Annons

Hänga upp lösa foton?

Produkter
(logga in för att koppla)

Googleye

Aktiv medlem
Här och var i lägenheten har jag hängt upp monterade foton men i kontoret har jag en tom vägg jag gärna vill använda till färska foton. Tidigare hade jag ett antal billigare ramar som jag bytte ut fotona i varje gång jag skrev ut något nytt men det var omständligt och de blev ofta kladdiga av fingeravtryck. Nu är väggen helt slät och nymålad och behöver fyllas ut på nåt sätt.

Det jag är ute efter är någon form av anslagsvägg jag snabbt kan hänga foton på i mindre storlekar. Har sett att man kan ha en klädlina och hänga foton på clips, typ som i mörkerrum. På min arbetsplats har vi skruvat upp mattor av kork som man kan nåla fast saker på. Ingen av lösningarna känns helt rätt för mig så jag tänkte höra hur ni andra gör? Alla tips mottages :)
 

PMD

Aktiv medlem
Dubbelhäftande tape sitter inte heller jättehårt, men tillräckligt hårt för att hålla upp ett fotografi (beroende på hur mycket tape man använder).
 

Hujeta

Aktiv medlem
Dubbelhäftande tape sitter inte heller jättehårt, men tillräckligt hårt för att hålla upp ett fotografi (beroende på hur mycket tape man använder).
Beror nog helt på tejp, jag har använt dubbelhäftande tejp i taket i min första lägenhet och var tvungen att måla om när jag tog ner den...

OnT: Om kontoret har korkmatta, varför kan du inte använda den och sätta upp med nålar? Låter perfekt ju, dessutom om bilderna kommer bytas ut. Potentiellt annars någon slags whiteboard med magneter?
 

miklar

Aktiv medlem
Wire från IKEA

När jag hade utställning förra året köpte jag en wire från IKEA. På denna häktade jag sen på "klänypor" i metall som jag satte bilderna i.
Det funkade bra!
 

Wolfgang

Aktiv medlem
Ikea har en smal hylla /list för bilder. Du köper passepartout i standardformat och fäster bilden bakom. Sedan ställer Du passepartout på listen mot väggen och byter senare bilden i passepartout mot en ny.
 

larsborg

Aktiv medlem
Här och var i lägenheten har jag hängt upp monterade foton men i kontoret har jag en tom vägg jag gärna vill använda till färska foton. Tidigare hade jag ett antal billigare ramar som jag bytte ut fotona i varje gång jag skrev ut något nytt men det var omständligt och de blev ofta kladdiga av fingeravtryck. Nu är väggen helt slät och nymålad och behöver fyllas ut på nåt sätt.

Det jag är ute efter är någon form av anslagsvägg jag snabbt kan hänga foton på i mindre storlekar. Har sett att man kan ha en klädlina och hänga foton på clips, typ som i mörkerrum. På min arbetsplats har vi skruvat upp mattor av kork som man kan nåla fast saker på. Ingen av lösningarna känns helt rätt för mig så jag tänkte höra hur ni andra gör? Alla tips mottages :)
Skjut med en hagelbössa mot de foton, du vill ha kvar hängande på väggen.
Hagelpatronen fäster riktigt bra.
Så har vi gjort, i många år, på vårt kontor, kan rekommenderas.
 

Googleye

Aktiv medlem
Tack för alla tips! Tror tavelhyllan blir bäst så jag kör nog på något sånt. Även om idén med hagelbössa lockar är det en liten process med att fixa jägarlicens, vapenskåp osv..
 

ArneB

Aktiv medlem
Om du kan måla väggen finns också magnetfärg. Då kan du fästa mot väggen med magnet.
 

sjunne

Aktiv medlem
Reklam?

Utan att göra reklam vill jag slå ett slag för Tesa TACK. Dubbelhäftande, små, lämnar inga fläckar och om det är lite större bild så är det ju bara att använda flera stycken! Jag har själv använt dem vid en utställning! Visserligen till små bilder (10x15), men ändå...

Note: "Tack" på engelska blir "häftstift" på svenska!
 
ANNONS