Annons

Cameranu.nl (Holland)

Produkter
(logga in för att koppla)

drejjan

Aktiv medlem
Har 24-105/4L IS alltid varit så billig som nu? Under 9000 kr? Har för mig att den kostade något på 10k när jag kollade förra veckan.

Kanske beställer ett 24-70 nämligen, och har börjat fundera på cameranu.nl alt cameraexpress.nl, som ligger nästan 1500 kr billigare än i Sverige.
 

martar

Medlem
Uppdatering kring mitt D90 köp:

Var tvungen att maila dpd för att få ett nummer som kunde spåras i Sverige. När jag fick det idag såg jag att posten försökt leverera kameran hem till mig på förmiddagen. Hemma låg en avi och jag kunde plocka upp paketet på företagsposten.

Nu sitter batteriet på laddning. Då jag beställde i söndags tog det exakt fem arbetsdagar tills jag hade kameran hemma. Full poäng till Cameranu.nl!

/Martin
 

continental

Aktiv medlem
Uppdatering kring mitt D90 köp:

Var tvungen att maila dpd för att få ett nummer som kunde spåras i Sverige. När jag fick det idag såg jag att posten försökt leverera kameran hem till mig på förmiddagen. Hemma låg en avi och jag kunde plocka upp paketet på företagsposten.

Nu sitter batteriet på laddning. Då jag beställde i söndags tog det exakt fem arbetsdagar tills jag hade kameran hemma. Full poäng till Cameranu.nl!

/Martin
Gott att höra! Grattis!

Jag beställde ett EF400/5,6 från dem idag och hoppas att allt går lika smidigt för mig:)
 

continental

Aktiv medlem
Njae, men det beror inte på cameranu.

Ett utgånget bankID satte käppar i hjulet, då jag inte hade tillgång till mina pengar innan ordern annulerades och objektivet tog slut...

Det blev Rajala istället. De kör ju kampanj på det nu, så det blev ungefär samma pris.
 

Forslund

Aktiv medlem
jag håller på att beställa från kameraexpress, men förstår inte allt som står. Det står något om gratis frakt men jag kan inte utläsa om det gäller till oss (så tur har man väl inte?).

Jag kollar på en canon 135/2.0 men kan inte utläsa vad som står om hur lång leverenstid det är (inte i lager).

Någon vänlig som kan hjälpa?:)
 

Arne1453

Aktiv medlem
Gör så här: kopiera någon unik mening på webbhandelns hemsida, klistra in den i Googles sökfält. Den bör nu finnas överst bland de träffar du får men klicka inte på huvudlänken utan den lilla länken "Översätt den här sidan" som finns bredvid eller under länken. Nu kan du surfa runt på alla sidor och voila, texten är på svenska! Visserligen datoröversatt men den är lättare läst än holländska.
 

Forslund

Aktiv medlem
Tusen tack.. hade ingen aning:)

Slår till på "mitt" objektiv. Bra deal om man jämför med vilken svensk butik som helst..
 

ztenlund

Aktiv medlem
Gör så här: kopiera någon unik mening på webbhandelns hemsida, klistra in den i Googles sökfält. Den bör nu finnas överst bland de träffar du får men klicka inte på huvudlänken utan den lilla länken "Översätt den här sidan" som finns bredvid eller under länken. Nu kan du surfa runt på alla sidor och voila, texten är på svenska! Visserligen datoröversatt men den är lättare läst än holländska.
Eller också går man till translate.google.se eller .com, klistrar in webbadressen och eventuellt ändrar inställda språk om det behövs.
 

Cleanse

Medlem
Säljer min d90 och mina Nikon objektiv för att uppgradera till en Canon eos 5d2. Jag tänker också köpa ett 50/1.4 till detta. Vad bör jag tänka på om jag skulle beställa från cameranu?
 

virvar

Aktiv medlem
Ta reda på vilket bolag som har hand om TNT:s transporter i sverige och deras distributions platser lite på förhand för cameranu.nl använder TNT.
Egna beställningen kom till närbutiken bara 150m ifrån hemmet så det var ytterst bekvämt.

Sedan detta med språket, holländska är ganska likt svenska om man använder sig av att tänka lite, sedan kommunicerar de gärna på engelska om man har frågor och är ganska snabba på att svara. Se bara till att de grejer du tänkte beställa är spnt som de har i hyllan, annars vet du inte vilken tid det tar för dessa att få hem grejorna.
 

Cleanse

Medlem
Tack, det ska jag göra. En annan fråga, sigmas 50/1,4 har haft lite problem med bak och frontfokus. Om jag köper detta måste ja då skicka tillbaka det till Holland eller går det att fixa i Sverige? Dvs om det skulle vara fel på det.
 

onnyt

Aktiv medlem
jag håller på att beställa från kameraexpress, men förstår inte allt som står. Det står något om gratis frakt men jag kan inte utläsa om det gäller till oss (så tur har man väl inte?).

Jag kollar på en canon 135/2.0 men kan inte utläsa vad som står om hur lång leverenstid det är (inte i lager).

Någon vänlig som kan hjälpa?:)
Vet inte om det är engelska eller holländsk du har problem med men kan du engelska klickar du bara på den engelska flaggan på deras startsida
 

virvar

Aktiv medlem
Det där meg gratis leverans har jag för mig gäller inom Holland, internationellt är det nog denna 20e som det brukar kosta och det blir iaf billigare, så köp så mycket som du behöver på en gång. T.ex minneskort och tillbehör mm.
 
ANNONS