Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

nicotin

Aktiv medlem
Dessutom lite märkligt skrivet som om det vore googleöversatt.

Haft mail med honom igår kallar sig själv Niklas Jonsson, han ville ha halva summan i förskott och ville inte anv blocket paket

ville ej skicka kopia på ID eller någon annan personlig info !

Han mobil var ej listad.

Men visst jag kan också ha fel men då får han visa det genom att han postar kameran idag som överenskommet !
 

jpgrahn

Aktiv medlem
Haft mail med honom igår kallar sig själv Niklas Jonsson, han ville ha halva summan i förskott och ville inte anv blocket paket

ville ej skicka kopia på ID eller någon annan personlig info !

Han mobil var ej listad.

Men visst jag kan också ha fel men då får han visa det genom att han postar kameran idag som överenskommet !
Tala om för oss hur det går!
 

erdeljan

Aktiv medlem
Haft mail med honom igår kallar sig själv Niklas Jonsson, han ville ha halva summan i förskott och ville inte anv blocket paket

ville ej skicka kopia på ID eller någon annan personlig info !

Han mobil var ej listad.

Men visst jag kan också ha fel men då får han visa det genom att han postar kameran idag som överenskommet !
Du fick nget av det du ville ha från honom men är villig att betala halva summan i forskott?
Eller har jag missuppfattat och han kommer att skicka kameran och sedan skall du betala?
Jag väntar med spänning för att se hur det blir!
 

nicotin

Aktiv medlem
Du fick nget av det du ville ha från honom men är villig att betala halva summan i forskott?
Eller har jag missuppfattat och han kommer att skicka kameran och sedan skall du betala?
Jag väntar med spänning för att se hur det blir!
Nej han bad mig skicka halva summan till honom och resten när jag mottagit varan.

Jag sa att iom att hans mobil inte är listad ville jag har mer info vilket han inte ville delge mig.

Då sa jag att då om han vill få kameran såld till mig skicka postförskott el blocketpaket eller annan tjänst som gör att jag bet vid lev ( jag kan ju fortfarande få en tegelsten i lådan ) och då sa han bara att han skulle skicka den idag, men han frågade heller aldrig efter adress :)

Skrev då att han får väl ringa mig när han står och ska posta paketet ;)
 

PerK

Aktiv medlem
Vem kan man lita på

Det är lurigt att handla på distans. Både att sälja och att köpa. Har själv blivit lurad en gång som säljare och en gång som köpare. Senast förra veckan anmälde jag en annons på Fotosidan (Ny Sony A7R3 för 18000:) - den togs bort över dagen och annonsören blockerades.
Ebay har en "money back warranty". Tradera och Blocket är vilda västern - undantaget seriösa företag som säljer den vägen. På Tradera finns betygssättning på säljaren liksom på Ebay. !!Kolla på de som gett låga betyg och varför!! Inte bara på snittet. På Fotosidan kan man se hur länge man varit medlem samt hur många annonser man haft inne.
Det är oändligt mycket bättre för både säljare och köpare att mötas för att slutföra affären. Swish eller kontant men aldrig till bankkonto.
 

CanonUser

Aktiv medlem
Det härjar en viss person även på facebook köp&sälj fotorelaterat, han blåste mig på 2700 förra veckan och är anmäld och blockad där. Kan ju fortfarande dyka upp under andra namn, Han är känd på b.la Swecklockers för bedrägerier. dum som jag var kolla jag inte upp honom först men har aldrig blivit blåst förut, en erfarenhet rikare. Namn och telnr kan ges i PM, vet inte om man får skriva ut sådant här.
 

martinot

Aktiv medlem
Det härjar en viss person även på facebook köp&sälj fotorelaterat, han blåste mig på 2700 förra veckan och är anmäld och blockad där. Kan ju fortfarande dyka upp under andra namn, Han är känd på b.la Swecklockers för bedrägerier. dum som jag var kolla jag inte upp honom först men har aldrig blivit blåst förut, en erfarenhet rikare. Namn och telnr kan ges i PM, vet inte om man får skriva ut sådant här.
Jo, man får absolut nämna namn och användarnamn på bedragare och opålitliga annonsörer. Snarare tacksamt ju fler som kan få reda på det så att fler kan vara försiktiga innan de gör affärer med dessa bedragare, så skriv hellre direkt här i tråden istället för att skicka individuella PM.
 
ANNONS