Annons

Hur kommer COVID 19 påverka kameraförsäljningen?

Produkter
(logga in för att koppla)

sb12

Aktiv medlem
Klart vi litar på tegnell. Det skulle klinga av 3 mars.
Klart vi tror på nedgång när det dör nästan 100 per dag sista dagarna.
Men självfallet siffrorna släääpppar konstant😎
Men det står tydligen inget om en nedgång i den texten har jag fått förklarat för mig av Falumas. Så då har ju FHM inte fel enligt dig.
(Obs, det var inte siffror över dödlighet)
(glömde emojis) 😎😎
 

snap01

Aktiv medlem
Det här viruset beter sig inte som en influensa. Om vi aktivt börjar testa för att bryta smittkedjan så går det vilket asiatiska länder visat. Då får vi ingen andra våg heller.
Virus o influensa har tre sätt att fortgå på.
Oftast avtar smittan o det bli mildare (snällare) ibland upphör det plötsligt utan någon egentlig orsak. I Sverige med utbredd smitta borde vi egentligen se en nergång nu pga vi distanserar oss mer till sommaren pga många åker till stugor osv. Tydligen är det en ökning i Stockholm nu.
I ett 2 scenario så kan det mutera o komma tillbaka som en killer men detta virus verkar inte vara så mutations benäget.
Scenario 3 är att det fortgår som det är vilket borde vara största
Du påstår (jag kan citera ordagrant om du har så dåligt minne) att jag påstått saker som jag (enligt dig) inte har kompetens eller utbildning för.

Då blir jag givetvis nyfiken vad dessa påståenden skulle vara?

Trist att du inte kan svara sakligt på det.

Trist också att du istället för att komma med klara svar (jag är 100% för öppen och seriös debatt och diskussion) på frågan istället kommer endast med meningslösa personangrepp.

Säger (i min bok) mycket mer om dig som person, än om oss andra.
Han kör alltid med det att alla som inte tycker som folkhälsomyndigheten saknar utbildning o kompetens. Grattis i klubben:)
 

snap01

Aktiv medlem
Men det står tydligen inget om en nedgång i den texten har jag fått förklarat för mig av Falumas. Så då har ju FHM inte fel enligt dig.
(Obs, det var inte siffror över dödlighet)
(glömde emojis) 😎😎
Igår sade tegenell det var en nedgång idag tydligen uppgång. Han ska undersöka saken. Hm känner vi igen det?
Antikroppstester visade 7,3%, Tegnell ska undersöka det, sedan urvalet var inte represantivt. Nu jobbar han stenhårt för att hitta folk med antikroppar. Lycka tillade dina 33% fast nu har det gått 3 veckor till då nu ska det väl vara 50% :LOL: om hans teori stämmer.
 

snap01

Aktiv medlem
Nej det gör jag inte, jag säger emot dig. Är väl inte samma sak? 😂😂😂

Spelar väl ingen roll om jag förstår hur en pandemi fungerar, men om jag inte fattar nåt så är det väl märkligt att dina argument håller så dåligt när jag ifrågasätter dem.
Du har inte lyckats lägga fram fakta på en enda sak som visar att det jag skriver inte håller. Make my Day utan smiley nu.
 

Falumas

Aktiv medlem
Per börja tänka nu. Du behöver inte storskalig karantän. Om du isolerar smittade så bryter du smittkedjan o får ner r talet.
Med virus så handlar det om snabbhet inte precision som Björn Olsen säger. Nu ska jag förklara för dig igen vad Sverige skulle gjort o då hade vi kunnat levt nästan som vanligt i landet o vi hade fått resa till Cypern, Grekland o Spanien bla o inte blivit portade 😎
Snabbt stängt gränsen o flyg o infört 14 dagars karantän på återvändande svenskar.
Det skulle skett 20 januari när Björn Olsen sa att det skulle bli en pandemi. Men han kallades alarmistisk av bla folkhälsomyndigheten.
Steg 2 börja testa så mycket man kan, isolera dom smittade o smart smittspårning via mobiltelefoner. Tyvärr verkar Sveriges kunskaper på spårning Verkar vara ytterst dålig.
Hade dom anställt många smittspårare (Sydkorea anställde 9000 st) Så kanske det gått bättre.
Fast dom tog inte hotet på allvar hade inte ens testkit osv.
Lycka till att försöka smittspåra alla i Sverige. Det tar ca 1 dag för 1 person att smittspåra och kontrollera 1 konstaterat fall.
 

