Erik Schalin
Aktiv medlem
Jag har ett par gamla 6x9 liggandes i ngt hörn, garanterat smutsig.
Bor du i närheten kan du väl få låna o testa.
Men då får du höra av dig.
Bor du i närheten kan du väl få låna o testa.
Men då får du höra av dig.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hellre än en Holga skulle jag köpa något i stil med den här Zeiss Ikon Ikonta på Tradera. Den har visserligen inte Zeiss bästa objektiv, men jag är övertygad om att det är bättre än objektivet i Holgan.
...
De flesta gamla helmekaniska kameror från 1950-talet och bakåt har inte inbyggd exponeringsmätare, så då behövs antingen en lös sådan inköpas, eller lite övning i att använda f/16-reglen (som inte är svårbegriplig, men som faktiskt kräver en del övning).
(Psst. För övrigt får du låta bli att komma med sådana där tips. Det gör bara att trevliga gamla kameror kommer att gå upp i pris.![]()
Hur ställer man skärpan?Box Tengor från Zeiss Ikon.
Hur ställer man skärpan?
Vilken digitalkamera som helst o en dator med programvara.Men om jag vill ha panoramabilder, vilka kameror är det då som gäller på marknaden?
Hej igen,
Tackar för all feedback!
Mitt mål är att ta tillräckligt bra bilder så jag kan trycka affisher/tavlor så jag kan sätta upp dem på väggarna i lägenheten. - Kanske ge bort några i julklapp
Jag gillade verkligen bilderna i länken som wilper skickade, hittade även ett flickr flöde här: http://www.flickr.com/photos/ervins_gallery/sets/72157628978418067/
När ni säger billiga analoga systemkameror, vilka modeller/märken rekommenderar ni då?
Patrik
Spaken längst upp. Mät med måttband och ställ in rätt spann.