Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Momsregler inom EU

Produkter
(logga in för att koppla)
Detsamma. Kan du inte försöka förklara varför du tycker att E-infinity ska särredovisa sina tullavgifter på kvittona? Eller varför du var så säker på att företag i Hongkong kan vara skyldiga att driva in svensk moms?

Tull på kvittot? Nej moms på kvittot. Jag bad E-infinity berätta om vilka skatter de sa var betalda och hur mycket. Inte att det skulle stå på kvittot. Jag frågade också om man kunde få momskvitto. Läser du inte mina inlägg min vän? Nu blir det bara upprepning.
 
Tull på kvittot? Nej moms på kvittot. Jag bad E-infinity berätta om vilka skatter de sa var betalda och hur mycket. Inte att det skulle stå på kvittot. Jag frågade också om man kunde få momskvitto. Läser du inte mina inlägg min vän?
Jo, jag läser dina inlägg och brukar försöka förstå vad du menar. Men när du skrev:

Momskvitto går inte att få, hur förklarar du det? Det vore en jättemiss att inte låta fotografer som ofta är egna företagare kunna dra av moms, tull och andra avgifter.

hade jag lite svårt att förstå vad du menade.

Så kan du inte vara snäll och förklara? På vilket sätt gör E-infinity det svårare för företagare att dra av kostnader för tull?
 
Du har svarat på om du skrivit någon momskvitto genom att inte svara, men är du verkligen korvberra ;-)

Undrar vad du inte fattar. Du kommer aldrig få någon momskvitto av någon son du är berättigad att att få utan att först köpa något.
Du frågade om du kan få ett momskvitto av mig och jag svarade först nej. Sen har jag förklarat att du först måste köpa nåt och betala och nu gör jag det igen.

Du är välkommen att anlita mig och betala mig så du kan få ditt momskvitto.
Tills dess får du inget. Svaret är fortfarande nej alltså.
Visste du om folk gillar rota i sopor för kvitton om de sedan kan dra av på sitt företag utan de berättigade till det?
Låter lite som du är ute efter det. Det är olagligt så du vet det.


/Stefan
 
Jo, jag läser dina inlägg och brukar försöka förstå vad du menar. Men när du skrev:



hade jag lite svårt att förstå vad du menade.

Så kan du inte vara snäll och förklara? På vilket sätt gör E-infinity det svårare för företagare att dra av kostnader för tull?

Det är moms som går att dra av, är det moms på tullen? För att kunna dra av momsen måste man veta hur mycket som är moms av varans pris. Sen är åtminstone jag nyfiken på om de tullat eller inte.
 
Undrar vad du inte fattar. Du kommer aldrig få någon momskvitto av någon son du är berättigad att att få utan att först köpa något.
Du frågade om du kan få ett momskvitto av mig och jag svarade först nej. Sen har jag förklarat att du först måste köpa nåt och betala och nu gör jag det igen.

Du är välkommen att anlita mig och betala mig så du kan få ditt momskvitto.
Tills dess får du inget. Svaret är fortfarande nej alltså.
Visste du om folk gillar rota i sopor för kvitton om de sedan kan dra av på sitt företag utan de berättigade till det?
Låter lite som du är ute efter det. Det är olagligt så du vet det.


/Stefan

Jag slänger de flesta småkvitton, men jag har i alla fall blivit erbjuden det så det har blivit producerat. Då blir det svårare för företaget, typ din pizzeria, att begå momsbedrägeri

Dina kunder har köpt något, en bröllopsfotografering. Självklart ska de få (moms)kvitto utan att de behöver fråga, eller hur? Du har aldrig gett dina kunder ett enda momskvitto, eller hur?

.
 
Dina kunder har köpt något, en bröllopsfotografering. Självklart ska de få (moms)kvitto utan att de behöver fråga, eller hur?

Jag slänger de flesta småkvitton, men jag har i alla fall blivit erbjuden det så det har blivit producerat. Då blir det svårare för företaget, typ din pizzeria att begå momsbedrägeri.

Ärligt så tror jag inte polletten har trillat ner för dig.
DU får inget av mig för det existerar inget kvitto för dig att få. De som anlitar mig och betalar via frilans finans får dock. De som köper av mig privat får heller inget.
Åter igen Ola, du är på en helt annan planet. Denna tråd handlar om Momsregler inom EU med vikt på E-infinity. Inte hur jag sköter mina ärenden.

/Stefan
 
Ärligt så tror jag inte polletten har trillat ner för dig.
DU får inget av mig för det existerar inget kvitto för dig att få. De som anlitar mig och betalar via frilans finans får dock. De som köper av mig privat får heller inget.
Åter igen Ola, du är på en helt annan planet. Denna tråd handlar om Momsregler inom EU med vikt på E-infinity. Inte hur jag sköter mina ärenden.

/Stefan

Jag kommer aldrig att handla från dig i något sammanhang men det är kul att du hur du slirar om din verksamhet och hur du bedriver den. Det låter nämligen olika varje gång.

Varför jag tog upp det var för att belysa hur du ser på skatt och att du inte bryr dig om en vara är smugglad/skattad eller inte, bara du inte riskerar beläggas med skatt och att det blir billigt.

Jag bryr mig och det är därför jag inte handlar av vem som helst.
 
Jag kommer aldrig att handla från dig i något sammanhang men det är kul att du hur du slirar om din verksamhet och hur du bedriver den. Det låter nämligen olika varje gång.

Varför jag tog upp det var för att belysa hur du ser på skatt och att du inte bryr dig om en vara är smugglad/skattad eller inte, bara du inte riskerar beläggas med skatt och att det blir billigt.

Jag bryr mig och det är därför jag inte handlar av vem som helst.

Det låter inte olika varje gång, du bara försöker svartmåla mig inom ett område du inte vill förstå som jag sedan länge är förtrogen med. Sedan de gjorde om reglerna angående Hobbyveksamhet så har all den typ som måste gå genom den kanalen gått via Frilans finans. Allt annat som går under Hobbyverksamhet sköts fortfarande via den. Den är klart förmånligare för alla parter inblandade än så länge.

/Stefan
 
Det låter inte olika varje gång, du bara försöker svartmåla mig inom ett område du inte vill förstå som jag sedan länge är förtrogen med. Sedan de gjorde om reglerna angående Hobbyveksamhet så har all den typ som måste gå genom den kanalen gått via Frilans finans. Allt annat som går under Hobbyverksamhet sköts fortfarande via den. Den är klart förmånligare för alla parter inblandade än så länge.

/Stefan

Nåja, det var inte så länge sen du ledde en tråd om att fota med kamera som betalning. Du kan fortfarande inte ta uppdrag i hobbyverksamhet.

Jag ska inte plåga dig mer, ha en bra dag.
 
ANNONS