Falumas

Aktiv medlem
För det första så är dom senaste siffrorna två veckor gamla.
Dessutom har flera flaggat för att det är fler smittade i Stockholm nu att det ökar, tegnell vill förklara bort det med att dom testar mer sjukhus personal.
Men det är inte sant för antal tester var drygt 30000 i veckan nu sist 28000.
När deras antikropps test visade bara 7,3% o dom hade påstått det skulle vara 25-33% så var det fel på utvalet. När Tom britton som räknat åt dom säger att det var betydligt mindre än vad han räknat/trodde så säger tegnell det är marginellt mindre😎
Nu med nästan 100 döda per dag då så kommer du se en rättelse snart igen.
Det har vi sett förut så det är inte oväntat.
Det var dom senaste siffrorna från BAG och FHM, dvs från igår när jag skrev inlägget.
 

sb12

Aktiv medlem
Du har inte lyckats lägga fram fakta på en enda sak som visar att det jag skriver inte håller. Make my Day utan smiley nu.
😎Så här tyckte du igår:

Det är väl uppenbart vilken strategi som fungerar?
Den asiatiska.”

Det här är en nyhet idag:

Sydkorea återinför restriktioner mot corona

Smittspridningen ser ut att ha tagit fart igen i Sydkorea.

Därför återinförs nu vissa restriktioner som tidigare lättats i landet, som då såg ut att ha lyckats bromsa spridningen av coronaviruset framgångsrikt.”
😂
 

Falumas

Aktiv medlem
Südkorea är väl ett land som lyckats väl och inte haft restriktioner speciellt mycket. Får man in smittan igen får man givietvis återinföra restrektionerna.

Det är dom mycket tydliga med här i Schweiz att åtgärderna kommer tillbaka om smittan börjar ta fart igen. Restrektionerna behöver hela tiden anpassas till situationen.
 

snap01

Aktiv medlem
😎Så här tyckte du igår:

Det är väl uppenbart vilken strategi som fungerar?
Den asiatiska.”

Det här är en nyhet idag:

Sydkorea återinför restriktioner mot corona

Smittspridningen ser ut att ha tagit fart igen i Sydkorea.

Därför återinförs nu vissa restriktioner som tidigare lättats i landet, som då såg ut att ha lyckats bromsa spridningen av coronaviruset framgångsrikt.”
😂

Du menar att det inte går bra där?
Sydkorea hade 79 nya fall sverige 639
Sydkorea har 269 döda sverige 4266 döda
Sydkorea har 10340 smittade sverige 35 773 smittade.

Så att dom är på tå o vill spåra alla som kan träffat dom 79 nya smittade är för att dom vill ha koll på smittan. Sverige bryr sig inte.
Först idag börjar journalisterna vakna på presskonferansen o ifrågasätta sveriges strategi.
Tegnells företrädare Annika Linde kritiserar sveriges strategi.
Hon förespråkar det jag skrev i början på februari.
En tidig nedstängning av samhället.
Mer skydd i vården, inklusive munskydd i äldrevården
Intensiv testning o smittspårning.

Men du tycker det fungerar bra?
Så ett par frågor till dig.
Du tror att alla länder kommer ha samma capita på avlidna om ett år?
Tex sverige, danmark,norge, finland, taiwan o sydkorea.
Vad är det som går bra med sveriges strategi enligt dig?
Vad är logiken att vi i sverige får inte åka längre äm 1-2 timmar men vi har öppna gränser så turister från italien kan komma hit o åka hur dom vill i sverige?

Vi är inte välkomna någonstans utomlands.
Vi får inte åka längre än 1-2 timmar.
Våra äldre över 70 får sitta isolerade.
Våra äldre på åldersdom får ej ta emot några besök
Vad är bra med detta?

Medans våra grannländer öppnar upp o asiatiska länderna vart öppna länge o dom har återgått till arbete.
Snart är det bara du och pmd samt folkhälsomyndigheten som tycker det är bra.
 

snap01

Aktiv medlem
Südkorea är väl ett land som lyckats väl och inte haft restriktioner speciellt mycket. Får man in smittan igen får man givietvis återinföra restrektionerna.

