Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bröllopsfotografsreserv i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

StaffanW

Aktiv medlem

Jag fotograferar bröllop i Stockholmstrakten.

Ett problem jag har är att OM jag skulle bryta benet, ligga i influensa eller liknande så har jag ingen reservfotograf.

Tänkte att det säkert är många andra Bröllopsfotografer i Stockholmstrakten som inte heller har någon backup/brett kontaktnät.

Därför startar jag den här tråden.

Om du ev kan ställa upp som Bröllopsfotograf på kort varsel, och själv vill ha möjlighet till backup vid sjukdom lägg in ett inlägg. Behöver man någon akut, kan man då gå till den här tråden och lämpligtvis börja längst ned i tråden efter lämplig ersättare.

Så fyll i ditt namn, e-mail, ev hemsida och om det är några restriktioner (tex endast lördagar, innerstan mm).

Namn: Staffan von Zeipel
e-mail: staffan@yrkesfoto.se
Hemsida: www.yrkesfoto.se
Restriktioner: inga
 

lofling

Aktiv medlem
Jag har aldrig fotat bröllop, och har inte alltid tid på helger, men skulle gärna prova att vara hjälpfotograf om det skulle behövas.

Tror att det mesta av min utrustning är listad i min profil. Men för säkerhets skull upprepar jag lite av det jag har:
Nikon D700 och D300
14-24/2.8 AF-S
24-70/2.8 AF-S
70-200/2.8 VRI
SB800
SB900
 

Lille-bror

Aktiv medlem
Iomed att bröllops fotografering är väldigt känsligt
och brudparen spenderar i vissa fall mycket pengar på oss fototgrafer
så kan man inte kasta in väm som helst som fotograf

för vi alla fotograferar på så olika sätt och vi ser på belderna på olika sätt

om man skall ha reserver så försök att hitta någon som fotogreras som du och har samma väderingar som du när det gäller fotograferingen

jag har många komisar/koleger som hjälper varandra
efter en bokning sickar jag ut ex antal förslag till brud paret
på vilken fotograf som dom helst skulle som min reserv fotograf ifall
jag skulle få för hinder, och prata med reserven och se om dom är lediga denna dag, kan dom inte så kontakta jag nästa på listan som brudparet valt

hitils så har jag aldrig på mina alla mina bröllop haft någon reserv

och ha ett bra kontrakt som där det står ifall du får förhinder
vad det inne bär för alla pater ( mitt är vatten tätt )

Lycka till
Mattz
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Håller med Mattz i mycket.
Om man vill lägga upp sig på listan så är det ju en bra början att se till att man har en portfolio att visa upp (bevis på din erfarenhet), att man har firma, mm. Här efterfrågades dessutom ersättningsfotograf i första hand, inte extrafotografer.
Förr eller senare kommer man att behöva hjälp med ersättare, så här är våra uppgifter:
Namn: Mats & Katja Weimarsson
e-mail: se hemsida
Hemsida: www.studiolivia.se
Restriktioner: Lördagar, Söndagar samt övriga helgdagar. Stockholm med kringliggande städer.
 
Senast ändrad:
Superbra initiativ!

Håller med Mattz i mycket.
Om man vill lägga upp sig på listan så är det ju en bra början att se till att man har en portfolio att visa upp (bevis på din erfarenhet), att man har firma, mm. Här efterfrågades dessutom ersättningsfotograf i första hand, inte extrafotografer.
Förr eller senare kommer man att behöva hjälp med ersättare, så här är våra uppgifter:
Namn: Mats & Katja Weimarsson
e-mail: se hemsida
Hemsida: www.studiolivia.se
Restriktioner: Lördagar, Söndagar samt övriga helgdagar. Stockholm med kringliggande städer.
Hej där!

Vi har också funderat i dessa banor trots att vi är två som jobbar tillsammans kan det ju hända att man blir sjuk, har sjuka barn osv.

Vi är intresserade av en "reservlista" eller vad man ska kalla det.
Bra initiativ!

