Annons

Cameranu.nl (Holland)

Produkter
(logga in för att koppla)

Clevinger

Aktiv medlem
För mig tog det ett par dagar från det att jag fått motsvarande info från TNT:s sida till det att paketet dök upp i Sverige. Väl i Sverige gick det undan.

Tålamod!
 

Director

Aktiv medlem
Kom idag!

Grejerna kom idag och allt ser bra ut. Har gått smärtfritt så här långt. Laddar batterierna och ska testa grejerna sedan, så allt är okej.
 

spazz

Avslutat medlemskap
Hej!

Sedan igår morse står det på Nederländska TNT:s sida, där man kan följa leveransen:

In sorting
07.05.2010:
Parcel sorted at sorting centre 07.05.2010:
Parcel sorted for country of destination 08.05.2010:
Parcel sent to country of destination

In distribution
08.05.2010:
Parcel at depot

Vet någon om detta betyder att paketet har nått Sverige? Jag har fått ett svenskt kolli-id från DPD (Nederland) B.V., men på Postens hemsida ger min sökning inga träffa.

MVH

Georg
Du kan få ett kollinr som fungerar i Sverige genom att skicka ett mail till info@dpd.nl där du anger ditt nederländska kollinr.
 

virvar

Aktiv medlem
Beställde den 5.5 men då var butiken stängd, betalade per bank (en bekant har beställt av de tidigare och kunde lita på att butiken är seriös), betalningen var framme 6.5 och bekräftades och beställningen gjordes klar för att skickas iväg, men jag gjorde ett tillägg på beställningen, åndå skickades paketet iväg redan samma dag fast betalning mottags först 7.5. Paketet for vidare ifrån Åbo 10.5 (Fick veta efter kontakt med cameraNU att de hade haft bekymmer hos TNT i Åbo och paketet åkte därför inte iväg till Hfors den 9.5) och jag hämtade paketet 11.5 i närbutiken 100m hemifrån.
Kan väldigt seriöst rekommendera cameraNU.nl !

Ps. dessutom sparade jag 400 euro genom att köpa från Holland jämfört med att köpa ifrån Skandinavien.
 

Gnutte

Aktiv medlem
Tittade lite på denna sida & visst kamerahus ligger bra till i pris med resten ligger på samma pris som här hemma. Tittade t,ex på canon 15-85 ligger 1000:- billigare än här hemma inte så mkt tycker jag för att motivera ett köp även om man tydligen får garantisedel. Batteri till 7D var dyrare än här hemma samt batterigrepp låg 100:- billigare än här hemma.
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Tittade lite på denna sida & visst kamerahus ligger bra till i pris med resten ligger på samma pris som här hemma. Tittade t,ex på canon 15-85 ligger 1000:- billigare än här hemma inte så mkt tycker jag för att motivera ett köp även om man tydligen får garantisedel. Batteri till 7D var dyrare än här hemma samt batterigrepp låg 100:- billigare än här hemma.
Det är ju ändå 15% på 15-85! Det hade ju blivit ett himla spring om någon svensk handlare hade haft 15% rabatt på dem, men när det är en utländsk handlare är det bara misstänksamhet...

Sen kan ju grejer som inte är så dyra från början inte bli så mycket billigare i absoluta tal.
 

Gnutte

Aktiv medlem
Det är ju ändå 15% på 15-85! Det hade ju blivit ett himla spring om någon svensk handlare hade haft 15% rabatt på dem, men när det är en utländsk handlare är det bara misstänksamhet...

Sen kan ju grejer som inte är så dyra från början inte bli så mycket billigare i absoluta tal.
Tycker inte att jag syftade på misstänksamhet utan mer om något strular så brukar det i mitt tycke vara lättare att diskutera med en svensk handlare än att skicka mail till utländsk.
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Tycker inte att jag syftade på misstänksamhet utan mer om något strular så brukar det i mitt tycke vara lättare att diskutera med en svensk handlare än att skicka mail till utländsk.
Hmm nej inte speciellt från din sida, men många verkar tycka att en utländsk handlare är mindre seriös än en svensk automatiskt. Tror folk att utlänningarna blir blåsta på löpande band och att vi är de enda som har pålitliga handlare :)

Skulle till exempel någon avråda en utlänning från att beställa från Cyberphoto eller Scandinavian Photo? :)
 

Gnutte

Aktiv medlem
Jag handlade på vinst/förlust mitt tokina 11-16 ifrån ebay utan att
veta om jag skulle få nåt. Kan förstå om man tjänar 3000-4000 så kan det
löna sig men enbart 1000:- nja. Men det är bra att veta ifall att man behöver
köpa nåt. Dock synd att det inte har någon engelsk översättning.
 

GustavNorberg

Aktiv medlem
Tittade lite på denna sida & visst kamerahus ligger bra till i pris med resten ligger på samma pris som här hemma. Tittade t,ex på canon 15-85 ligger 1000:- billigare än här hemma inte så mkt tycker jag för att motivera ett köp även om man tydligen får garantisedel. Batteri till 7D var dyrare än här hemma samt batterigrepp låg 100:- billigare än här hemma.
vissa saker är mycket billigare, jag beställde en D300s för ca 12000 och ett 70-300 för 4000 inklusive B+W filter. betalade 16000 istället för 21-22000. vissa saker är riktiga kap! tex nikon MB-D10 för cirka 30-40% billigare:)
 

Clevinger

Aktiv medlem
Noterade att priserna gått upp en hel del nu, på såväl hus som objektiv (Nikon). Den svaga euron?
 

Clevinger

Aktiv medlem
d300s ligger på samma som när ja beställde. ge exempel! kul att följa prisera!
Nikkor 70-300 VR - från €359 till 399
Nikkor 35/1.8 - från €159 till 189

Nikon D90 + 18-105 - från €777 till 799 (när jag började titta på CameraNU i mars låg den iofs på €809, så objektiven har säkert också gått ner & upp i pris).
 

GustavNorberg

Aktiv medlem
Nikkor 70-300 VR - från €359 till 399
Nikkor 35/1.8 - från €159 till 189

Nikon D90 + 18-105 - från €777 till 799 (när jag började titta på CameraNU i mars låg den iofs på €809, så objektiven har säkert också gått ner & upp i pris).
det var som tusan! när ja beställde min d300s skulle jag också beställa ett 70-300 vr men det var slut. köpte det från kamera-express.nl istället! det blev till och med billigare! får dem imorgon!
 

GustavNorberg

Aktiv medlem
fick min d300s idag! ser väldigt fin ut! rekommenderar denna butik samt kamera-express.nl! fick mitt 70-300 från dem idag!

gula lappar följde med men bara holländsk manual som förväntat!
 
ANNONS