Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Frågor till Terje Hellesø

Produkter
(logga in för att koppla)

Cambo

Aktiv medlem
Fast egentligen är det ju bättre att tråden får finnas kvar, om inget annat för att kunna referera till den... Man vill ju inte riskera ännu fler rykten om hur otrevlig jag var i mina svar, eller att jag vägrade svara på frågorna, eller att jag undvek sanningen ännu en gång...

/Terje
I en ljus stund sa du att du skulle hoppa av denna tråd. Förstår nu att det är viktigt att du håller den vid liv men begriper inte varför alla fortsätter att tjata och tjöta.
 

nonno

Aktiv medlem
Man kan nog känna sig rätt så besviken även om det inte handlar så mycket om pengar (eller om så mycket pengar).

Känslan av att vara lurad är en mycket obehaglig känsla och det kan ta tid för den att gå över.
Men att inte komma över det efter 7 långa år!
Då behöver man nog hjälp om man fastnar så fullständigt!
 

PMD

Aktiv medlem
Men att inte komma över det efter 7 långa år!
Då behöver man nog hjälp om man fastnar så fullständigt!
Jag tror att de flesta kan bestämma sig för om det är värt att "fastna" eller inte. Det beror kanske inte heller enbart på ens egen inställning. Det tycks som att en del stör sig på Hellesøs sätt att svara (snarare än själva svaren).
 

cango

Avslutat medlemskap
Det tycks som att en del stör sig på Hellesøs sätt att svara (snarare än själva svaren).
De stör sig på hans sätt att vara. de stör sig på det han gjorde. De stör sig på själva svaren. De blir "svikna", "besvikna". etc. etc.

När ska folk inse att DE - VI - äger våra reaktioner? Blir jag upprör över Terjes bilmanipulation är det MITT val. Inte Terjes ansvar. Vad han gjort eller inte gjort, har inget med hur jag - vi - väljer reagera. Detta gäller allt i allmännhet, i denna tid då alla verkar RASA för det ena eller det andra. ÄG era känslor, ta hand om dem, och sluta skyll på andra.
 

iSolen.se

Guest
Men att inte komma över det efter 7 långa år!
Då behöver man nog hjälp om man fastnar så fullständigt!
De flesta har nog "kommit över det" lång tidigare än så. Saken har dock aktualiserats i vinter genom comebacken och en del uttalanden som inte överensstämmer med konsensus. Mitt engagemang tog fart genom publiceringen av koltrastbilden och dess beskrivning som jag anser mig ha visat inte stämmer.

Krydda med lite färska uttalanden av typen "ingen har förlorat pengar" så blir ämnet rykande hett igen.
 

nonno

Aktiv medlem
De flesta har nog "kommit över det" lång tidigare än så. Saken har dock aktualiserats i vinter genom comebacken och en del uttalanden som inte överensstämmer med konsensus. Mitt engagemang tog fart genom publiceringen av koltrastbilden och dess beskrivning som jag anser mig ha visat inte stämmer.

Krydda med lite färska uttalanden av typen "ingen har förlorat pengar" så blir ämnet rykande hett igen.
Varför bryr du dig om det?
 

iSolen.se

Guest
Varför bryr du dig om det?
Varför hänger du i denna tråd?

Jag gillar inte att bli lurad och tack vare uttalandena så blev det en teknisk utmaning eftersom jag spontant tyckte att det inte stämde. Jag håller på en hel del med bildmanipulation så jag har ett grundintresse, försöker t ex att inte blanda bilder tagna med olika skärpedjup eller olika brännvidd.
 

thommya

Aktiv medlem
De flesta har nog "kommit över det" lång tidigare än så. Saken har dock aktualiserats i vinter genom comebacken och en del uttalanden som inte överensstämmer med konsensus. Mitt engagemang tog fart genom publiceringen av koltrastbilden och dess beskrivning som jag anser mig ha visat inte stämmer.

Krydda med lite färska uttalanden av typen "ingen har förlorat pengar" så blir ämnet rykande hett igen.
Ja, så jag känner också förutom koltrastbilden som jag inte kan eller vill avgöra om rätt eller fel.
En utmärkt summering på vad som skapat tråden.

