Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon 5D mark III eller 1D mark IV eller 1Ds mark III
- Trådstartare thure1982
- Start datum
thure1982
Aktiv medlem
Men 1D4 är APS-H..
Jaja, men prestandan ligger i det övre segmentet om du förstår vad jag menar.
Scratchen
Aktiv medlem
Jaja, men prestandan ligger i det övre segmentet om du förstår vad jag menar.
Absolut, tänkte bara påpeka det ifall det förelåg missförstånd.
thure1982
Aktiv medlem
Absolut, tänkte bara påpeka det ifall det förelåg missförstånd.
Nejdå, men vet inte vad jag ska satsa på.
Den extrema ISO-prestandan i en 5D3 väger ju upp snabbheten i 1D4 tex
afe
Aktiv medlem
Hur väger du upp snabb serietagning med bra ISO-prestanda?
thure1982
Aktiv medlem
Hur väger du upp snabb serietagning med bra ISO-prestanda?
Personliga kriterier.
Jag har fotat en del mc på bana och har lärt mig att fota utan att ta hundra bilder per hoj. Då blir det viktigare för mig med bra ISO-prestanda.
afe
Aktiv medlem
Personliga kriterier.
Jag har fotat en del mc på bana och har lärt mig att fota utan att ta hundra bilder per hoj. Då blir det viktigare för mig med bra ISO-prestanda.
Då förstår jag - ungefär så fotograferar jag också
keckax
Aktiv medlem
Har du någon länk till bra högiso-bilder?
/K
thure1982
Aktiv medlem
http://cweb.canon.jp/camera/eosd/5dmk3/samples/index.htmlHar du någon länk till bra högiso-bilder?
/K
Max Welin
Aktiv medlem
Rubriken säger allt.
5D'n hamnade helt plöstligt i samma prisklass som en begagnad 1Ds3 eller 1D4.
Vad hade ni valt om ni skulle uppgradera till Canon FF?
Tja jag skulle ta nya 5d3, den kommer garanterat inte kosta mer än d800 när leveranserna är igång. Canon 5d2 kostade $3400 vid introduktion mot 5d3 $3499. Inte så stor skillnad. Även d700 va på sin tid ett par hundra dollar billigare än 5d2. Och vi vet ju hur priserna sedan utvecklats
AFJ
Aktiv medlem
Personliga kriterier.
Om du fotar mc på bana är väl ISO-prestanda i princip ointressant? Du hamnar väl oftast på ISO 100-400? Då krävs det nog ganska detaljerad granskning på pixelnivå för att kunna se någon skilland mellan de nämnda modellerna.
Då tycker i alla fall jag att AF och fps är betydligt viktigare.
thure1982
Aktiv medlem
Om du fotar mc på bana är väl ISO-prestanda i princip ointressant? Du hamnar väl oftast på ISO 100-400? Då krävs det nog ganska detaljerad granskning på pixelnivå för att kunna se någon skilland mellan de nämnda modellerna.
Då tycker i alla fall jag att AF och fps är betydligt viktigare.
Sant, men 5D3's nya AF ska ju vara mycket bättre, ska bli kul att ser hur den fungerar på irl.
Jag har en 40D nu och jag klarar mig med den i alla lägen där jag inte behöver höga ISO.
Jag vill även ha fullformat i framtiden.
Jag fotar inte bara MC.
Och OM man kan kranka upp ISO till säg 12k med klara bilder utan brus när det är kväll på banan så man fortfarande kan ha slutartid på 1/250s utan rörelseoskärpa så kan man förinställa fokus eftersom man vet var åkarna kommer vara.
Det är sällan du fotar objekt som rör sig mot dig i 250km/h för då kan man aldrig följa fokus oavsett kamera och glugg.
Man byter plats så man ser det från sidan istället. Då sätter man manuell fokus. på samma ställe varje gång.