Annons

Bytte upp mig till en 60D

Produkter
(logga in för att koppla)

zomx

Ny medlem
Hej Fotosidan!

Jag bytte idag upp mig från en 400D till en 60D. Klippte en helt ny för 8990:- inklusive kitobjektivet 18-55 IS.
Jag sitter här och funderar och läser osv. om jag har gjort ett bra köp? Har inte hunnit testa så mycket än, men det är ju ganska säkert en enorm uppdatering från min 400D.

Kan någon övertyga mig om att jag har gjort ett bra köp och kommer inte om ett tag känna mig missnöjd då det kommer nya saker för samma pris? Jag har alltså 30 dagar på mig att lämna tillbaka den..

Ursäkta mitt naiva och paranoida inlägg.
 

El-Maco

Aktiv medlem
Instämmer med ovanstående, en mycket bra uppgradering. Gjorde precis samma upgrade själv. Blir numera ständigt besviken när jag provar min gamla 400D, den är verkligen sämre på allt.

Behåll kameran och gläd dig åt många kommande timmars fotande :)
 

Hoztic

Aktiv medlem
Det kommer alltid att komma nya och bättre prylar, ofta till lägre pris dessutom, oavsett vilken nisch man tittar på, så var nöjd med ditt köp idag istället för att leva i en dröm om det som kanske kommer i morgon resten av livet ;)
 

Svarfvar

Aktiv medlem
Nöjd

Hej Fotosidan!

Jag bytte idag upp mig från en 400D till en 60D. Klippte en helt ny för 8990:- inklusive kitobjektivet 18-55 IS.
Jag sitter här och funderar och läser osv. om jag har gjort ett bra köp? Har inte hunnit testa så mycket än, men det är ju ganska säkert en enorm uppdatering från min 400D.

Kan någon övertyga mig om att jag har gjort ett bra köp och kommer inte om ett tag känna mig missnöjd då det kommer nya saker för samma pris? Jag har alltså 30 dagar på mig att lämna tillbaka den..

Ursäkta mitt naiva och paranoida inlägg.
Har haft min 60d i snart 1 år och är helnöjd! Det är en mycket bra kamera oavsett vad som kommer i morgon.
Jag känner inte att jag behöver något värre kamerahus då jag är amatör.
Mvh Magnus
 

Patrik60D

Avslutat medlemskap
kameror med samma prestanda i den prisklassen kommer inte än på ett tag.
60Dn är nog den mest prisvärda DSLR Crop kameran idag.

men som med allt
man får vad man betalar för.

vill man ha den absolut bästa bildkvaliteten så går man upp till Full Frame istället.
men då får du hosta upp några lakan till för en 2 år äldre FF kamera (Mark 2)
 

zomx

Ny medlem
Tack för alla svar!

Dock blev jag idag igen paranoid, då jag började tänka på formatet.
Är det värt att ge tillbaka kameran till Media Markt och spara ihop de några extra tusen för att skaffa en begagnad 5D II istället? Läser hela tiden hur det ger en helt annan känsla och hur bra det är.
 

andw

Aktiv medlem
Tack för alla svar!

Dock blev jag idag igen paranoid, då jag började tänka på formatet.
Är det värt att ge tillbaka kameran till Media Markt och spara ihop de några extra tusen för att skaffa en begagnad 5D II istället? Läser hela tiden hur det ger en helt annan känsla och hur bra det är.
Du kan ju gå till någon affär och känna på en 5D ,och testa den lite. Om du känner att det känns bättre kan du köpa en billigare begagnad sen kanske.
3 tusen behöver du bara lägga till.

som för den här t.ex. :

http://www.blocket.se/stockholm/Canon_5d_Mark_II_39867031.htm?ca=15&w=3...

(jag hade satsat på fullformatet)
 

Patrik68

Aktiv medlem
Tack för alla svar!

Dock blev jag idag igen paranoid, då jag började tänka på formatet.
Är det värt att ge tillbaka kameran till Media Markt och spara ihop de några extra tusen för att skaffa en begagnad 5D II istället? Läser hela tiden hur det ger en helt annan känsla och hur bra det är.
Media markt tar väl bara emot obryten förpackninig i nyskick?
Vet att det går att lämna tillbaka på Elgiganten dom har lite generösare regler.
 
ANNONS