Annons

Varning i Firefox vid inloggning till FS

Produkter
(logga in för att koppla)

MikSwe

Aktiv medlem
När jag loggar in så kommer den här varningen upp:
"Insecure password"

Går man in på deras sida och kollar vad det betyder så kommer följande upp:
"This is a new feature that is available in Firefox version 51. Firefox will display a lock icon with a red strike-through in the address bar when a login page you’re viewing doesn't have a secure connection. Starting in Firefox 52 you will also see a warning when you click inside the login box to enter a username or password."

Nåt som FS gänget snappat upp och ser över?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Det stämmer. Google vill att vi skall köra HTTPS och det gör vi inte ännu men det är på G.
 

martinot

Aktiv medlem
Bra!

Däremot så undrar jag om Google ligger bakom FF (deras Chrome kör jag däremot), men antar att det kanske var en felsyftning?
 

martinot

Aktiv medlem
Det är väl likadant i Chrome så kommentaren är ändå i grunden korrekt.
Jodå. Det vet jag också.

Blev bara förvånad att man refererade till Google gällande just Firefox.

Dvs. att även om bägge infört det (och snart IE också), så har det, mig veterligen (lite därför jag ställde frågan/kommentaren) ingen direkt koppling och bäring på varandras beslut (och införandet på kravet har skett vid olika tillfällen).

Skall tilläggas att jag bara är positiv till att både Chrome och Firefox infört detta krav (även om inte exakt samtidigt).

Det är snarare mycket dåligt säkerhetstänk och väldigt slarvigt av Fs att skicka lösenord helt okrypterade. Det var dålig säkerhetsarkitektur redan för 15-20 år sedan, och inte bättre att fortfarande hålla på med sådant år 2017.
 
ANNONS