Det är dom mycket tydliga med här i Schweiz att åtgärderna kommer tillbaka om smittan börjar ta fart igen. Restrektionerna behöver hela tiden anpassas till situationen.
Sydkorea har fått otroligt mycket beröm för att fått stop på ett stort initialt utbrott. Vissa förstår inte det som Mattias :ROFLMAO:
 

Abe Normal

Aktiv medlem
Jag tror inte det är svart eller vitt, att någon gör absolut rätt. Asien har också regimer som agerar som vi inte skulle acceptera och informationen är sannolikt inte helt transparent heller alla gånger. Det är flera variabler som samverkar, att bromsa och gasa samtidigt. Bromsar man för mycket slås ekonomin ut. Det ska bli intressant och följa detta på sikt. Vad händer när länder öppnar upp resandet mellan olika nationer. Det är bara tänka sig en fullpackat flygterminal.

Ska världen ha locket på i två år, jag tror inte det är möjligt. Sedan finns det socioekonomiska strukturer som påverkar. Världen ska tydligen ha 2 miljarder människor som är daglönearbetare. Inget jobb för dagen = ingen mat på bordet. Dessutom undermålig sjukvård och dåliga hygieniska förhållanden för många. Mycket kan hända som vi inte kan förutse.

Nedan, protesterande daglönearbetare.

Protesterande daglönejobbare..JPG
 

snap01

Aktiv medlem
😎Så här tyckte du igår:

Det är väl uppenbart vilken strategi som fungerar?
Den asiatiska.”

Det här är en nyhet idag:

Sydkorea återinför restriktioner mot corona

Smittspridningen ser ut att ha tagit fart igen i Sydkorea.

Därför återinförs nu vissa restriktioner som tidigare lättats i landet, som då såg ut att ha lyckats bromsa spridningen av coronaviruset framgångsrikt.”
😂

lite mer om dom asiatiske länderna
honkong 4 döda
taiwan 7 döda
sydkorea 269 döda
singapore 23 döda
japan 858 döda
totalt 1161 döda

sverige 4266 DÖDA

SÅ DU ANSER ATT DET GÅR DÅLIGT FÖR DOM ASIATISKA LÄNDERNA😂
OM DET GÅR DÅLIGT FÖR DOM HUR GÅR DET DÅ FÖR SVERIGE?
 

snap01

Aktiv medlem
Jag tror inte det är svart eller vitt, att någon gör absolut rätt. Asien har också regimer som agerar som vi inte skulle acceptera och informationen är sannolikt inte helt transparent heller alla gånger. Det är flera variabler som samverkar, att bromsa och gasa samtidigt. Bromsar man för mycket slås ekonomin ut. Det ska bli intressant och följa detta på sikt. Vad händer när länder öppnar upp resandet mellan olika nationer. Det är bara tänka sig en fullpackat flygterminal.

Ska världen ha locket på i två år, jag tror inte det är möjligt. Sedan finns det socioekonomiska strukturer som påverkar. Världen ska tydligen ha 2 miljarder människor som är daglönearbetare. Inget jobb för dagen = ingen mat på bordet. Dessutom undermålig sjukvård och dåliga hygieniska förhållanden för många. Mycket kan hända som vi inte kan förutse.

Nedan, protesterande daglönearbetare.

Visa bilaga 150312
vilka har locket på? Inte asiatiske länderna. Sverige kommer leva i celibat för lång tid framåt om inte det blir någon ändring av strategin.

Du tror att flygandet kommer ske som vanligt inom överskådlig framtid?
Du tror att länder mer än sverige är så korkade o inte inför kontroller?
Det har redan kommit fram att flera länder kommer kolla om du har corona via test vid ankomst på flygplatsen. Om du insjuknar senare kommer man spåra alla du träffat via smart teknik.
Sedan finns det länder som kommer köra med 14 dagars karantän rakt av.
 

sb12

Aktiv medlem
Du menar att det inte går bra där?
Sydkorea hade 79 nya fall sverige 639
Sydkorea har 269 döda sverige 4266 döda
Sydkorea har 10340 smittade sverige 35 773 smittade.

