Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad kan jag få för en 30D?

Alexlindgren

Aktiv medlem
Ber om ursäkt om detta är i fel forumdel. Jag sitter i alla fall på en Canon EOS 30D inköpt sommaren 2006. Dock har jag insett att den är alldeles för stor för mitt användningsområde. Vill därför byta ner mig till en 550D. Men hur mycket kan jag få bara för huset?

Dessutom undrar jag hur mycket priset går ned på ett EF-s 17-55/2,8 IS USM på den tiden?
 

fotose2004

Aktiv medlem
En ny 50D kostar 6995 kr.
En 40D begagnad troligvis 3000-3500 kr
En 30D begagnad 2300-3000 kr
En 20D begagnad 1500-2300 kr
om du säljer dem på Tradera, annars är det nog inte värt och göra inbyte med en 30D.
 

cannik

Aktiv medlem
Ber om ursäkt om detta är i fel forumdel. Jag sitter i alla fall på en Canon EOS 30D inköpt sommaren 2006. Dock har jag insett att den är alldeles för stor för mitt användningsområde. Vill därför byta ner mig till en 550D. Men hur mycket kan jag få bara för huset?

Dessutom undrar jag hur mycket priset går ned på ett EF-s 17-55/2,8 IS USM på den tiden?
http://www.fotosidan.se/classifieds/list.htm?_text=canon+30d&type[]=sell&_seller=all&objectcategory=76&price=&location=&ID=

Jag gissar 6000-7000 för objektivet.
 

Alexlindgren

Aktiv medlem
Tack för era svar. Hm, 3000 kronor är inte mycket att hurra över. Då är det nog nästan lika bra att behålla huset. Jag som var sugen på en liten smidig systemare.
 
ANNONS