jag !

men tycker nog att det går göra mer "klipp" på blocket än här på fotosidan ! fotosidans annonser har ett genomgående högt pris tycker jag !

Här köper du med en större säkerhet enligt mig. Du kanske väljer att köpa av någon som varit inloggad varje dag i 10 år och som fotosidan.se har mycket loggar på.

Men generellt ligger många på tok för högt i sittbegärda pris här på annonsmarknaden, och fular och raderar efter ett par dagar och lägger ut på nytt, hänvisar till Tradera etc

Ah. OK, liten miss av mig. :)

Med det föreslagna totalpriset som utgångspunkt så vill han alltså ha 14300:- för kameran.
Det är bättre, men ändå lite högt, tycker jag.

Köp en begagnad Nikon D700 för 19400:-

Ja, eller köp en helt ny på Japan Photo, lite billigare.

Personen ifråga kanske tänkte som min gamla gymnastiklärare (f d skånsk korpral) när han skulle byta in sin gamla VW 1600 TL på 60-talet.

DIALOG;

bilförsäljare: - Hur mycket hade du tänkt dig att få för din gamla bil när vi byter in den?
gymnlärare: - 17.000:-
bilförsäljare:- Nej, men det är ju 600:- mer än den kostar ny!
gymnläarer: - Ja, men nu är den ju inkörd!

//Lennart

Edit: Såg att premisserna ändrats men priset är ändå i överkant. Snart släpps nya Nikonkameror och det förvånar mig att priset ny ff ligger så pass högt. Borde ligga mer i paritet med 5DMkII såväl ny som begagnad. (c:a 16.000 ny o 10-11.000:- beg). De kostade ungefär lika mycket när de lanserades. Så jag håller med PMD.

Ett par tusen?? Han bör ju få det och lite till enbart för zoomen.

/K

Ja, zoomen är förstås värd en del.
Zoom + 50 + sb400 kostar idag nytt 9.600
En d70s kan man få för 700 på blocket.
Räknar man med portot så tjänar man ju några kronor i alla fall.

Det är ju ett dilemma detta. Jag gav 10000 för mitt d70-kit, men orkar inte ens sälja det.
Jag vill också basera priset på anskaffningsvärdet, men det är ju helt orimligt.

/

ANNONS
Götaplatsens Foto