Så att dom är på tå o vill spåra alla som kan träffat dom 79 nya smittade är för att dom vill ha koll på smittan. Sverige bryr sig inte.
Först idag börjar journalisterna vakna på presskonferansen o ifrågasätta sveriges strategi.
Tegnells företrädare Annika Linde kritiserar sveriges strategi.
Hon förespråkar det jag skrev i början på februari.
En tidig nedstängning av samhället.
Mer skydd i vården, inklusive munskydd i äldrevården
Intensiv testning o smittspårning.

Men du tycker det fungerar bra?
Så ett par frågor till dig.
Du tror att alla länder kommer ha samma capita på avlidna om ett år?
Tex sverige, danmark,norge, finland, taiwan o sydkorea.
Vad är det som går bra med sveriges strategi enligt dig?
Vad är logiken att vi i sverige får inte åka längre äm 1-2 timmar men vi har öppna gränser så turister från italien kan komma hit o åka hur dom vill i sverige?

Vi är inte välkomna någonstans utomlands.
Vi får inte åka längre än 1-2 timmar.
Våra äldre över 70 får sitta isolerade.
Våra äldre på åldersdom får ej ta emot några besök
Vad är bra med detta?

Medans våra grannländer öppnar upp o asiatiska länderna vart öppna länge o dom har återgått till arbete.
Snart är det bara du och pmd samt folkhälsomyndigheten som tycker det är bra.
Hehe, det börjar bli komiskt. Det var inte jag som tyckte något, det var ett nyhetscitat. Varför måste jag ens förklara detta?😂
Var det inte du som påstod att det aldrig kommer komma en andra våg pga av hur viruset funkar? Men nu verkar det ju komma en andra våg trots 9000 smittspårade.
För fjärde gången, jag har inte uttryckt någon åsikt om Sveriges strategi. Jag har ifrågasatt dina påståenden.
Om du provar att ifrågasätta tex Björn Olsen på samma sätt så kan jag ju använda ungefär samma argument: Du har nog inte kompetens att bedöma det.
😎😎😎
 

sb12

Aktiv medlem
lite mer om dom asiatiske länderna
honkong 4 döda
taiwan 7 döda
sydkorea 269 döda
singapore 23 döda
japan 858 döda
totalt 1161 döda

sverige 4266 DÖDA

SÅ DU ANSER ATT DET GÅR DÅLIGT FÖR DOM ASIATISKA LÄNDERNA😂
OM DET GÅR DÅLIGT FÖR DOM HUR GÅR DET DÅ FÖR SVERIGE?
NEJ DET HAR JAG ALDRIG PÅSTÅTT😎😎😎
😭😭😭
 

snap01

Aktiv medlem
Südkorea är väl ett land som lyckats väl och inte haft restriktioner speciellt mycket. Får man in smittan igen får man givietvis återinföra restrektionerna.

Det är dom mycket tydliga med här i Schweiz att åtgärderna kommer tillbaka om smittan börjar ta fart igen. Restrektionerna behöver hela tiden anpassas till situationen.
Det är betydligt enklare att släcka små bränder än stora skogsbränder. Dom har dessutom 9000 spårare. Så man behöver inte vara orolig för dom😎
 

snap01

Aktiv medlem
Hehe, det börjar bli komiskt. Det var inte jag som tyckte något, det var ett nyhetscitat. Varför måste jag ens förklara detta?😂
Var det inte du som påstod att det aldrig kommer komma en andra våg pga av hur viruset funkar? Men nu verkar det ju komma en andra våg trots 9000 smittspårade.
För fjärde gången, jag har inte uttryckt någon åsikt om Sveriges strategi. Jag har ifrågasatt dina påståenden.
Om du provar att ifrågasätta tex Björn Olsen på samma sätt så kan jag ju använda ungefär samma argument: Du har nog inte kompetens att bedöma det.
😎😎😎
Börjar det komma en andra våg i sydkorea? för att dom har 79 smittade? Enligt Björn olsen så är risken mindre för en andra våg pga detta virus inte beter sig som en influensa.
Jag skrev att jag tror att sverige kommer få en fet andra våg pga den allmänna smittspridningen. Du kan väl försöka vara lite seriös.
Så prova att svara på frågorna nu.
 
ANNONS