Erik Schalin
Aktiv medlem
Det har jag varit med om. Resultatet är helt obrukbara pdf & TIFF-filer (som Zippen innehöll).Jag vet inte om jag varit med om det nån gång faktiskt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det har jag varit med om. Resultatet är helt obrukbara pdf & TIFF-filer (som Zippen innehöll).Jag vet inte om jag varit med om det nån gång faktiskt.
(söker konflikt?)
Det behöver du inte göra och får ett ärligt svar istället.
Erfarenhet från både mig och mina bekanta. Varför pajar annars rar arkiv när inte zip gör det? Kan du svara på det? Jag har säkert haft minst 20 rar arkiv som pajat ihop men aldrig ett enda zip arkiv.
Det räcker för mig.
Du skulle se mig vid TC några minuter så förstår du. Dvs om du själv kan TC någorlunda. Tänk dig 10 års hårt användande av TC, det vore väl ganska dåligt om jag inte kunde mitt program innan och utan?
Sutte du lika mycket som jag i 10 år så vore du också proffs...
Ehm.. Jag har varit datoranvändare i över trettio år, och arbetat med det på heltid i snart 20. Jag skulle aldrig kalla _mig själv_ proffs på det sättet.
Men jag väntar forfarande på en förklaring på vad du menar med "Mer kontroll med TC än med compress"?
Jag har varit datoranvändare i 33 år. Jobbat som programmerare. Fixar folks datorer. Proffs är när man kan en sak innan och utan i sömnen, och så bra kan jag TC efter alla år, dåligt vore annars.
Använd TC ett år så förstår du vad jag menar med kontroll sen.
Det faktum att du använt ett program i 10 års tid innebär ju inte att du är ett proffs.
Finns säkert människor som använt saker under en längre tid än så och knappt vet hur prylarna ska användas.
Så din självutnämning till proffstatus har ringa eller inget värde i den här debatten.
Nej, jag vill att du förklarar vad du menar, eftersom jag tvivlar på att du kommer att vinna över någon till TC genom att säga att man måste lägga tio år på att göra något som fortfarande inte blir lika bra som det som ör inbyggt i Windows.
Det känns som du måste vara väldigt ineffektiv när du arbetar![]()
Vet man knappt hur prylarna skall användas efter 10 år så är det ganska dåligt presterat i så fall. Ett brinnande intresse hjälper en hel del. Och har man inte det så bör man syssla med något annat. mer lämpligt.
Tror du verkligen att jag bryr mig om vad någon använder?
Tydligen så vet du ju inte hur WIndows skall användas? Du bortser ju helt ifrån vad som finns inbyggd. Så, jag tror att dina tio år med TC gett dig skygglappar och du verkar ovillig att lära om.
Jag visade tråden som en "dagens garv" för en kamrat, som såg något sm jag missat. i inlägg 21 säger du att Windows filhanterare "ger upp". Så har det inte varit på åtta år, eftersom Windows Vista ändrade det där. Så, numera är det bara drivrutiner och hårdvara som bestämmer "när något ger upp"... och det kan inte TC ändra på.
Varför skulle jag använda klumpiga menyer som Startmenyn till exempel?
Du jobbar på ditt sätt och jag jobbar på mitt sätt. Jag skrev aldrig att filhanteraren "gav upp", bara att den inte kan något. Otroligt begränsad jämfört med vad jag är van vid (TC). Och eftersom du inte är TC användare så vet du ju inte vad som går att göra, eller hur? Du sitter där med utforskaren och är helt nöjd. Jag har inget att invända mot detta bara jag slipper sitta så.
Därför blir en diskussion ganska meningslös.
Ja, tråden är väl ett tecken på det?
Tråden är också ett tecken på din okunskap kring ämnet "arkitekturen i och användandet av Windows".
Du jobbar på ditt sätt och jag jobbar på mitt sätt. Jag skrev aldrig att filhanteraren "gav upp"
Att ge tips och order är inte samma sak?
Det tycker inte jag, helt ärligt.
Jag må berömma TC mer än nåt annat, men så tycker jag också helt ärligt.
Sen är det upp till andra att antingen testa eller strunta i helt vad jag skriver. Svårare än så är det inte? Det behöver knappast bli kalabalik för detta, eller hur?
Jaha... och förklara nu hur TC ger dig mer kontroll över komprimerad data än compress i NTFS, för det var det du sa trots allt.
Jo, för (återigen) när vissa av dina råd leder till att folk riskerar att förlora mer data än nödvändigt, och troligen inte är medvetna om den risken. Då ÄR det motiverat med lite "kalabalik".
Det skrev jag ju?
Gå tillbaka lite på tråden.
Jag kör allt från zip filer, hela program. Döper om filer inuti arkiv, söker inuti arkiv, kopierar filer mellan ouppackade arkiv, osv osv. till och med när jag använder andra metoder för betydligt starkare komprimering än zip.
Men egentligen är det off topic eftersom det var ett tips till de som inte packar alls.
Vilket gör att du tappar kontroll, eftersom arkiven fortfarande beter sig som ett objekt på lagringssystemet, inte sant?
Då hade jag varit den första som tappat data.
Kanske jag borde skriva.
Zippa aldrig någonting, ifall arkivet går sönder. Kör helst inte hårdisken alls, ifall den går sönder.
Point made.
Nu får du faktiskt ge dig.
Eller fortsätta själv.