Advertisement

Annons

Canon G16 problem?

Produkter
(logga in för att koppla)

EmelieN1

Ny medlem
Hej,

Jag har en Canon G16 som är använd endast några gånger som sen har blivit liggandes runt ett år. Nu när jag skulle använda den igen så är den stendöd? Jag laddade naturligtvis batteriet först. Har även köpt ett nytt batteri men det hjälpte inte heller. :(

Vet du vad det skulle kunna va för fel?

Tack på förhand!

Tyvärr inte.
Har du köpt den i Sverige så har du 3 års... ja det heter inte garanti det har man i ett år... O är den helt död så skall Canon laga den.
Hittar de fukt i den eller det beror på fysiskt våld så kommer du däremot få betala själv.

Instruktionsboken säger:
dubbelkolla så att batteriet är laddat och korrekt insatt. Kolla så att luckan är ordentligt stängd. Se till att kontakterna är rena.

Minns du om batteriet var dött/laddat när du la undan kameran förra året?
Erik har rätt i att du bör undersöka garanti/reklamations-möjligheterna, men jag tror batterier är undantagna då de klassas som förbrukningsvaror.

Instruktionsboken säger:
dubbelkolla så att batteriet är laddat och korrekt insatt. Kolla så att luckan är ordentligt stängd. Se till att kontakterna är rena.

Minns du om batteriet var dött/laddat när du la undan kameran förra året?
Erik har rätt i att du bör undersöka garanti/reklamations-möjligheterna, men jag tror batterier är undantagna då de klassas som förbrukningsvaror.

Jag har kollat instruktionsboken...

Kan inte ha hänt så mycket egentligen är mer eller mindre i nyskick. Ska se om det går att reklamera utan kvitto.

ANNONS
Götaplatsens Foto