Annons

Hjälp mig välja telezoom. Eller tipsa iaf :D

Produkter
(logga in för att koppla)

MatMat

Aktiv medlem
http://www.prisjakt.nu/kategori.php...rodukt_pris_inkmoms&rev=1#rparams=l=s97757572

Dessa finns efter mina preferenser. Jag har ingen möjlighet att välja andra märken just nu då jag har fått en superdeal av en kompis som jobbar i en affär som tyvärr bara har märkesobjektiv.

Jag ska främst ha objektivet till att fota hundar i rörelse och diverse naturbilder.

Man läser här och där och alla tycker olika så därför vänder jag mig till folk som ÄGER prylarna och kan ge fina råd om vad som är bra och vad som är mindre bra :)

Ha en go kväll!

Vad har du för budget?

70-200/2,8 Vr är ju top of the line utan större konkurrens, men samtidigt är det dyrast utan större konkurrens.

70-300/4,5-5,6 VR är också bra, men i sämre ljus halkar de efter rätt mycket. Autofokusen är inte heller lika bra. Dock kostar det 1/4-1/5 av priset ungefär, så man får vad man betalar för!

Så för att svara på frågan om budget så är max 14000:- gränsen :)

Ok, ett begagnat 70-200/2,8 VR version 2 är vad du vill ha. Version 1 är bra nära lika bra och det får du för 10 000 eller under det idag.

Ett version 2 får du nytt för 16 000 från Holland om du kan töja lite på budgeten.

Ok, ett begagnat 70-200/2,8 VR version 2 är vad du vill ha. Version 1 är bra nära lika bra och det får du för 10 000 eller under det idag.

Ett version 2 får du nytt för 16 000 från Holland om du kan töja lite på budgeten.

Tackar för input :) Det finns inte i listan. Han har ca 50% rabatt där. Så NYPRISET får inte överstiga 14000:-. Jag har alltså 7000:- att röra mig med give or take :)

Kanske dock är värt att vänta lite till och samla på sig för att köpa det du rekommenderade?

Tackar för input :) Det finns inte i listan. Han har ca 50% rabatt där. Så NYPRISET får inte överstiga 14000:-. Jag har alltså 7000:- att röra mig med give or take :)

Kanske dock är värt att vänta lite till och samla på sig för att köpa det du rekommenderade?

Ja, 70-200 är i en helt egen klass än resten. Det finns liksom inget för 14 000, steget under är långt under det.

Du behöver ingen konverter alls för det! Alla Nikons objektiv passar på D300.

Att du har en D300 gör det lite enklare med 70-200 också, förbättringarna i version 2 är mest inriktade på att gör att det ska funka bättre med den större FX-sensorn så du kan nästan lika gärna satsa på ett av första versionen. Å andra sidan, har du halva priset får du säkert ett version 2 för samma pengar!

Du behöver ingen konverter alls för det! Alla Nikons objektiv passar på D300.

Att du har en D300 gör det lite enklare med 70-200 också, förbättringarna i version 2 är mest inriktade på att gör att det ska funka bättre med den större FX-sensorn så du kan nästan lika gärna satsa på ett av första versionen. Å andra sidan, har du halva priset får du säkert ett version 2 för samma pengar!

Ah fin info! Hoppas nu att detta objektiv finns i sortimentet. Ett beg kostar ju som ett nytt nästan nu när jag kikat runt. Ska även kolla in exakta skillnaderna mellan vr1 och vr2. Sjuk som man är så vill man ju alltid ha det bästa bästa. På både gott och ont :|

Jag har hört av vissa fotohandlare att tex. Sigmas 10-24/3,5 ska vara vassare än nikons motsvarighet? Hur är det med Tamron och deras telezoom?

Nuvarande Tamron 70-200 är ju rent optiskt nästan lika bra som Nikon men saknar VR och har klart långsammare af. Den nya borde ha bättre af och förhoppningsvis vara lika bra optiskt som den nuvarande

ANNONS