Annons

Butik med generöst utbud av väskor så man kan testa?

Produkter
(logga in för att koppla)

inthefog

Ny medlem
Hej,

Känner någon till en butik i Stockholmsområdet som har mycket väskor inne? Vill ta med all min utrustning och testa olika typer väskor/system och hitta något som passar. Rätt bökigt att sitta online och komma fram till något bra.

Tack!
 

ErlandH

Aktiv medlem
Hej,

Känner någon till en butik i Stockholmsområdet som har mycket väskor inne? Vill ta med all min utrustning och testa olika typer väskor/system och hitta något som passar. Rätt bökigt att sitta online och komma fram till något bra.

Tack!
Både Scandinavian photo och Rajala har en hel del hemma. De ligger ju dessutom ganska nära varandra i city.
 

elgenper

Aktiv medlem
Såg av en slump att Gunnar Olsson på Hornsgatan har ett bra urval av Billinghamväskor. Passade själv på att köpa en (min sjunde om jag räknar rätt); det bästa som finns!
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Tidigare i år besökte jag både Scandinavian och Kameradoktorn och kollade både på ryggsäckar och en kameraväska och det som fanns där var inget jag gick igång på så det blev nätet fast jag verkligen var inställd på att handla på Scandinavian när jag gick dit. Även jag fattar att de inte kan ha hela världens utbud på hyllan men nu var det mesta svart eller grått och jag vet inte vad som hänt men så var det inte när jag köpte min gamla ryggsäck där. Har det hänt något generellt med folks preferenser eller är det bara våra butiker som det hänt något med?
 

Yeye

Aktiv medlem
Jag har testat en massa olika märken och kommit fram till att GuraGear är de absolut bästa. De håller hur länge som helst och jag kan lätt packa med all utrustning jag har. Dessutom är de svarta vilket jag tycker är bäst för då syns de inte när man är ute i skogen.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Jag har testat en massa olika märken och kommit fram till att GuraGear är de absolut bästa. De håller hur länge som helst och jag kan lätt packa med all utrustning jag har. Dessutom är de svarta vilket jag tycker är bäst för då syns de inte när man är ute i skogen.
... men det är väl inte mycket i skogen som är svart??
 

PMD

Aktiv medlem
Kameraryggsäckar som öppnas från ryggsidan har den stora fördelen att om man måste lägga ifrån sig ryggsäcken för att komma åt något i den så behöver man inte lägga ner den med bärremmarna i leran.

Dessutom blir utrustningen lite mer svårstulen.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Min förträffliga Mindshift Backlight är grön. Visserligen köpt på nätet, men numera finns den hos Scandinavianphoto också. Hängde på väggen sist jag var inne i butiken.

Den är fin men jag tror den skulle vara för stor för mig normalt men säkert perfekt på safari då man behöver mycket grejor och flera kameror.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Vad önskar du för färg om du inte vill ha svart? Jag köper bara svarta kameraväskor.
Även grekiska gamla tanter brukar klä sig uteslutande i svart :)

Mer naturfärgat för mig. Jag har numera tre väskor. En fotoaxelremsväska, en ryggsäck och en gammal säck som jag har som vardagsväska. Händer att jag tar med en kamera i den med då med min lilla SonyZeiss 35:a.

Jag har haft två huvudkrav med mina nuvarande fotoväskor och det har varit att en A7:a med mitt superkompakta nya Tamron 150-500mm måste gå ned och det gör det med bred marginal i båda. Jag har heller inte velat att de ska vara för bulkiga i vardagen då jag har dem till annat också. Väskan till vänster är den jag normalt har som dagväska på mindre ambitiösa resor. Rymmer även pass och resedokument på ett bra sätt. Behöver jag mer grejor tar jag ryggan och är jag verkligt oambitiös med fotot så tar jag normalt "säcken".

Båda väskorna till vänster har jag köpt på nätet av svenska företag men det har ju inte hindrat att de kom direkt från Kina. Ryggsäcken tog nog tre veckor att få så jag trodde nästan att jag blivit blåst för jag kunde inte spåra leveransen heller. Till sist dök den upp och jag är lätt oväntat rätt nöjd med den. Kostade väl runt en tusenlapp, vilket väl egentligen är alldeles för billigt om den skulle varit tillverkad av folk som arbetet under drägliga arbetsförhållanden. Problemet är väl bara att ett betydligt högre pris inte nödvändigt garanterar att det är de som gör jobbet som får en större andel av pengarna. Det mesta görs ju i Kina idag vare sig vi gillar det eller ej. Jag hade köpt den även om den kostat 2000.

Köp Kameraryggsäck Canvas Batik för skogsmullar innerskydd | Kamda

Jag tror dock inte jag köpte mitt ex hos Kamda för jag känner inte igen bildupplägget i länken men Kamdas presentation visar väl rätt bra hur man kan använda den. Många fack både invändigt och utvändigt.

20220818_215325.jpg
 
Senast ändrad:

PMD

Aktiv medlem
Alla tre väskorna ser lite "luffaraktiga" ut och drar därför förmodligen inte till sig tjuvar i lika hög grad som en hypermodernt designad kameraväska/ryggsäck.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Alla tre väskorna ser lite "luffaraktiga" ut och drar därför förmodligen inte till sig tjuvar i lika hög grad som en hypermodernt designad kameraväska/ryggsäck.
Det var det fräckaste jag hört på länge :)

Det finns en sådan tanke också. Kan jag minska folks intresse för mig som fotograf så är jag glad. ...men så fort man tar upp en kamera med ett långt telezoom så är det nog ändå slut på att kunna flyga under radarn tyvärr.
 

majjen05

Aktiv medlem
Hej,

Känner någon till en butik i Stockholmsområdet som har mycket väskor inne? Vill ta med all min utrustning och testa olika typer väskor/system och hitta något som passar. Rätt bökigt att sitta online och komma fram till något bra.

Tack!
Scandinavian foto på Vasagatan 14 i Hufvudstaden, hade massor av väskor när jag handlade en fotoryggsäck i torsdags. De var mycket hjälpsama och jag fick testa flera modeller.
 
ANNONS