Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Var ute och testade mitt lilla hemsydda gömsle idag, och bland alla adult tecknade kärrsnäppor, spovsnäppor och annat så gick denna omkring. Jag tog massor med bilder och undrade vad det kunde vara för något lurigt, men kommer fram till juvenil kärrsnäppa, som dock är mycket rödare på huvudet än vad andra jag har sett bild på är. Stämmer det?

Östra Öland idag.

Tack på förhand!

Kärrsnäppa är helt korrekt.

Mvh, Toni

Visa bilaga 125694
5eeaaa74-5a4b-7a0c.jpg

lyckades fånga denna "lilla" krabat på bild här om dagen. En jorduggla eller hur?

Det stämmer bra!

Mvh, Toni

är det här en trädlärka?
hörde trädlärka senare under promenaden, men den här var tyst och de ser ju så lika ut...
(kolla gärna inlägg för några sidor sedan med några suddisar från mig =) )

/Anna

Bilagor

• fagel1.jpg
    fagel1.jpg
    67.9 KB · Visningar: 228
är det här en trädlärka?
hörde trädlärka senare under promenaden, men den här var tyst och de ser ju så lika ut...
(kolla gärna inlägg för några sidor sedan med några suddisar från mig =) )

/Anna

Nej, detta är inte trädlärka utan en trädpiplärka. Namnet är liknande och även till utseendet kan de kanske påminna om varandra färgmässigt och i teckningen. men de är inte nära släkt.

Mvh, Toni

Hej igen!
postade lite bilder här, men de är långt bort nu, skickar de jag är mest nyfiken på igen och hoppas nån kan hjälpa trots att de är dålig kvalitet...
1, hörde aldrig nån sång, flög runt i vassen

/Anna =)

Bild 1 : Sannolikt rörsångare. Svårt att spika 100-procentigt utifrån denna bild.

Bild 2: Vågar inte säga något säkert om denna. Grönbena är min gissning.

Bild 3: Skogssnäppa.

Bild 4: Grönbenor.

Mvh, Toni

Vad är detta för art?

Hej!
Finns det någon här som vet vad dett är för fågel?

Bilagor

• 20120719_vilkenfågel1.jpg
    20120719_vilkenfågel1.jpg
    14.6 KB · Visningar: 185
Hej igen!

fyra rovfåglar seglade runt, men fick bara bra bild på tre, är alla ormvråkar? iaf en ser ganska annorlunda ut, är det en unge?

/Anna

Bilagor

• fagel2.jpg
    fagel2.jpg
    73.8 KB · Visningar: 384
  • fagel3.jpg
    fagel3.jpg
    60.9 KB · Visningar: 395
  • fagel4.jpg
    fagel4.jpg
    65.3 KB · Visningar: 392
Vilka fåglar?

Eftersom det är första sommaren jag fotar så har jag mycket svårt med våra sommargäster. Här kommer "en drös" bilder på de jag inte lyckats artbestämma. Tack på förhand!

Mvh Christina

Bilagor

• bild1.jpg
    bild1.jpg
    18.6 KB · Visningar: 361
  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    15.8 KB · Visningar: 359
  • bild3.jpg
    bild3.jpg
    27 KB · Visningar: 361
  • bild4.jpg
    bild4.jpg
    32.5 KB · Visningar: 363
  • bild5.jpg
    bild5.jpg
    18.7 KB · Visningar: 355
Hej igen!

fyra rovfåglar seglade runt, men fick bara bra bild på tre, är alla ormvråkar? iaf en ser ganska annorlunda ut, är det en unge?

/Anna

Ormvråkar, korrekt. De två översta är adulta (sliten och gammal fjäderdräkt, förmodligen föräldrarparet) till den tredje (och fjärde utanför bild) som är juvenila (jämn, fräsch å sprillans ny fjäderdräkt).

/Oscar

ANNONS
Götaplatsens Foto