Annons

Hög fps

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag bor nog så långt ifrån dig att det är billigare för dig att köpa en själv. Min lösning är relativt billig.
I 8000fps är upplösningen dock väldigt låg, så en hel green kan du nog inte få med och se en golfboll, så du behöver någon som kan landa bollen inom en 2m x 2m ruta för att få något vettigt resultat.

Om du skaffar en RaspberryPi med en globalshutter kamera delar jag gärna med mig av mina skript.
Jag har kontroll på var bollen landar så jag behöver bara filma ca 50 x 50 cm. Har tidigare använt Exilim ex-f1 med 1200 fps i 320x120, den dög bra när bollarna var rutiga, men din lösning är nog bättre. Jag köper prylar och återkommer för script etc. Betalar gärna för tjänsten

Lite sen på bollen :ROFLMAO: men min relativt billiga Sony ZV-1 (mark i) klarar 960 fps i burst mode. Så visst finns det billiga kameror som kan filma "snabbt".

Gissar att ju mindre sensor desto lättare att få upp FPS:en. Tror det finns ngn Huawei-mobil som klarar betydligt högre FPS.

PS. Kollade just upp det. Den heter HUAWEI P40 Pro och klarar 7680 FPS. Hur den gör det och hur bra det blir vet jag inte men det går väl att kolla på Youtube hur det blir.

Lite sen på bollen :ROFLMAO: men min relativt billiga Sony ZV-1 (mark i) klarar 960 fps i burst mode. Så visst finns det billiga kameror som kan filma "snabbt".

Gissar att ju mindre sensor desto lättare att få upp FPS:en. Tror det finns ngn Huawei-mobil som klarar betydligt högre FPS.

PS. Kollade just upp det. Den heter HUAWEI P40 Pro och klarar 7680 FPS. Hur den gör det och hur bra det blir vet jag inte men det går väl att kolla på Youtube hur det blir.

Den är dyrare än min lösning. Kan ZV-1 filma kontinuerligt i den hastigheten?

P40 kan så vitt jag vet endast bursta hastigheten en kort tid.

Den är dyrare än min lösning. Kan ZV-1 filma kontinuerligt i den hastigheten?

P40 kan så vitt jag vet endast bursta hastigheten en kort tid.
Din lösning är dessutom onekligen coolare. Kan den verkligen filma kontinuerligt i dom hastigheterna?

Sony ZV-1 kan bara filma 960 fps i 3 sek.

Läste på lite om P40 eftersom jag är intresserad själv.
- 7680 fps utgår från 1920 fps och som sedan "skalas upp". Då kan man lika gärna göra samma sak själv i t ex Davinci Resolve...
- 1920 fps, ett bar sekunder.
- 920 fps, oxå bara ett par sekunder.

Gopro 13 (som du ju redan verka ha) kan filma upp till 400 fps i 15 sekunder åtminstone.

Dead end med billiga "standard-kameror" om man vill filma med hög fps kontinuerligt, vad det verkar.

Senast ändrad:
Nu är detta inte relevant för våra fall eftersom han återskapar samma scenario om och om igen och bara filmar en pixel var gång. Han lyckades dock komma upp till 2 miljarder fps och kunde filma hur en laserstråle studsade mellan några speglar. Men det var ändå intressant att se hur han gjort.

ANNONS
Götaplatsens Foto