Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

solvargen

Aktiv medlem
Jag beställde i Torsdags 10dec och fick idag på morgonen 16dec Nikon Z5 tillsammans med ett objektiv. Tyvärr till min förtret ingen svenska på menyn. Har någon annan råkat ut för detsamma gällande Z5?
 

Johan K9

Medlem
Den 12:e december fick jag meddelande om att min beställning (A7Riii och Sigma 24-70) skickats iväg. Tracking ID för att följa etc.

När jag slår in tracking-ID på DHL's sida, så är statusen "shipment information received" och så har det stått sedan dess. Inget händer.

Problemet är att DHL menar att de inte fått några grejer att transportera.

E-finity säger i sin tur att grejerna är skickade den 12:e.

Känns minst sagt "sådär".

Någon som varit med om liknande?
 

Third eye

Aktiv medlem
Den 12:e december fick jag meddelande om att min beställning (A7Riii och Sigma 24-70) skickats iväg. Tracking ID för att följa etc.

När jag slår in tracking-ID på DHL's sida, så är statusen "shipment information received" och så har det stått sedan dess. Inget händer.

Problemet är att DHL menar att de inte fått några grejer att transportera.

E-finity säger i sin tur att grejerna är skickade den 12:e.

Känns minst sagt "sådär".

Någon som varit med om liknande?
Jag hade samma "tomrum" i DHL-kedjan. Vet inte varför men sista ordern tog 10 dagar och fick samma första svar att den var skickad. De tog hem på expressfrakt från HongKong det jag beställde, samtidigt bokade de frakt till mig. Gissningsvis måste det packas om i UK för att få in det i EU, 2 dagar senare dök den upp sökbart från UK till SE.
Den kommer men tar 2-3 dagar extra.
 

Johan K9

Medlem
Jag hade samma "tomrum" i DHL-kedjan. Vet inte varför men sista ordern tog 10 dagar och fick samma första svar att den var skickad. De tog hem på expressfrakt från HongKong det jag beställde, samtidigt bokade de frakt till mig. Gissningsvis måste det packas om i UK för att få in det i EU, 2 dagar senare dök den upp sökbart från UK till SE.
Den kommer men tar 2-3 dagar extra.
OK, skönt att fler haft liknande bekymmer, men ändå fått grejerna. Man blir ju något nojig efter ett antal dagar. Mycket kan hända längst vägen, men detta var ett svar som lugnade.

Fick för övrigt ett mail från dem att försändelsen kom till UK inatt.
 
Senast ändrad:

Sabud

Aktiv medlem
I dag skulle jag inte att lägga en beställning. Beställde och betalade 2020-12-04 för ett EF 70-200/4 IS II USM från E-Infinity.uk (det var billigast från uk). 2020-12-09 låg det på Heathtow och 2020-12-14 gick det till Leipzig samt 2020-12-15 till Danmark. 2020-12-16 på Arlanda och delades ut 12:16 samma dag. Har beställt ett antal gånger med leveranstid ca. en vecka men denna gång tog det längre tid, inte direkt konstigt med tanke på Corona, jul-tid och brexit om hörnet men för ett DHL-Express mycket lång tid.

/Stephan
 

mattias_onlajn

Aktiv medlem
Jag lade en beställning på kamerahus och två objektiv måndags och fick precis ett meddelande att ordern var färdigprocessad och packad för skick inom kort. Fick även ett foto på innehållet.

Så länge leverans påbörjas innan sista december så tillkommer inga avgifter enligt tullverket - även om varorna når slutdestination först i januari.

All distanshandel med länder utanför EU beskattas med svensk moms oavsett värde på varorna. Köper du en vara före årsskiftet och transporten från Storbritannien påbörjas senast den 31 december 2020 betalar du ingen importmoms även om varorna kommer hit efter årsskiftet. Du får betala importmoms om du beställer varor från Storbritannien i samband med övergångsperiodens slut och transporten påbörjas först efter den 31 december även om du beställt och betalat för varan före den 31 december.
https://www.tullverket.se/sv/privat/brexitforprivatpersoner.4.2894757916870c7915c2.html

Jag mailade E infinity innan min beställnig för att fråga om de trodde det skulle vara något problem att påbörja leveransen innan sista dec. Jag fick inget direkt svar på min fråga men eftersom alla varor fanns i lager så beställde jag ändå i hopp om att leveransen kommer påbörjas snabbt, vilket ser ut att stämma bra.

Jag fick däremot följande svar från dom som jag reagerade över, tycker det låter märkligt:

"Nevertheless we assure the prices you see on our site are final and there won't be any taxes or duties to pay when the product arrives. There is nothing for you to worry about. "
De menar alltså att oavsett när leveransen påbörjas och sker så kommer det inte tillkomma några avgifter. Pratar dom rent strunt eller kringår de tullen?
 

Tony johansson

Aktiv medlem
När jag slår in tracking-ID på DHL's sida, så är statusen "shipment information received" och så har det stått sedan dess. Inget händer.
Jag har ett liknande problem med en produkt jag beställde på Ebay den 10:e Dec. Så här långt har det gått på sju dagar, och då är det en sändning från Tyskland;
Skärmklipp.PNG
Minst sagt frustrerande ☹.
 
Senast ändrad:

Lindås

Ny medlem
Den 12:e december fick jag meddelande om att min beställning (A7Riii och Sigma 24-70) skickats iväg. Tracking ID för att följa etc.

När jag slår in tracking-ID på DHL's sida, så är statusen "shipment information received" och så har det stått sedan dess. Inget händer.

Problemet är att DHL menar att de inte fått några grejer att transportera.

E-finity säger i sin tur att grejerna är skickade den 12:e.

Känns minst sagt "sådär".

Någon som varit med om liknande?
Var med om exakt samma sak för ett par månader sedan. Kameran fanns på lager enligt hemsidan och enligt ordererkännandet (Sony A7RII), fick foto på grejjorna i vanlig ordning sedan hände ingenting. Kontaktade både DHL och E-infinty, fick tillslut svaret från E-infinty att kameran försvunnit i transporten. Vill du att vi skickar en ny, ja gör det var mitt svar. Ytterligare 2 veckor samma procedur igen, och svaret blev återigen att kameran försvunnit i transporten. Gav dom rådet att byta transportör.
Så min första upplevelse med E-infinty var väl inte den bästa, även om andra här i forumet verkar ha haft större tur.
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Fick uppdatering idag att kameran påbörjat sin resa från UK via Heathrow så den behövde inte skickas från Hongkong först. Skönt. Bara att hoppas på att den inte försvinner i frakten!
 

Stadsliv

Aktiv medlem
Samma här! Det stod på DHL att den har blivit hanterad i Heathrow nu på eftermiddagen. Håller tummarna på att allt går bra
Verkar inte som att transportvägen är från Heathrow till Arlanda dock. Mitt paket började vid Heathrow och sen till East Midlands, Hannover, Köpenhamn där det befinner sig nu.
 
ANNONS