Annons

Bra sida för fotoutskrift?

Produkter
(logga in för att koppla)

0520-11

Medlem
Hey!
Undrar om ni vet någon sida där man kan beställa bilder ifrån i hög kvalité men ändå billigt?

Ge tips på alla sidor ni vet om!

Hey!
Undrar om ni vet någon sida där man kan beställa bilder ifrån i hög kvalité men ändå billigt?

Crimson är bäst, men också dyrast. Jag beställer från BGA fotocenter, använder en av deras Hahnemühle fotopapper att skriva ut på, och kvalitén på dom utskrifterna är fantastisk, gäller bara att hitta det pappret som passar dig bäst, bra kundservice och även snabb leverans.

Mina aluminiumprints beställer jag från bestcanvas.se. Utan tvekan den billigaste sidan för aluprints, men återigen, kvalitén är bättre på tex crimson. Du får dock bra utskrifter här på aluminium , speciellt för det billiga priset.

Sen så finns det ju många andra sidor som, japanfoto, önskefoto, fuji etc etc. Bästa är att prova sig fram.

Hey!

Kombinationen dyra material, hög kvalitet och lågt pris är svårt att få ihop. När jag gör en utskrift i ett större format innebär det att jag ska skala upp bilden till rätt storlek, skärpa den och sedan anpassa färgerna till det papper som den ska skrivas ut på. Det innebär kanske 20 minuters arbete per bild, om kunden lämnat in en bra bild. Svårt att göra detta samtidigt som priset ska vara lågt.

Stefan

Det påstås oftast att Crimson är bland de bästa men dyra. Jag använder alltid Crimson och är ganska nöjd och de är nog bara dyrare i vissa storlekar medan de är bland de billigaste i andra storlekar. Jag jämförde precis några leverantörer och då var crimson billigast på 30*40 cm med sina 35 kr.

Eftersom så många lovordar Crimson har jag inte orkat testa andra. Pris och kvalitet är bra eller mycket bra medan deras leveranser som regel är blixtsnabba.

ANNONS
Götaplatsens Foto