Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med att köpa första fullformatare!

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Aktiv medlem
Men om vi säger så här då: Canon-objektiven jag räknade upp i ett tidigare inlägg..vilka objektiv har Nikon som motsvarar dem!? Ställ dig sedan frågan..vilka (Canons eller Nikons) känns intressantast vid en jämförelse?

Här är objektiven igen som jag nämnde:

- 16-35/4L IS USM
- 24-70/4L IS USM
- 35/2 IS USM
- 40/2.8 STM pancake
- 50/1.2L USM
- 70-200/4L IS USM
- 400/5.6L USM

Jag väntar på svar..
 

AWid

Aktiv medlem
Men om vi säger så här då: Canon-objektiven jag räknade upp i ett tidigare inlägg..vilka objektiv har Nikon som motsvarar dem!? Ställ dig sedan frågan..vilka (Canons eller Nikons) känns intressantast vid en jämförelse?

Här är objektiven igen som jag nämnde:

- 16-35/4L IS USM
- 24-70/4L IS USM
- 35/2 IS USM
- 40/2.8 STM pancake
- 50/1.2L USM
- 70-200/4L IS USM
- 400/5.6L USM

Jag väntar på svar..
Vet inte om det är till mig du vänder dig, men jag uppfattar det så. Men jag tänker inte ge mig in på någon ny vs-diskussion vare sig avseende objektivutbud eller DR. Både Nikon och Canon (och flera andra system) är i dag så bra att det nog är ytterst få här på fotosidan som är kapabla att utnyttja deras fulla potential. Eftersom jag själv (av en slump) har Nikonsystem så är naturligtvis Canonobjektiv ointressanta hur bra de än är. Jag får väl hanka mig fram med det begränsade utbud på 70-talet gluggar (tror jag att det är) Nikon erbjuder:)

Till TS skulle jag vilja säga att du blir nöjd med vad du än väljer. Känn efter vad som känns bäst för dig. Men ett tips är att också kasta en blick på de spegellösa system som har dykt upp. Både Fuji och Sony väcker i alla fall "vill-ha-känsla" hos mig. Jag tror "tjockkamrornas" tid snart är förbi i takt med den snabba utvecklingen på det spegellösa området..
 

afe

Aktiv medlem
Men om vi säger så här då: Canon-objektiven jag räknade upp i ett tidigare inlägg..vilka objektiv har Nikon som motsvarar dem!? Ställ dig sedan frågan..vilka (Canons eller Nikons) känns intressantast vid en jämförelse?

Här är objektiven igen som jag nämnde:

- 16-35/4L IS USM
- 24-70/4L IS USM
- 35/2 IS USM
- 40/2.8 STM pancake
- 50/1.2L USM
- 70-200/4L IS USM
- 400/5.6L USM

Jag väntar på svar..
Detta är en köprådstråd - inte VS, så håll er till ämnet tack!
 
Det var mycket läsning på samma gång efter min oeffektiva tid på forumet! :)
Jag försöker hänga med så mycket jag kan! Och har börjat kika på ett beg paket; d800 med nikon 24-70/2.8 i väldigt bra skick! Och det skulle landa på runt 22Tkr!

Borde jag ta det för att komma igång och allt eftersom köpa andra objektiv?
Jag tackar hemskt mycket för allas stora kunskap!

Bergström
 
ANNONS