Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Större bilder på FS

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag förstår som sagt hur ni resonerat, även kring smartphones och surfplattor etc, men det känns inte riktigt genomtänkt och eftersom jag gillar fotosidan så tänker jag envisas med konstruktiv kritik i det här fallet.
Glömde säga! Keep it coming! Sån här kritik är det mest utvecklande vi kan få! :)
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Tyvärr har de stora bilderna inte kommit till Forumet. Jag vill kunna lägga in liite större bilder än 400 px och 100 kb
Jag vet att du vill det. Forumet är inte prio just nu. Vi har det på agendan, men det finns andra saker före. Kan ni inte ta och testa att skapa en grupp ladda upp bilderna där istället.
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Jag vet att du vill det. Forumet är inte prio just nu. Vi har det på agendan, men det finns andra saker före. Kan ni inte ta och testa att skapa en grupp ladda upp bilderna där istället.
Okej, är nöjd med svaret att det finns med i planeringen. Det som väntar på något gott?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag förstår som sagt hur ni resonerat, även kring smartphones och surfplattor etc, men det känns inte riktigt genomtänkt och eftersom jag gillar fotosidan så tänker jag envisas med konstruktiv kritik i det här fallet.
Kör du Firefox? Upptäckte precis kort-kommandot kringla-shift-F. Det var ju ett rätt smidigt kommondo för att plocka fram lite mer höjd.
 

expephoto

Avslutat medlemskap
Det var bättre förr, åtminstone för några dagar sedan :) Med den laptop jag har blir bilderna i poolerna mindre när jag klickar på förstorafunktionen. Ska man verkligen behöva köpa en ny dator för att kunna se bilderna i större format?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ja stående bilder kan nog bli det men å andra sidan så ser du hela bilden och inte en beskuren bild. Visningssidan är byggt för flera olika ändamål, stor skärm, liten skärm, surfplattor och smartphones.

Nu kan man ju också ladda upp 2880px stora bilder och då funkar inte alls det gamla sättet. Men vi pratade igår om att man kan få se en "visa 100%" länk och då kan man se som innan. Se diskussion lite högre upp.
 

antic

Aktiv medlem
Popup-rutan som varnar som zoomläget för webläsaren är _extremt_ irriterande. Varje gång man justerar poppar den upp, varje ny sidladdning poppar den upp. Det är ert problem att visa sidan korrekt oavsett inställning. Fixa.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Popup-rutan som varnar som zoomläget för webläsaren är _extremt_ irriterande. Varje gång man justerar poppar den upp, varje ny sidladdning poppar den upp. Det är ert problem att visa sidan korrekt oavsett inställning. Fixa.
Oj vad du låter arg. Bara så jag greppar. Du vill ha zoomat-läge när du surfar? Så det är medvetet?

Vad kör du för webbläsare/operativ?
 

antic

Aktiv medlem
Popuper gör mig arg, men nu har jag fått skriva av mig :)

Win7/Chrome 30" 2560x1600 så brukar zooma webläsaren till 150% ibland
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Popuper gör mig arg, men nu har jag fått skriva av mig :)

Win7/Chrome 30" 2560x1600 så brukar zooma webläsaren till 150% ibland
Popup:er är väl inte det vackraste vi kan bjuda på. :) Jag skall kolla varför vi skickar på den men det har nog med att webbläsaren kan rendera bilden sämre i zoomat läge. Men det borde kanske bara varna en gång. Vi får kika.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Popuper gör mig arg, men nu har jag fått skriva av mig :)

Win7/Chrome 30" 2560x1600 så brukar zooma webläsaren till 150% ibland
Nu kollat. Vid zoomat läge så finns en känd bugg att vid vissa tillfällen så kan högerkolumnen hoppa iväg. Men vi skall fixa buggen och kanske vi skall ta bort popupen redan nu.

Ser du högerkolumnen hela tiden ändå? Fast du får popup?

(Btw, har du testat att bara zooma texten? Finns som funktion på FF.)
 

antic

Aktiv medlem
Ah, jag ser vad ni har gjort. När högerkolumnen hoppar bort vid 110%, 150%, 175% så visar ni en popup. Men det funkar vid 125% och 200%.

Inte provat bara zooma texten. Det var ju stora bilder jag ville se :p

En väldigt rolig sak. Om jag zoomar en flik som inte är fotosidan så funkar ju det som vanligt. Men om jag har öppet en flik med storabildvisaren på FS och en annan flik med FS (tex den här med forumet) och zoomar här så kommer Chrome byta till fliken med bildvisaren och popupen dyker upp. En ny nivå av irriterande :)
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Är det möjligt att få tillbaka funktionen "öppna i nytt fönster" när nu den nya förstoringen sjösatts.
Nej, eftersom man i denna funktionen kan bläddra och komma tillbaka till den bild man bläddrat till "knappen X i övre högra" så tyckte vi inte det var nödvändigt längre.

Tips: du kan dock alltid trycka Command/Alt när du klickar på en länk i din webbläsare om du vill ha ett nytt fönster.
 

antic

Aktiv medlem
Hela planen är STORA bilder. Smaka på den här. Den skall du inte behöva zooma in i! :)

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpiclarge/292750/2932658.htm

(man kan framöver ladda upp 2880*1920 bilder så framöver kommer det bara bli stora bilder.
Den där var riktigt läcker. Och stor. Men jag märkte en annan rolig sak. Bilden är störst vid 90% zoomgrad, oavsett om jag har bildinfon där eller inte. Först är det som att bildinfon tar mindre plats och lämnar mer utrymme åt bilden som inte nått sina pixeldimensioner men vid 75% har det vänt och bilden börjar skalas ner.

Edti: jag är en klant
 
ANNONS