Makkapakkaz
Medlem
Hejsan! Jag har fotat i cirka 7 år nu. Med min nikon D3200! Af-s nikkor 55-300 mm. Men bilderna har blivit brusigare och brusigare under det senaste året. Direkt när det blir skugga är bilden brusig. Fotar endast med "auto sportläge" som finns i kameran. Har gått en "lättare kurs" i fotografering på gymnasiet. Men vill helst ha det så enkelt som möjligt då jag sköter det mesta av redigeringen i photoshop. Undrar om det kan vara damm? Förslitningar på kameran eller objektivet i sig?
Nu är det så att jag är ute efter en ny kamera. Snabb autofokus, enkel att hantera och har hög bildkvalité. Ungefär det jag söker! Fotar mycket djur, framförallt i rörelse. Som hästhoppning.
Har kollat lite på
D5600 svart + AF-P 18-55/3,5-5,6G VR DX + AF-P DX Nikkor 70-300mm f/4,5-6,3G ED VR
D7500 + AF-S DX Nikkor 18-140mm f/3,5-5,6G ED VR
Lite nyfiken på om jag har tänkt rätt eller om det vore någon annan kamera som kan tänkas vara "bättre"?
Vill gärna ha ett objektiv till detta då jag vill fota på längre avstånd i hästhoppningen. Men tar gärna råd om det vore något annat objektiv som kanske är bättre under just "djur" porträttsfotografering.
Pris jag tänker mig kring är runt 12.000 kr. Så tacksam för all hjälp om ni orkar svara. Tack!!
Nu är det så att jag är ute efter en ny kamera. Snabb autofokus, enkel att hantera och har hög bildkvalité. Ungefär det jag söker! Fotar mycket djur, framförallt i rörelse. Som hästhoppning.
Har kollat lite på
D5600 svart + AF-P 18-55/3,5-5,6G VR DX + AF-P DX Nikkor 70-300mm f/4,5-6,3G ED VR
D7500 + AF-S DX Nikkor 18-140mm f/3,5-5,6G ED VR
Lite nyfiken på om jag har tänkt rätt eller om det vore någon annan kamera som kan tänkas vara "bättre"?
Pris jag tänker mig kring är runt 12.000 kr. Så tacksam för all hjälp om ni orkar svara. Tack!!