Thommy
 

PMD

Aktiv medlem
Jag kan nog hävda att jag har kommit över besvikelsen över Hellesøs bildfuskande och deltar i den här tråden mest av nyfikenhet på vad Hellesø kan tänkas svara på de frågor som ställs. Det är å andra sidan inte jätteviktigt att få svar på frågorna. Det mesta har väl retts ut vid det här laget, och det är ju faktiskt nästan åtta år sen det hände.

Jag tycker dock att de som skriver irriterat att de tycker att det "får vara nog nu" eller liknande saker gör bäst i att inte delta i tråden. Ärendet är "Frågor till Terje Hellesø" om man tycker att det är onödigt med fler frågor till Hellesø så gör man nog bäst i att lämna tråden och låta dem som vill ställa frågor fortsätta med det. Det är nog det bästa för känslolivet. Och för tråden.
 

iSolen.se

Guest
Du är inte ensam i den här tråden, det är många fler som ältar. :)
Kan vi radera våra sista svar eftersom vi svarar på saker som redan ändrats?

Tycker inte jag ältat, jag har inte skrivit många inlägg sista dagarna.

Och tidigare, jag har framförallt diskutterat nya frågor/påståenden, inte mårdhund etc.

Läs inlägg #145 igen.
 

FiCa1

Aktiv medlem
Lycka till,, Terje

Terje, nu lämnar jag tråden, jag har sagt mitt i ett par tidigare inlägg. Jag känner inte dig och vi har mig veterligt aldrig träffats. Hur som helst så önskar jag dig och de dina all lycka till framöver. Njut av våren, fortsätt att plåta.

/ Med vänlig hälsning, FiCa1
 

Terje H

Aktiv medlem
De flesta har nog "kommit över det" lång tidigare än så. Saken har dock aktualiserats i vinter genom comebacken och en del uttalanden som inte överensstämmer med konsensus. Mitt engagemang tog fart genom publiceringen av koltrastbilden och dess beskrivning som jag anser mig ha visat inte stämmer.

Krydda med lite färska uttalanden av typen "ingen har förlorat pengar" så blir ämnet rykande hett igen.
En detalj: Var har jag skrivit "ingen har förlorat pengar", citera. Och koltrastbilden har jag aldrig gjort en större grej av, annat än att informera om att den inte är en dubbelexponering - något du inte kan acceptera. Du kan heller inte bevisa att det är en dubbelexponering, helt enkelt för att det inte är det.

Jag har inga problem med att erkänna, men jag vägrar erkänna något som inte är rätt. Dessutom är det min bild, jag är fotograf - så jag vet faktiskt! Kalla mig gärna envist dum, men det bjuder jag på.
 

Terje H

Aktiv medlem
I en ljus stund sa du att du skulle hoppa av denna tråd. Förstår nu att det är viktigt att du håller den vid liv men begriper inte varför alla fortsätter att tjata och tjöta.
Undviker i det stora, styr bara upp andemeningar som blir fel som jag inte sagt eller påstått.
 

Terje H

Aktiv medlem
Terje, nu lämnar jag tråden, jag har sagt mitt i ett par tidigare inlägg. Jag känner inte dig och vi har mig veterligt aldrig träffats. Hur som helst så önskar jag dig och de dina all lycka till framöver. Njut av våren, fortsätt att plåta.

/ Med vänlig hälsning, FiCa1
Tack för det Finn, det samma önskar jag dig och dina. Idag har det varit lite väl varmt för mig och imorgon blir det varmare. Men luftar kameran nästan dagligen, så nya bilder blir det hela tiden. Har varit rätt fullt på sistone, men intressant och utmanande. Vilket jag gillar.

Mvh Terje
 

iSolen.se

Guest
En detalj: Var har jag skrivit "ingen har förlorat pengar", citera. Och koltrastbilden har jag aldrig gjort en större grej av, annat än att informera om att den inte är en dubbelexponering - något du inte kan acceptera. Du kan heller inte bevisa att det är en dubbelexponering, helt enkelt för att det inte är det.

Jag har inga problem med att erkänna, men jag vägrar erkänna något som inte är rätt. Dessutom är det min bild, jag är fotograf - så jag vet faktiskt! Kalla mig gärna envist dum, men det bjuder jag på.
Du skrev "ingen blivit drabbat ekonomiskt", dvs av typen "ingen har förlorat pengar" eller hur? Du får gärna förtydliga om du tycker det blev fel i din tidigare post.

Du får gärna vara envis. Tycker det är bra att du är här och svarar på frågor även om jag inte gillar alla svaren.
 
ANNONS