Annons

Vilka fotoplaner har du i sommar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag är lite nyfiken på om ni på något sätt utnyttjar sommaren och ev. ledighet för att ägna er åt foto. Har ni några större fotoplaner som ni ser fram emot i sommar?
 

Trracer

Aktiv medlem
Hustomten skrev:
Jag är lite nyfiken på om ni på något sätt utnyttjar sommaren och ev. ledighet för att ägna er åt foto. Har ni några större fotoplaner som ni ser fram emot i sommar?
Har inga större planer förutom att jag ska upp till min farfar i Haverö, där de fina Haverö strömmar finns. Tänkte även ge mig på det lokala djurlivet (älg, ev ren, grävling, fiskjuse) där uppe med mitt 80-200.
 

Arleklint

Aktiv medlem
Det jag ser fram mot mest är en resa upp till Abisko för fotots skull. Resten av min ledighet blir foto på närmare håll. Sthlms skärgård bl.a.

Hela min ledighet kommer vara foto på olika sätt. Jag ser semestern som en möjlighet att i lugn och ro fota det jag inte hunnit annars. Men så har jag ju ingen familj att tänka på heller ;)
 

-Susanne-

Avslutat medlemskap
Semestern blir väll egentligen ingen fotoresa. men längs vägen så kommer jag givetvis ha kameran med och bilder kommer tas. Åker till Finland först, sen norrut i Finland över till Sverige nerför Sverige för att stanna 2 veckor i Västra Härjedalen med dess omgivningar. Kanske det blir en tur därimellan till Geiranger och Trollstigen. Längtar verkligen till att komma iväg och använda min nya kamera.
 

FredrikB

Aktiv medlem
Kommer tillbringa semestern nere i Trosa skärgård. Har en idé om att dokumentera en av öarna på fjärden utanför vårt sommarställe. Dessutom lär det bli turer till naturreservaten Tullgarnsnäs och Stendörren.

I augusti blir det fjällvandring i Norge i mycket "fototacksam" natur. =)
 

Canonliza

Aktiv medlem
Jag tänker bara fortsätta använda kameraväskan som kombinerad handväska å därmed ha den med överallt.... Blir ju mer utomhusfotografering (är lite dåligt-väder-skygg...), men jag slabbar även sommartid - skiter fullständigt i om det är grillväder....*ler* //Liza
 

objernulf

Aktiv medlem
Det blir nog mest bilder på min dotter i vatten och djurparker. Ska även på tjänsteresa till Indien. Har lite planer på någon form av seriöst foto i månadsskiftet juli/augusti. Sedan blir det Gotska sandön med LFK 27-29/8.

Jag hoppas även kunna börja skriva på min lärobok i fotografi.
 

downtown

Aktiv medlem
Kommer att fota mycket ute i Stockholms skärgård. Skall även till Sicilien två veckor, så där kommer det väl bli en del plåtande. Någon som har några bra tips ang. Sicilien?
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
Har några oanvända bildidéer att ta till om vädret skulle bli grått och regnigt. Men annars har jag inte planerat något än, har ju inte semester förrän vecka 33 så det hinner fixa sig. Annars skulle Skåne vara kul eftersom jag nästan bara varit i den landsändan i jobbet och då inte haft tid att plåta.

/AnnaKarin
 

andm31

Aktiv medlem
Det enda som jag vet jag ska göra i fotoväg är att jag ska fotografera min systers barndop fast det är lite mer mot slutet av sommaren.

Mest så ska jag leka med min D1, försöka komma in ordentligt i den digitala fotovärlden (jag har ganska gott om tid... fördelen med att jobba som lärare... sommarlov *ler*).
 

Gosta

Avslutat medlemskap
Projekt

Sommarledigheten ger möjlighet att starta ett projekt och det ger lite struktur åt hobbyverksamheten. Själv har jag i arbetet ägnat året åt Nietzsche-studier (han var inte nazist och jag är inte nazist, för att undvika missförstånd) och jag tänkte ägna sommaren åt att göra en film om centrala idéer i hans texter, bestående av filmat material och stillbilder. Inga stora ambitioner utan bara som en kul grej.
Själv bor jag i Skåne och har funderat på att det kunde vara kul att ägna en eller två dagar åt att samlas några stycken och fotografera tillsammans, diskutera bilder och byta idéer under en eller två dagar. Alltihop helt anspråkslöst och bara för att tvingas att få tummarna loss. Är det någon mer som funderat i den riktningen?
 

Naomi

Aktiv medlem
Fånga glädje...

Janne,

Jag ska försöka fånga glädje i sommar! Behöver inspiration och det tänkte jag hämta hos främmande människor!

Jag är trött på all negativitet som finns hos så många utav oss. Dags för en förändring och den tänkte jag fånga!

Hoppas jag lyckas med mitt uppdrag :eek:)

/Naomi (med ett STORT leende)
 

mollan

Aktiv medlem
Sthlms-skärgård är en given plats för mig då vi ska tillbringa mesta tiden av semestern i båten.
Ska även över till Åland och göra skärgården där osäker några veckor.
 

Highweiss

Aktiv medlem
Paris tre veckor i augusti. Det kommer att vara varmt, det kommer att fotas och det kommer att drickas vin och ätas ost och bara njutas i största allmänhet. :)

TIPS: augusti är ju den månad då alla Parisbor flyr stan - också svenskar och finländare och de vill komma hem till fosterlandet. Perfekt att byta rakt av alltså, det är jag och min flickvän gjort! Snacka om billigt boende!
 

Norfen

Aktiv medlem
Lite blandat

Det blir en fjällvandring i augisti då det säkert blir en hel del fotat. Sedan skall jag till vår sommarstuga i södra halland i augusti.

Hoppas då hinna fota

* Danska fallen
* Hovs Hallar
* Massor av makro runt sommarstugan
* Lantbruksfoto. Höskörd och dylikt om det är väder för det och det fortfarande finns några bönder kvar :)

Sedan har jag planerat att ta en långhelg i september och åka iväg och fota hittills är det gotska sandön eller visingsö som ligger bäst till.

Martin
 

Arleklint

Aktiv medlem
Re: Fånga glädje...

Naomi skrev:
Janne,

Jag ska försöka fånga glädje i sommar! Behöver inspiration och det tänkte jag hämta hos främmande människor!

Jag är trött på all negativitet som finns hos så många utav oss. Dags för en förändring och den tänkte jag fånga!

Hoppas jag lyckas med mitt uppdrag :eek:)

/Naomi (med ett STORT leende)
Detta tycker jag var det mest spännande av alla hittills. Får man be om en rapport om hur det gått sen. Lycka till med denna goda idé!
 

Naomi

Aktiv medlem
Re: Re: Fånga glädje...

Hustomten skrev:
Detta tycker jag var det mest spännande av alla hittills. Får man be om en rapport om hur det gått sen. Lycka till med denna goda idé!
Självklart ska du få veta hur det har gått! Kommer förmodligen att lyckas med uppdraget under våran sommarträff med alla fs fotografer :eek:)

/Naomi
 
ANNONS