Annons

Minneskortsläsare till Samsung S8

Produkter
(logga in för att koppla)

Gurk2015

Aktiv medlem
Hej,

Jag är på jakt efter en minneskortsläsare som jag kan plugga in i min Samsung Galaxy S8 (USB type-C) och kopiera bilder till telefonen.
Vill gärna att den ska vara kompatibel med både SD och micro-SD.

Någon som har tips på en bra minneskortsläsare?

Mvh
 

Tredwe

Medlem
Jag använder en Plexgear minneskortläsare (KJELLoCO) och en övergång USB till USB-type-c på min Samsung surfplatta och vad jag vet så har OTG stöd på Samsung s8
 

Gurk2015

Aktiv medlem
Jag använder en Plexgear minneskortläsare (KJELLoCO) och en övergång USB till USB-type-c på min Samsung surfplatta och vad jag vet så har OTG stöd på Samsung s8
Hej Tore,
Tack för ditt svar.
Är det denna du använder? Och sen har du en kabel för övergång USB-> USB-C!?

Fungerar det bra?
 

Tredwe

Medlem
Hej Tore,
Tack för ditt svar.
Är det denna du använder? Och sen har du en kabel för övergång USB-> USB-C!?

Fungerar det bra?
funkar Kanon
 

Amirfoto

Avslutat medlemskap
Hej,

Jag är på jakt efter en minneskortsläsare som jag kan plugga in i min Samsung Galaxy S8 (USB type-C) och kopiera bilder till telefonen.
Vill gärna att den ska vara kompatibel med både SD och micro-SD.

Någon som har tips på en bra minneskortsläsare?

Mvh

Hej


Ett enklare och billigare är ju att använda Googles molntjänst och ladda direkt från telefonen till Google och sedan är det enkelt att hämta från Google till din PC.

Läs mer i Google foto.


Mvh
Mohammad
 

Gurk2015

Aktiv medlem
Hej


Ett enklare och billigare är ju att använda Googles molntjänst och ladda direkt från telefonen till Google och sedan är det enkelt att hämta från Google till din PC.

Läs mer i Google foto.


Mvh
Mohammad
Hej,
Jag vill kunna flytta bilderna från kameran/drönaren till telefonen.
Har idag en wifi-adapter till min kamera, men den är både opålitlig och långsam.
 

Amirfoto

Avslutat medlemskap
Hej igen

Jag misstänker att du har i det här laget löst problemet.

Annars kan jag tänka mig att din kamera har funktionen att ladda bilder till en dator (PC eller Mac). Man kan använda sig av Googles molntjänst vilket gör att de kopierade filerna blir tillgängliga i både datorn och samtidigt i mobilen (android mobil). på samma sätt görs även Apple cloud och iPhone. Det är mycket snabbare hantering.

Mvh¨
Mohammad

1.PNG
 
ANNONS