Annons

SP i Mölndal lägger ner :-(

Produkter
(logga in för att koppla)

Flash Gordon

Aktiv medlem
Göta platsens foto har en liten butik men har ett mycket bredare sortiment än vad butiken ger intryck av.

Det är basta att kika på deras web så inser man snart detta.

Jag har lika ofta handlat där som hos SP när de haft vad jag varit ute efter.

 

VargenW

Aktiv medlem
Jag kan verkligen rekommendera Götaplatsens foto. Mycket vänliga, trevliga och kunniga. Jag har varit där idag och känt och klämt på RP med rf 24-105/4. Fick ta med mig kameran ut ur butiken och fota.
Det där med att känna och klämma och sen handla på något billigare ställe på nätet stämmer inte för varken SP eller Götaplatsens, kolla Pricerunner och Prisjakt, det är inte lätt att få något billigare.
Så Götaplatsens är jättebra, ändå väldigt synd med SP.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Det kommer vara vissa prylar som kommer vara svåra att få rådgivning och kunna kika på när SP försvinner.


Till exempel skrivare. Där har SP experten på skrivare varit placerade i Göteborg och man hade de flesta fotoskrivare i sin utställning.

Vad jag vet finns det inte hos någon annan i Göteborg.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Är ändå förvånad att det är Mölndal, när jag har varit där så har det alltid varit mycket folk och ibland 30 minuter i kö. I Malmö har jag nästan alltid varit ensam i butiken, butiken är inte så modern som den i Mölndal och det är helt omöjligt att parkera.

Jag har ett antal gånger klagat hos SP på deras nya hemsida och e handel, efter ”uppgraderingen” för något år sedan så har iaf inte jag förstått hur man har tänkt, det som tidigare gick att göra en sökning på tex en objektivfattning så man får alla passande objektiv, lämpliga fotoväskor etc gick mycket bättre förr. Jag skulle tro att man troligen har tappat i e handel och inte i mölndalsaffären
 

velocio

Aktiv medlem
Mölndalsbutiken lider av dåligt läge. Den är besvärlig att ta sig till om man inte har bil. Jag gillar butiken i sig, men den hade gärna fått ha ett läge nära en tättrafikerad hållplats i Göteborg. Bor man i Göteborg måste man lösa Mölndalsbiljett för den där kilometern på fel sida gränsen som butiken ligger, och sen är det ändå en bit att gå.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Mölndalsbutiken lider av dåligt läge. Den är besvärlig att ta sig till om man inte har bil. Jag gillar butiken i sig, men den hade gärna fått ha ett läge nära en tättrafikerad hållplats i Göteborg. Bor man i Göteborg måste man lösa Mölndalsbiljett för den där kilometern på fel sida gränsen som butiken ligger, och sen är det ändå en bit att gå.
Jo man kan ha olika vinklingar på det, för mig med bil så var det perfekt att den ligger vid E6 och enkelt att nå och med parkeringar, att ta sig in till centrum är en större expedition, tänk tex att runda centralstationen med bil, nästan omöjligt. Men jag kan förstå att det är bättre i centrum om man åker kommunalt
 
ANNONS