Vi finns i Stockholm, men reser en hel del under året. Vardagar & söndagar kan vi hoppa in som reserver om det behövs. Ej lördagar from 1/5 tom 4/9 då vi är fullbokade.

Namn: 2 Brides Isabelle Hesselberg & Emmi-Sabina Forsberg
Hemsida: www.2brides.se
Ph: 070-4051089 eller 0761-626223
Mail: fotografer@2brides.se
 

Ischia

Aktiv medlem
Hej,
Jag har inte heller fotat mycket bröllop, bara två gånger men vill gärna fortsätta. Jag ställer också upp som hjälpfotograf och har inga restriktioner.

Namn: Melissa de Sieni Patalano
e-mail: msieni@gmail.com
Hemsida: titta gäran på mina bilder här på fotosidan. de som är intresserade och vill se mer kan mejla mig.
Restriktioner: inga

melissa
 

kellton

Aktiv medlem

Jag fotograferar bröllop i Stockholmstrakten.

Ett problem jag har är att OM jag skulle bryta benet, ligga i influensa eller liknande så har jag ingen reservfotograf.

Tänkte att det säkert är många andra Bröllopsfotografer i Stockholmstrakten som inte heller har någon backup/brett kontaktnät.

Därför startar jag den här tråden.

Om du ev kan ställa upp som Bröllopsfotograf på kort varsel, och själv vill ha möjlighet till backup vid sjukdom lägg in ett inlägg. Behöver man någon akut, kan man då gå till den här tråden och lämpligtvis börja längst ned i tråden efter lämplig ersättare.

Så fyll i ditt namn, e-mail, ev hemsida och om det är några restriktioner (tex endast lördagar, innerstan mm).

Namn: Staffan von Zeipel
e-mail: staffan@yrkesfoto.se
Hemsida: www.yrkesfoto.se
Restriktioner: inga
hej
Jag ställer gärna upp som reserv och även som hjälp under bröllop som assistent.
Har fått mycket beröm av mina kunder som jag fotat under dom år som jag hållit på.
Min hemsida är www.sostextofoto.se
Kjelle Svensson 0706275880
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Verkar ju helgalet att söka efter någon ersättare på ett allmänt forum. Jag tackar hellre nej till jobbet och låter kunden söka efter en annan fotograf. Misslyckas reservfotografen så får man själv ta skiten.

Alla människor blir sjuka någon gång, även bröllopsfotografer.
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Verkar ju helgalet att söka efter någon ersättare på ett allmänt forum. Jag tackar hellre nej till jobbet och låter kunden söka efter en annan fotograf. Misslyckas reservfotografen så får man själv ta skiten.

Alla människor blir sjuka någon gång, även bröllopsfotografer.
Nu har jag ingen reserv till mig själv. Ena anledningen är att det skulle nog krävas en rejäl sjukdom eller olycka för att hålla mig borta från ett uppdrag.
Sen har de ju anlitat MIG för de gillar MINA bilder. Ska man ha en ersättare får ju ersättaren rimligtvis ha sin portfolio på den andres hemsida så kunden inte blir besviken.

Säger en som inte ens har en backup kamera!

/Stefan
 

Ischia

Aktiv medlem
Det är kankse intressant att fråga de stora fotografer hur de planerar kring sina uppdrag. Visst kan man jobba med en förkylning och lite feber men när man drabbats av magsjuka eller liknande blir det lite annorlunda. Vad gör man om man inte har en reserv?
 

snap01

Aktiv medlem
Man jobbar även om man är sjuk. Jag har sprungit runt med 39 graders feber i turkiet på ett jobb som måste göras. Det var bara att proppa i sig värktabletter o mängder med vatten o köra på.

Om jag ska missa ett bröllop så krävs det att jag ligger på sjukhus och om så fallet vore så har jag några kollegor som jag vet leverar det kunden vill ha, men finns inga garantier att jag kan ordna någon annan eftersom dom oxå kan vara bokade. Hur många är det här som bommat ett bröllop pga sjukdom?
 
ANNONS