Annons

Vi som har beställt 5D Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

PerArdne

Aktiv medlem
Ha!, det var just därför jag vågade skriva det:)



Stämmer bra det, gamla extrabatteriet sitter i huset:)
*skrattar* :D

Ja själv har jag plockat ihop ett kit med 16-35:an, minneskort och extra batteri
som jag har med mig till jobbet... Näe.. inte sååå störd... :D

På tal om batterier...
Jag såg att man bara får med ett batteri numera.. :-O
Fick man inte med två när man köpte Mark II??
 

Forslund

Aktiv medlem
*skrattar* :D

Ja själv har jag plockat ihop ett kit med 16-35:an, minneskort och extra batteri
som jag har med mig till jobbet... Näe.. inte sååå störd... :D

På tal om batterier...
Jag såg att man bara får med ett batteri numera.. :-O
Fick man inte med två när man köpte Mark II??
Nej:) Inte jag iaf
 

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
*skrattar* :D

Ja själv har jag plockat ihop ett kit med 16-35:an, minneskort och extra batteri
som jag har med mig till jobbet... Näe.. inte sååå störd... :D

På tal om batterier...
Jag såg att man bara får med ett batteri numera.. :-O
Fick man inte med två när man köpte Mark II??
Nej, inte när jag köpte för nästan exakt ett år sedan.
 

hyppe

Aktiv medlem
Tror Canon fick väldigt liten tilldelning och inte kunnat leverera vad SP osv trodde de skulle få.
 

zood

Aktiv medlem
Bara hunnit med lite snabbtestande på jobbet
Men autofokusen är grym!

Kul att leveransdatum stämde denna gång:)
 

drejjan

Aktiv medlem
Fan vad avis man är! :) Jag får nog vänta i någon månad, handlat upp alldeles för mycket de senaste månaderna...
 

PerArdne

Aktiv medlem
Just förbokning verkar ju inte vara något som nån tar på allvar...
Bokade min så fort det gick hos Rajala men där får jag inte heller nån tydligen...
Antingen så får dom in jättelite kameror eller så hann VÄLDIGT många före... :-O

Tur man får en från Japanphoto imorgon annars hade jag nog vänt upp och ner på
varenda butik... 09:30 kommer jag stå utanför deras butik och banka på dörren... *Skrattar*

Får gratulera Robert Nordin dock.. Riktigt avis!
 

kiwi

Aktiv medlem
Oj, det här var ju lite pinsamt... och trevligt:

När jag beställde från Cyberphoto, så beställde jag samtidigt från Scandinavian Photo. Fast det sista gjordes i all hast eftersom jag skulle iväg på jobb, och eftersom jag fick ett felmeddelande precis just då, så trodde jag inte att beställningen hade gått igenom. När jag kom hem igen hade jag lite dåligt samvete för att jag försökte boka upp mig på flera ställen (tramsigt, men så kände jag), så jag beslutade mig för att inte göra något nytt försök.

Men tydligen gick beställningen igenom hos SP trots allt. Idag fick jag ett samtal från en tjej därifrån som undrade om jag ville ha min "marktrea" eller inte..! "Oh yes!", svarade jag – och fick genast väldigt bråttom med att avbeställa hos Cyberphoto. Inga problem där (de har väldigt trevlig personal), för de har säkert också fler beställningar än de har kameror.

Så nu är det minsann på väg ett paket från Jönköping till mig. Förhoppningsvis har jag kameran i morgon. GOTT! Ibland har man tur!


/ Kiwi
 

alexo

Medlem
Hämtade kameran

I dag hämtade jag mark III hos SP ska bli grymt spännande att testa lite nu ikväll :))
 

tretjak2

Aktiv medlem
Leverans

Hej.
Jag beställde också 2012-03-06 på dustin.
Fick detta på mejlen idag när jag frågade:

"Hej!
Preliminärt skall vi få in er restnoterade produkt den 27/3 så att därifrån är det ca 1-2 dagar ut till er.
Ha en bra dag!"
-----

Beställde kamerahus 2012-03-06 hos Dustin.
Fick leveransbesked 2012-03-13 att de ska leverera 2012-03-27.
Är först i kön men det hjälper nog inte om de får in kit-kamerorna först.
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Läser en recension och här är citat som beskriver varför jag nu köper en 5D Mk3 när jag för 3 år sedan valde 7D över 5D Mk2

Här först en bra inledning!

"Before I continue the review, first off let me say, I’m a photographer, not a scientist. I don’t pixel peep, I don’t analyst MTF charts. This review isn’t going to be a scientific breakdown of the camera, it’ll be how I feel using it, and how after 1 shoot my experience was with it. "

Och här är en bra sammanfattning innan jag fortsätter recensera

"Taking it out side of the box, you see the camera for the first time, and it looks like the 5D Mark II married the 7D and had a kid. It’s nearly identical to the two."

Och tittar på specen senare kan ju nästan tro det ;)

/Stefan
 
ANNONS