Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gammalt objektiv till ny kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nadinestokland

Ny medlem
Hej!
Jag vet inte riktigt hur det fungerar med objektiv då det finns så otroligt många. Jag har en Canon 1000D liggandes här hemma med två stycken passande objektiv. Jag hade nu tänkt köpa en Canon 70D och undrar om mina objektiv till 1000D även passar 70D? Hade varit så otroligt tacksam för snabbt svar.

Mvh,
Nadine Stokland

Ja, om de passar på 1000D så passar de på 70D*. Fast det är ju inte samma sak som att du inte kan komma på att du vill ha fräsigare objektiv. :)

Tillägg:
* Tredjepartsobjektiv (Sigma, Tamron, Tokina etc.) kan i sällsynta fall strula på kameror nyare än objektiven. Beroende på ålder kan man då skicka in dem för byte/omprogrammering av elektronikchippet.

Hej!
Jag vet inte riktigt hur det fungerar med objektiv då det finns så otroligt många. Jag har en Canon 1000D liggandes här hemma med två stycken passande objektiv. Jag hade nu tänkt köpa en Canon 70D och undrar om mina objektiv till 1000D även passar 70D? Hade varit så otroligt tacksam för snabbt svar.

Mvh,
Nadine Stokland

Alla objektiv som heter EF eller EF-S passar på både 1000D och 70D.

ANNONS
Götaplatsens Foto