** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Hjälp med att köpa första fullformatare!

Produkter
(logga in för att koppla)
Tusen tack för svaret! Ska ut i veckan och känna lite på grejerna! Men om man går in och kollar nätet så är D800 en utgående produkt.. Varför det? Borde man oroa sig om något trasslar etc? :/ känns som att d800 är ett riktigt shysst val! Men sen är det ett objektiv som fungerar i lite natur och kanske lite porträtt! Understryk att jag är en hyffsad nybörjare!
Tack som tusan ändå!

Tror inte du hittar D800 ny längre, den är ersatt av D810 som är i stort sett likadan fast klarar 5 bilder/s istället för 4 och har bättre autofokus (i princip samma som på D4s, gamla D800 delade autofokusteknik med D4). D810:an är även lite tystare. Tror inte du behöver oroa dig för trassel med D800 den är byggd för proffsbruk slutaren är byggd för att klara åtminstone 250 000 exponeringar. Skulle det bli problem så är det väl bara att lämna in den till Nikon för service precis som vilken annan nikon som helst.

Varför den blev ersatt? Ja, det brukar kallas produktuveckling, antar att Nikon ville stärka dess ställning mot Canons konkurrerande 5DmkIII

Att D800 nu blivit ersatt av en aningen bättre nyare modell gör ju inte den gamla sämre speciellt som man kan få den billigare begagnad vilket kan göra den väldigt prisvärd.
 
D750 utan AA-filter, Adobe slutar med LR utom CC, Nikon kan inte använda större bländare än f/1,4? Du kanske borde börja faktakolla det du påstår innan du sprider fler felaktigheter i forumet ...
Sorry trodde den generationen med 750 & 810 skippat det o följt teknologin i 800E. (Som iofs kanske inte var helt avsaknad av AA.)

Faktum kvarstår att min vän upplever resultatet som mer distinkt.

När det gäller Adobes ambassadörer så läser jag bara lite vad som sagts. O dessutom så har jag jag klargjort min ståndpunkt att jag inte tror att det kommer ske.