Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
En annan sak som kan bli annorlunda är ångerrätten. Vid distansköp inom EU har köparen rätt ett returnera varan inom 14 dagar.

Vad som kommer att gälla vid köp från UK kan man nog bara gissa om i dagens läge.
 

landen

Aktiv medlem
Någon som upplevt längre tider på leverans nu under Corona?

Jag mailade och frågade och de uppskattade 2,5 vecka på ett Tamron 18-200 f2.8. Skillnaden i pris är såpass stor att jag tänker att jag har nästan 7000kr att laga det för, om allt med garantier osv skiter sig i och med UK utträde ur EU osv. Eller något annat man bör tänka på?
 

Ades

Aktiv medlem
Någon som upplevt längre tider på leverans nu under Corona?

Jag mailade och frågade och de uppskattade 2,5 vecka på ett Tamron 18-200 f2.8. Skillnaden i pris är såpass stor att jag tänker att jag har nästan 7000kr att laga det för, om allt med garantier osv skiter sig i och med UK utträde ur EU osv. Eller något annat man bör tänka på?
Jag beställde i våras av dom, gick lika fort som vanligt.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Jag beställde från dem i början Augusti. Tog exakt en vecka men då fanns den i deras lager i UK. Vissa varor måste först skickas från HongKong och då tar det längre tid. Dock ny vara till bra pris. Inga konstigheter. Sedan är det säkert gråimport med garanti därefter. I mitt fall sparade jag dock ca 50% mot svenska priset så det får jag leva med.
 

lonian

Aktiv medlem
Är det någon här som insett att något ni köpt från E-infinity gått sönder och måste repareras på garantin och hur gjorde ni då?
 

SallyIV

Aktiv medlem
I mitt fall var det ett Fujinon 27/2,8 som inte funkade.
Kopia på kvitto till kundservice, fick underlag för inskick till Fuji Sveriges reparatör (ett företag i Varberg), lagat på garanti inom 1 vecka.

-J!
 

landen

Aktiv medlem
Jag står i valet, Tamron 70-180

11 400 SEK på e.infinity
16 000 SEK Götaplatsen foto

Är 4600 SEK skillnad, även om det skulle gå sönder borde man ju kunna laga det för inom mellanskillnaden tänker jag.

Man får iofs en SSD 500GB på köpet nu när man handlar det i Sverige.
 

Johan.76

Aktiv medlem
Jag står i valet, Tamron 70-180

11 400 SEK på e.infinity
16 000 SEK Götaplatsen foto

Är 4600 SEK skillnad, även om det skulle gå sönder borde man ju kunna laga det för inom mellanskillnaden tänker jag.

Man får iofs en SSD 500GB på köpet nu när man handlar det i Sverige.
Är också grymt sugen på exakt det objektivet och man sparar ju en del som sagt. Min enda tanke som håller mig från att köpa är att det florerar ju vissa 70-180 som har nått fel. Det gäller att hålla koll på serienumret för att veta om just "ditt" objektiv är ett av dem felande.


// Johan
 

lonian

Aktiv medlem
I mitt fall var det ett Fujinon 27/2,8 som inte funkade.
Kopia på kvitto till kundservice, fick underlag för inskick till Fuji Sveriges reparatör (ett företag i Varberg), lagat på garanti inom 1 vecka.

-J!
Ditt kvitto, var det alltså det som du fått på mail från e-infinity att ordern gick genom eller din orderhistorik på deras site som du printscreenat? Mins inte att jag fått något kvitto med i paketet när jag beställde. Hur skedde betalning mellan e-infinity till Fuji Sverige? Gav e-infinity betalning till dig?
 
Senast ändrad:

Tony johansson

Aktiv medlem
Ditt kvitto, var det alltså det som du fått på mail från e-infinity att ordern gick genom eller din orderhistorik på deras site som du printscreenat? Mins inte att jag fått något kvitto med i paketet när jag beställde.
Jag bad om ett separat kvitto på mina inköp, och det kom som en PDF-fil med fabrikat, serienummer, pris och beställningsdatum angivet.
 

mattias_onlajn

Aktiv medlem
Hittade den här tråden igår när jag sökte efter butiker utanför sverige att beställa billiga fotoprylar ifrån. Orimligt bra priser. Hade inte den här tråden funnits så hade jag aldrig vågat beställa i tron om att det var bluff. Förstår att garantin kan vara något av ett problem vid ev. fel.

