Annons

Vänta med lightroom tills CS 6 släpps?

Produkter
(logga in för att koppla)

vekhyttan

Aktiv medlem
Väntar på att köpa CS6 Design Premium, men det kommer inte ännu.
Har även tänkt att köpa Lightroom 4 och undrar om jag ska vänta tills CS6 släpps och få det med eller köpa i paket eller om jag ska slå till nu?

Hur tänker ni?

Vad jag förstår så får jag installera CS6 på två maskiner (bärbar/stationär) gäller detta även Lightroom?

Någon som har mer koll än jag?

Jag har inte kollat exakt hur licensen för Lightroom ser ut, men till skillnad från Photoshop aktiveras den inte för de datorer där den är installerad. Det gör att det går att installera den på fler än två datorer om man så skulle vilja, men det är kanske inte tillåtet ...

Med det nya låga priset för LR skulle jag inte tycka det är värt att vänta.

Nej det var inte så dyrt och skulle den ingå i CS6 när den kommer så har jag ju helt enkelt till fler datorer eller till någon släkting eller så.

Får nog bli affär nu.

Nej det var inte så dyrt och skulle den ingå i CS6 när den kommer så har jag ju helt enkelt till fler datorer eller till någon släkting eller så.

Du får ingen Lightroom-licens på köpet med Photoshop om det är det du menar. Det finns licensvillkor att läsa på Adobe's sidor. Dina släktingar får allt inhandla egna licenser.

Du får ingen Lightroom-licens på köpet med Photoshop om det är det du menar. Det finns licensvillkor att läsa på Adobe's sidor. Dina släktingar får allt inhandla egna licenser.

Nu var det inte bara ps jag skulle ha utan hela design suite (ps, id, il, dw). Verkade som om den ingick i master collection.

LR ingår inte i ngt photoshop-paket.
Tydligen har redan LR4 vissa saker som finns i CS6. tex ngn ny kurvfunktion.

Enda man kanske skall fundera över är att man får 30% på LR när man köper ett av icke-student-licens adobepaketen.

Sedan om du köper ett CS5.5 paket så ingår fria uppdateringar under ett år.
Och det gör att du automatiskt kommer att få CS6 när det släpps.

Det gör att det går att installera den på fler än två datorer om man så skulle vilja, men det är kanske inte tillåtet ...

Studentversionen får installeras på en dator.
"Academic" och "den vanliga" får installeras på två, men bara användas på en åt gången.

Nu var det inte bara ps jag skulle ha utan hela design suite (ps, id, il, dw). Verkade som om den ingick i master collection.
Nej, den ingår inte i något paket, däremot brukar man få rabatt på LR i samband med köp av ett paket. Men med halveringen av priset för LR4 kanske denna rabatt försvunnit.

Enligt Adobe ska Lightroom 4 ingå i Creative Cloud, den pren-lösning som ska innehålla hela Master Collection och alla appar.

http://www.adobe.com/products/creativecloud.html

Den ska kosta €50 / månad enligt vad jag hört.

Den bör heller inte vara så långt borta, i tid. Så satsa på 30-dagars testversion av LR ihop med betan av CS6 och hoppas det räcker till mål.

LR ingår inte i ngt photoshop-paket.
Tydligen har redan LR4 vissa saker som finns i CS6. tex ngn ny kurvfunktion.

Enda man kanske skall fundera över är att man får 30% på LR när man köper ett av icke-student-licens adobepaketen.

Sedan om du köper ett CS5.5 paket så ingår fria uppdateringar under ett år.
Och det gör att du automatiskt kommer att få CS6 när det släpps.
Uppdatering är inte det samma som uppgradering...
Uppdatering är till 5.5.1, 5.6.0 osv.
Uppgradering är till 6.0.
Uppdateringar är som sagt gratis under ett år.
Uppgradering kostar närmare halva nypriset.
Har man köpt CS5.5 26 mars eller senare får man dock 6.0 utan extra kostnad.

ANNONS
Götaplatsens Foto