Annons

Kamera fullformatssensor

Produkter
(logga in för att koppla)

polygon

Ny medlem
Hej,

jag efterfrågar råd angående kameraköp. Jag funderar på att köpa en ny kamera, och tror att jag vill prova på fullformatssensor. Jag tittade på Nikon D600 i somras, men tyckte att priset var för högt. Nu har priserna sjunkit och jag tänkte att jag skulle köpa en, men efter viss efterforskning (sensorfläckar) väljer jag nog att avstå.

Min tanke var D600 med 50 mm 1.8G, och sedan eventuellt komplettera med 85 mm i framtiden. Jag vill hålla det enkelt, men samtidigt inte kompromissa med zoom-objektiv. Är det någon som har tips på ett bra alternativ; stor sensor och normaloptik?
 

eskil23

Aktiv medlem
Min tanke var D600 med 50 mm 1.8G, och sedan eventuellt komplettera med 85 mm i framtiden. Jag vill hålla det enkelt, men samtidigt inte kompromissa med zoom-objektiv. Är det någon som har tips på ett bra alternativ; stor sensor och normaloptik?
Det som du har föreslagit, dvs D600 och ett 50 mm objektiv. Bränn av tusen bilder och kolla om det syns något på sensorn. Om det gör det, skicka in den på rengöring. Om inte är det bara att se glad ut.
 
ANNONS