Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken kamera som D300s?

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
Har varit frånvarande på fotosidan ett bra tag nu och har inte någon koll på kameror med mera. Jag vill ha en ny kamera som tex Nikon D300S. Finns det en efterföljare till den ?
Såg nåt om en fullformatare D600 men den verkar vara för liten i greppet. Gillade D300 och D300S som f**.

Har varit frånvarande på fotosidan ett bra tag nu och har inte någon koll på kameror med mera. Jag vill ha en ny kamera som tex Nikon D300S. Finns det en efterföljare till den ?
Såg nåt om en fullformatare D600 men den verkar vara för liten i greppet. Gillade D300 och D300S som f**.
Det finns ingen direkt efterträdare till D300/D300s, det har gått rykten om en sådan i 3 år nu men inget händer.......................D7100 är förmodligen det som gäller för DX användarna. Angående D600 ska du nog passa dig för den modellen eftersom en felkonstruktion gör att det blir olja och smuts på sensorn. D600 har numera ersatts av D610 där förhoppningsvis barnsjukdomarna konstruerats bort. Vet inte vad du fotar men vill du fortsätta med Nikon är det nog D800 som gäller om du vill ha samma kvalitetskänsla som D300 serien, Lycka till....................

D300s är den senaste professionella kameran med liten sensor och den har ju några år på nacken nu. D7100 är nog det närmaste du kommer om du vill ha modern prestanda. Det ska vara en väldigt fin kamera men den tillhör inte pro-segmentet, snarare ersätter den D90.
D300s har ju inte blivit sämre för att det kommit nya grejer, jag är väldigt nöjd med min. Den säljs fortfarande ny och det finns också begagnade att få tag på.
Åk nånstans och känn på grejerna så märker du fort vad som funkar för dig.

Jag tycker nog att det är dags att ersätta D300s, En D400 med sensorn från D7100 och elektronik och programvara från D4 hade smakat fågel. Men det händer nog inte...

D300s är den senaste professionella kameran med liten sensor och den har ju några år på nacken nu. D7100 är nog det närmaste du kommer om du vill ha modern prestanda. Det ska vara en väldigt fin kamera men den tillhör inte pro-segmentet, snarare ersätter den D90.
D300s har ju inte blivit sämre för att det kommit nya grejer, jag är väldigt nöjd med min. Den säljs fortfarande ny och det finns också begagnade att få tag på.

Jag tycker nog att det är dags att ersätta D300s, En D400 med sensorn från D7100 och elektronik och programvara från D4 hade smakat fågel. Men det händer nog inte...

Kolla här:
http://www.dslrbodies.com/newsviews/meanwhile-meet-the-pentax.html

;-)

Vart kan man hitta den ny/begagnad ?

Vart kan man hitta den ny/begagnad ?

Ny:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=465057

Vilket iofs ser ganska deprimerande ut, det är ingen som jag skulle handla av som har den i lager. Men den finns iaf listad så den borde ju existera i verkligheten också.

Leta runt på de olika begagnatställena, här på fotosidan, blocket, tradera. Gör en sökning så hittar du många ställen. Köp inte en kamera som du inte har hållt i handen.

Det är många som suktar efter en efterföljare till D300s. Det gick länge envisa rykten om en D400, men efter lanseringen av D7100 så anser nog de flesta att det aldrig kommer någon D400.

D7100 har en hel del elektronik från D4, hela AF-systemet t.ex.

ANNONS
Götaplatsens Foto