Annons

Canon 5D mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

phool

Aktiv medlem
Njae, hans favoritkamera av det jag har sett av honom förut har varit nikon d3s. Han brukar inte vara såhär generös med lovord normalt. Det är ju en grym kamera, det är ju dumt att säga nåt annat. Han kommer väl säkert att gilla D800:an också.
 

Rolz

Avslutat medlemskap
Svårt att bedömma trovärdigheten fullt ut från vissa "källor" men att den är en vass kamera är jag inte orolig för att det inte är. Som sportfotograf i mångt och mycket så kittlar den habegäret en hel del och att den sätts upp på "vill ha" kontot. Och även som naturfotokamera är den intressant.

Men jag avvaktar tills det kommer fler användare med kanske lite andra nyanser men, men...

Gladelig påsk under tiden från en som kommer till att jobba en del under helgen.

//R
 

SM0SBI

Aktiv medlem
Ja det är ju uppenbarligen en förutsättning. Om jag bara kör med convertern rakt av så säger kameran bara MF. Man måste ju tejpa kontakterna för att det skall funka.

Har du provat det? Hur snabb är AF då?
Nej och kommer inte testa heller. Kommer all köra min 1DmkIV på 500 gluggen om jag behöver f8 ;-)
 

BugEyes

Aktiv medlem
Efter två veckor med mkIII...
Jag ÄLSKAR den, värd varenda krona!

Kanske ett onyanserat inlägg, men vad ska man säga om en pryl som motsvarar alla ens förväntningar och aldrig gör en besviken?
 

Apkatt

Aktiv medlem
Efter två veckor med mkIII...
Jag ÄLSKAR den, värd varenda krona!

Kanske ett onyanserat inlägg, men vad ska man säga om en pryl som motsvarar alla ens förväntningar och aldrig gör en besviken?
Låter kanon! Jag stod bland de första i kön hos tre av de största fotobutikerna, får dock vänta tills den 20:e innan jag får min i handen då jag jobbar i Belize och har anhöriga som kommer över med kameran då :)
 

Digitalbrus

Aktiv medlem
Jag är glad, min plånbok är glad, trodde jag skulle köpa direkt när det kom en ny 5D modell.
Men inte då, inte det mnsta sugen faktiskt, och det känns bra.

Min Mark II:a fungerar alldeles utmärkt för motiven jag använder den till, och för snabbare
motiv kör jag med 1D husen vilka oftast är ute på grymt dammiga motocrossbanor etc där 5D Mark III:an hade fått problem.

Så jag sitter här lycklig över att inte det minsta vara sugen på en uppgradering ;-)

Glad Påsk ;-)

MVH Julle - http://www.bildeffekt.se
 

Patrik60D

Avslutat medlemskap
tror ni priset på MK3 går ner nåt på 2 månader?
är skit sugen på en men inte för 30k
25k kan jag tänka mig

är det nån här som har köpt från Ebay föresten?
24k finns dom för men då tillkommer tull vilket man iofs kan få ner rejält om man har tur.
 

BugEyes

Aktiv medlem
Har man inte nytta av vad mkIII ger ska man förstås inte köpa den.
Jag tror inte det går ner på två månader, den är för bra för det. Men bildkvalitet på låga ISO, då kan man komma billigare undan, bättre allround däremot...
 

Apkatt

Aktiv medlem
tror ni priset på MK3 går ner nåt på 2 månader?
är skit sugen på en men inte för 30k
25k kan jag tänka mig

är det nån här som har köpt från Ebay föresten?
24k finns dom för men då tillkommer tull vilket man iofs kan få ner rejält om man har tur.
Tror knappast den går ner 7000 kr på två månader om 5D2 har gått ner ca 4000 kr på tre år :)
 

Patrik60D

Avslutat medlemskap
Har man inte nytta av vad mkIII ger ska man förstås inte köpa den.
nej exakt men annars så skapar man sig nytta ;)
jag kommer att köpa en FF kamera men att köpa en Mark2 känns lite som att gå tillbaka.
då kan man kosta på lite extra på engång för att få det senaste.
MK3 kommer ju att hålla i minst 4 år får man hoppas och då har nog plånboken hunnit ifatt ;)
 

phool

Aktiv medlem
Efter två veckor med mkIII...
Jag ÄLSKAR den, värd varenda krona!

Kanske ett onyanserat inlägg, men vad ska man säga om en pryl som motsvarar alla ens förväntningar och aldrig gör en besviken?
Några dagar med min och jag älskar den redan =) MEN det är en stor omställning när man kommer från nikon, och idag fick jag köpte jag ett helt nytt 50 1.4 till den också =) 3100:- ny i butik, inte illa, har bara en fråga.. När jag försöker ändra på brusreduceringen i menyn så funkar det inte, där det står hög,normal och standard. Vet inte vad jag gör för fel! Här är min älskling.
 

Bilagor

ANNONS