Tänkte själv slå till på:

- Sony A7 III

- Sony Zeiss Sonnar T* FE 55mm F1.8 ZA

Det kommer landa på totalt ~21000 kr, jämfört med ~33,000 kr i sverige. Hur är det ens möjligt? Vad är det som gör att dom kan sälja till dessa priser?
 

SallyIV

Aktiv medlem
Ditt kvitto, var det alltså det som du fått på mail från e-infinity att ordern gick genom eller din orderhistorik på deras site som du printscreenat? Mins inte att jag fått något kvitto med i paketet när jag beställde. Hur skedde betalning mellan e-infinity till Fuji Sverige? Gav e-infinity betalning till dig?
Hmm, jag tror det var från ordersidan, det var 2015, så jag har inte kvar alla mail..

Vad jag vet så tog Fujifilm Sverige på garantin, rakt av och fraktfritt.

-J!
 

landen

Aktiv medlem
Är också grymt sugen på exakt det objektivet och man sparar ju en del som sagt. Min enda tanke som håller mig från att köpa är att det florerar ju vissa 70-180 som har nått fel. Det gäller att hålla koll på serienumret för att veta om just "ditt" objektiv är ett av dem felande.


// Johan
Aha, tack för infon. Sånt gillar man ju inte nej :(
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Hittade den här tråden igår när jag sökte efter butiker utanför sverige att beställa billiga fotoprylar ifrån. Orimligt bra priser. Hade inte den här tråden funnits så hade jag aldrig vågat beställa i tron om att det var bluff. Förstår att garantin kan vara något av ett problem vid ev. fel.

Tänkte själv slå till på:

- Sony A7 III

- Sony Zeiss Sonnar T* FE 55mm F1.8 ZA

Det kommer landa på totalt ~21000 kr, jämfört med ~33,000 kr i sverige. Hur är det ens möjligt? Vad är det som gör att dom kan sälja till dessa priser?
Dom tar in det från Hong Kong och skeppar det vidare inom EU genom Storbritannien, då HK och GB har ett historiskt band och genom den kopplingen så kan GB importera från HK utan att betala skatter och avgifter.

Eftersom prylarna sedan finns inom EU (genom GB), kan E - infinity sedan skicka det vidare till ett betydligt lägre pris än samma varor som är importerade genom officiella kanaler inom unionen. Det kallas för "gråimport" i dagligt tal.
 
Senast ändrad:

mattias_onlajn

Aktiv medlem
Dom tar in det från Hong Kong och skeppar det vidare inom EU genom Storbritannien, då HK och GB har ett historiskt band och genom den kopplingen så kan GB importera från HK utan att betala skatter och avgifter.

Eftersom prylarna sedan finns inom EU (genom GB), kan E - infinity sedan skicka det vidare till ett betydligt lägre pris än samma varor som är importerade genom officiella kanaler inom unionen. Det kallas för "gråimport" i dagligt tal.
Tack för förklaringen! Bäst passa på handla så länge det går :)

Undrar om detta kommer ta slut när övergångsperioden för deras EU-urträde är slut. Eller om de har en plan för det också.
 

Tony johansson

Aktiv medlem

Bokeh

Aktiv medlem
Jag står i valet, Tamron 70-180

11 400 SEK på e.infinity
16 000 SEK Götaplatsen foto

Är 4600 SEK skillnad, även om det skulle gå sönder borde man ju kunna laga det för inom mellanskillnaden tänker jag.

Man får iofs en SSD 500GB på köpet nu när man handlar det i Sverige.
Du har samma garanti från e-infinity som från handlare i Sverige, det är EU regler som gäller.
 

PMD

Aktiv medlem
Dom tar in det från Hong Kong och skeppar det vidare inom EU genom Storbritannien, då HK och GB har ett historiskt band och genom den kopplingen så kan GB importera från HK utan att betala skatter och avgifter.

Eftersom prylarna sedan finns inom EU (genom GB), kan E - infinity sedan skicka det vidare till ett betydligt lägre pris än samma varor som är importerade genom officiella kanaler inom unionen. Det kallas för "gråimport" i dagligt tal.
Gråimport brukar man kalla all import som inte går via tillverkarens officiella generalagent.
 
ANNONS