Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nik Software

Produkter
(logga in för att koppla)

jvd

Aktiv medlem
Hej alla fotovänner..

Är det nån som har erfarenhet av Nik Softwares produkter, har funderat på att köpa
Complete Collection for Aperture..

Ge mej råd ??

jocke

Jag har ingen erfarenhet av hur de fungerar ihop med Aperture, men med Lightroom är de i alla fall suveräna :)

Har två av deras pluggar till Aperture, har bara goda erfarenheter. Var beredd på ganska stora TIFF-filer dock. Och ett litet tips: lär dig en plugg i taget.

Silver effex pro

jag har Silver effex pro, ett underbart program som verkligen förtjänar sin plats.

En nackdel är hur Nik säljer Complete Collection för Aperture/Lightroom är att det inte finns någon metod att uppgradera en plugin när det är dags för en version som kostar att uppgradera till. Antingen får man uppgradera den gamla pluggen till en komplett (dvs den som fungerar i Photoshop också) och uppgradera den eller köpa en helt ny Complete Collection för Aperture/Lightroom. Båda alternativen är orimligt dyra jämfört med vad man betalade ursprungligen. Det är kanske pga debba begränsning som priset på Complete Collection för Aperture/Lightroom kan hållas så mycket lägre än versionen för Photoshop.

Annars tycker jag de olika pluggarna fungerar utmärkt.

En nackdel är hur Nik säljer Complete Collection för Aperture/Lightroom är att det inte finns någon metod att uppgradera en plugin när det är dags för en version som kostar att uppgradera till. Antingen får man uppgradera den gamla pluggen till en komplett (dvs den som fungerar i Photoshop också) och uppgradera den eller köpa en helt ny Complete Collection för Aperture/Lightroom. Båda alternativen är orimligt dyra jämfört med vad man betalade ursprungligen. Det är kanske pga debba begränsning som priset på Complete Collection för Aperture/Lightroom kan hållas så mycket lägre än versionen för Photoshop.

Annars tycker jag de olika pluggarna fungerar utmärkt.

Tack för alla svar...

jocke

ANNONS
Götaplatsens Foto