Annons

Vad har ni för kända favoritfotografer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Carola7903

Aktiv medlem
Jag vill gärna ha tips på kända fotografer som ni gillar och kom gärna med förslag så jag kan googla vidare på sidor eller ännu bättre om ni vet om några bra sidor!

Tack på förhand!!

/Carola
 

hristo19

Aktiv medlem
Eftersom jag är inne på sportfoto så har jag fastnat för Joel Marklunds sportbilder. Men min stora favorit har inget med sport å göra och det är Jonas Peterson. Han tar otroliga bröllopsbilder så kolla in hans sida.
 

jobo

Aktiv medlem
Henri Cartier-Bresson, Gunnar Smoliansky, Lennart Nilsson och Ansel Adams är några av mina favoriter.
 

Kiboko

Aktiv medlem
Nick Brandt, Frans Lanting ... (gillar Afrikabilder).

PS. Mattias Klum gillar jag också ... DS.
 

VisualD

Aktiv medlem
Nick Brandt är helt övermänsklig på afrikanska slätter med djupare meningar.

Pennie Smith är min favorit bland bandfotografer.

Höll på att glömma Mattias Klum! Kanske den största av alla nu högaktiva dokumentära naturfotograferna.
 
Trots allt beror det lite på vad du är intresserad av.
Jag kan ge dig några av mina (som också tagits upp av mina medskribenter).

Ansel Adams bilder är säkra om du gillar natur och svart vitt. En mästare.
Nick Brandt en favorit när det gäller djur och natur. Mycket svart vitt och lite surrealistiskt.
Stewe Winter är en National Georaphic fotograf som tar fantastiska djur och natur bilder.

Steve McCurry en annan National Geographic fotograf inriktad på rese och dokumentär.

Gillar du utrustning och teknik så finns -
Vincent Laforet som också glider över på film
Likaså gör Casey Neistat som har en cool studio.
En favorit som gör fantastiska bildspel och timmeslapse är Patryk Kizny kolla in nedan länk
https://vimeo.com/16414140

Ett tips är att kolla på youtube (tex Andorama oc B&H) där många fotografer presenteras med sina bilder.
Vimeo och ISO 1200 Magazine är två andra sidor där du kan få inspiration.

Ämnet är egentligen outtömligt!
 
Trots allt beror det lite på vad du är intresserad av.
Jag kan ge dig några av mina (som också tagits upp av mina medskribenter).

Ansel Adams bilder är säkra om du gillar natur och svart vitt. En mästare.
Nick Brandt en favorit när det gäller djur och natur. Mycket svart vitt och lite surrealistiskt.
Stewe Winter är en National Georaphic fotograf som tar fantastiska djur och natur bilder.

Steve McCurry en annan National Geographic fotograf inriktad på rese och dokumentär.

Gillar du utrustning och teknik så finns -
Vincent Laforet som också glider över på film
Likaså gör Casey Neistat som har en cool studio.
En favorit som gör fantastiska bildspel och timmeslapse är Patryk Kizny kolla in nedan länk
https://vimeo.com/16414140

Ett tips är att kolla på youtube (tex Andorama oc B&H) där många fotografer presenteras med sina bilder.
Vimeo och ISO 1200 Magazine är två andra sidor där du kan få inspiration.

Ämnet är egentligen outtömligt!

Och inte att förglömma Mttias Klumm
 

afe

Aktiv medlem
Jag har många, men Lars Tunbjörk är en av dem och förmodligen först av mina favoriter.
 

Jan-Å

Avslutat medlemskap
Några av mina favoriter som jag har är KW Gullers, Lennart Nilsson och Ansel Adams.
 
ANNONS