Tomo53
Aktiv medlem
Hej, jag har investerat i en Z6 II begagnad med 3 st batterier varav ett original EN-EL15C. Kameran har ca 15000 exp. För fyra dagar sedan upptäckte jag att ena batteriet var helt urladdat och satte i originalbatteriet efter laddning. I dag, fyra dagar sedan var kameran död, batteriet helt urladdat. Under de här fyra dagarna har jag haft i gång kameran och kollat i en del menyinställningar, ingen fotografering. Wifi är frånkopplat.
Hur är detta möjligt? Har tidigare haft en Z6 utan problem med batterier som laddat ur.
Kan nämna att jag köpt till en begagnad originalladdare som jag använt. Med kameran följde det med en laddare för två batterier, ej original. Båda laddarna har laddat normalt. De batterier som ligger utanför kameran laddar inte ur, bara i kameran.
Känns inte helt ok, eller?
Hur är detta möjligt? Har tidigare haft en Z6 utan problem med batterier som laddat ur.
Kan nämna att jag köpt till en begagnad originalladdare som jag använt. Med kameran följde det med en laddare för två batterier, ej original. Båda laddarna har laddat normalt. De batterier som ligger utanför kameran laddar inte ur, bara i kameran.
Känns inte helt ok, eller?