Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vi som har beställt 5D Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

overdoze

Aktiv medlem
Adapter till Vinkelsökare

MK3 har en sökarmussla som kallas EG3 ?...om jag fattat det hela rätt.
En helt annan storlek än vad Mk1 har.

Jag har vinkel sökare som passar MK1.

Vet Ni om det finns adaptrar som gör min vinklesökare användbar till min nya MK3

/
Magnus
 

dsa1979

Aktiv medlem
Jag undrar hur pass väl 5D Mark III säljer. Jag är inne på Prisjakt.se några gånger/vecka och just nu är det sju butiker som har den i lager och så har det varit ett tag nu. Om den verkligen sålde som smör så borde väl dessa sju butikers lager ta slut ganska snabbt? Och då skulle det stå "Tillfälligt slut". Eller har jag fel?
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Kan vara marknadsföringstrick också. Digitalrev hade ju den på "lager" färdig att skeppas samma dag som man beställde ett par dagar innan någon annan affär hade den på lager.
Men det flyter på bra tror jag. Leveranserna kommer hela tiden och kan ändå inte fylla alla affärers behov. Några småbutiker har den säkert eftersom ingen beställer från dom utan förlitar sig på de större kedjorna.




/Stefan R. Nilsson
 

dalek

Medlem
Har haft en liggande och väntat på mig i ett par veckor nu, igår fick jag tillfälle att testa den.
Helt makalös skillnad mot min tidigare kamera, en 40D...och det vore väl konstigt annars... :)

Det är inte bara de bildmässiga skillnaderna som imponerar, även alla nya inställningsmöjligheter är ju sagolika i jämförelse.
 

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Jag undrar hur pass väl 5D Mark III säljer. Jag är inne på Prisjakt.se några gånger/vecka och just nu är det sju butiker som har den i lager och så har det varit ett tag nu. Om den verkligen sålde som smör så borde väl dessa sju butikers lager ta slut ganska snabbt? Och då skulle det stå "Tillfälligt slut". Eller har jag fel?
Om det finns några få i lager i hela landet vittnar väl det mest om en väl avvägd prispolitik. Hade det funnits ett hav av kameror så är priset för högt. Hade det varit extrem brist på kameror hade prissättningen varit för låg, på gränsen till tjänstefel.
Tillgång och efterfrågan är bara en prissättningsfråga. Grundkursen i företagsekonomi. Allt som är gratis är det brist på sedan sjunker efterfrågan med stigande pris.
Först fångar man upp de heta och de som vill skylta med att de har råd samt de som verkligen behöver. Bara de sistnämnda kommer om produkten är prissatt för en massmarknad. När dessa har öppnat plånboken börjar man sänka priset sakta och skummar av lager efter lager ner till ett pris där kameran inte längre är lönsam att tillverka.
 

dsa1979

Aktiv medlem
Om det finns några få i lager i hela landet vittnar väl det mest om en väl avvägd prispolitik. Hade det funnits ett hav av kameror så är priset för högt. Hade det varit extrem brist på kameror hade prissättningen varit för låg, på gränsen till tjänstefel.
Tillgång och efterfrågan är bara en prissättningsfråga. Grundkursen i företagsekonomi. Allt som är gratis är det brist på sedan sjunker efterfrågan med stigande pris.
Först fångar man upp de heta och de som vill skylta med att de har råd samt de som verkligen behöver. Bara de sistnämnda kommer om produkten är prissatt för en massmarknad. När dessa har öppnat plånboken börjar man sänka priset sakta och skummar av lager efter lager ner till ett pris där kameran inte längre är lönsam att tillverka.
Vi får se när Nikon D800 finns i alla butiker samt när D600 kommer.
 

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Vi får se när Nikon D800 finns i alla butiker samt när D600 kommer.
Den dagen den finns på lager i världens alla butiker är det väl ändå dags att lägga ner eller sänka priset? Tänk vad många som ska skrotas eller dumpas ut när något nytt kommer. Det är inget tecken på framgång att något finns i stora mängder på hyllan.
Då har ett av nedanstående fall inträffat:
1. För högt pris.
2. För höga tillverknings och/eller distributionskostnader.
3. Feldimensionerad tillverkningsapparat.
4. Föråldrad produkt.
 

Mörlin

Aktiv medlem
5st 5d mkiii på Mediamarkt i Barkarby

Kanske helt fel att posta en sån här sak men vet att många väntar på huset så jag postar ändå. Idag 18:00 fanns 5st Canon 5d mkiii på Mediamarkt i Barkarby. Dessutom 2000kr rabatt om man köper en L-glugg till. Hade bla 50mm 1,2 i lager samt en bunt andra.
 
ANNONS