Annons

Canon 5D mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
Eftersom Mk3 inte har lika bra DR som D800 så rekommenderar att aktivera brusreduceringen för långa exponeringar för Mk3. Typ nattfotografering.

Här är ett inomhusexempel
t: 30s
ISO200
F:8 fokuserad på nallens nos
Brus och skärpa avaktiverad totalt i LR
Överexponerad 4 steg i LR

1. Översiktbild ingen överexp i LR
2. Utan
3 Med
4 Utan
5 Med

/Stefan
 

Bilagor

  • 29.7 KB Visningar: 1,113
  • 30 KB Visningar: 1,123
  • 25.9 KB Visningar: 1,121
  • 36.7 KB Visningar: 1,121
  • 30.5 KB Visningar: 1,117

AFJ

Aktiv medlem
AF med f8 fungerar tydlig trotts att Canon säger att det inte gör det....någon här som testat hur snabb/långsam o säker/osäker AF blir??

http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1032&thread=41122195
Jag testade nu, Canon Extender 1.4x II, tejpade pinnar, EF 100-400 IS och AF fungerar! Den första fokuseringen går väldigt långsamt, man hör hur motorn jobbar och efter 1-2 sekunder kommer pipet. Om man sedan fokuserar om på någon närliggande så låser fokus lite snabbare.

Det är möjligt att det skulle vara användbart i vissa situationer?
 

pet

Aktiv medlem
Jag testade nu, Canon Extender 1.4x II, tejpade pinnar, EF 100-400 IS och AF fungerar! Den första fokuseringen går väldigt långsamt, man hör hur motorn jobbar och efter 1-2 sekunder kommer pipet. Om man sedan fokuserar om på någon närliggande så låser fokus lite snabbare.

Det är möjligt att det skulle vara användbart i vissa situationer?
Hmm enligt han som startat tråden i länken så verkar ju AF:en vara snabb och väldigt användbar med Canon 100-400 och Kenko Teleplus MC4 (1.4x converter).
 

SM0SBI

Aktiv medlem
AF och f8 fungerar inte om man inte lurar kameran att tro det är f5,6. Jag testade med EF 500/4is och ef 2.0 extender.
 

AFJ

Aktiv medlem
Om man lurar kameran och det tar 1-2 sekunder att hitta fokus så kan man väl fråga sig om det är användbart?
Fast det beror ju lite på situationen, om man har motiv, typ småfåglar som ständigt rör sig men ändå befinner sig inom ungefär samma avstånd så kan det vara användbart.

Jag skall försöka testa i praktiken i helgen och se hur det funkar.
 

AFJ

Aktiv medlem
AF och f8 fungerar inte om man inte lurar kameran att tro det är f5,6. Jag testade med EF 500/4is och ef 2.0 extender.
Ja det är ju uppenbarligen en förutsättning. Om jag bara kör med convertern rakt av så säger kameran bara MF. Man måste ju tejpa kontakterna för att det skall funka.

Har du provat det? Hur snabb är AF då?
 
ANNONS