Annons

300D, 300D, 300D börjar bli less

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotograf121

Aktiv medlem
Hallå alla fotografer

Kan gissa att detta kanske kommer att sticka i vissas ögon men jag börjar bli välldigt less på att se: Hjälp min 300D..., Fokus 300D.... m.m.

Jag är själv ett canon fan så det är inte det och jag har en 10D själv. Jag vill heller inte smutskasta någoons inlägg så tro inte det man SKA fråga!!
Men just detta ämne kring 300D har börjat blivit lite enformig speciellt när samma frågor dyker upp konstant men olika formulerade. Varför kan man inte kolla igenom forumen för Canons digitala system och läsa lite???

Varför har det blivit så mycket kring detta vist jag tyckte det var dålig skärpa med min 10D i början men sedan var det ju bara tänka till dra ut en kopia och se att det var helt anorlunda. Man fick bara se det stort på skärmen.

Men så många har blivit helt hispig kring detta. Sedan vet jag inte men många frågor är det som kommer från många "gröna" fotografer som nästan aldrig verkar ha haft en systemkamera och säger att det är så stora problem men det igentligen bara är handavande...

Jag vill höra vad tycker ni?? är jag helt fel ute eller håller ni med mig?

/John
 

Jeppe

Aktiv medlem
Jo.. det är nog mycket SBS...

Tror det beror på, precis som du säger, en del "gröna" fotografer som gått och köpt denna. Men oxå på många "erfarna" som kanske inte läst specarna ordentligt, och nu undrar varför det är på detta viset.

MEN...det var mycket 10D, när den kom....jättemycket..
 

julgus

Aktiv medlem
Hej

men jag har redan varit inne på detta i omgångar.. Fotosidan=Canonsidan, Forumvärd=Canonvärd och detta blir mer o mer relevant.

Numera läser jag inte i inläggen, räknar bara hur många som handlar om dito kamera.

Kan bara konstatera att Canon-ägarna verkar ha mycket att diskutera om sin kamera, är det inte af-problem så är det hur marknadsfolket skickligt decapiterat 300d funktionellt.

Häpp!

Mvh
Johan
 

per75

Aktiv medlem
Jag kan inte förstå din kritik

Är inte tjusningen med ett sådant medium som detta att man kan diskutera nästan vad som helst och hur mycket som helst. Om ett inlägg finnes ointressant är det väl bara att ignorera det... eller?
 

Smirre

Aktiv medlem
Kanske det måste komma till en 300D IRC chat där vederbörande får diskutera vilt och hämningslöst.
Jag kan inte heller förstå varför samma frågor skall komma upp hela tiden????
Eller måste det till en instruktion om hur man söker på forumet?
Alla frågor som berör just 300D´n borde ju vara ställda så låt oss få pusta ut och diskutera lite annat berörande fotografering.

/ Jerker
 

felle

Aktiv medlem
Re: Jag kan inte förstå din kritik

per75 skrev:
Är inte tjusningen med ett sådant medium som detta att man kan diskutera nästan vad som helst och hur mycket som helst. Om ett inlägg finnes ointressant är det väl bara att ignorera det... eller?
Problemet är väl när frågorna som handlar om fotografi i allmänhet dränks av alla olika trådar om 300D. Ju fler det är, desto svårare att ignorera. För mig innebär detta att man allt oftare tittar inne i de olika forumen istället för att gå igenom förstasidan, där 300D-trådarna ofta dominerar listan över de senaste foruminläggen.
 

Fotograf121

Aktiv medlem
Re: Jag kan inte förstå din kritik

per75 skrev:
Är inte tjusningen med ett sådant medium som detta att man kan diskutera nästan vad som helst och hur mycket som helst. Om ett inlägg finnes ointressant är det väl bara att ignorera det... eller?
nja vet inte riktigt eller nu börjar det bli för mycket vist ska det komma upp frågor men det börjar nästan baera vara diskutioner om just Canons 300D som finns på de senaste forumsinläggen tex.
Saker och ting kan gå till överdrift så som jag tycker detta börjar komma till. Det är sällan man ser några mer intresanta frågor där man kanske t.o.m. lärs sig något. Mer än det som går att lösa genom att öppna instruktionsboken.
 

Roben

Aktiv medlem
Det kommer mer...

En snabbsökning bland forumtrådarna ger följande antal träffar per modell:

300d - 225 st
10d - 670 st!!!

d100 - 415 st
d2h - 44 st

Lite anmärkningsvärd är spekulationsivern bland ej befintliga modeller;

d2x - 22 st
d200 - 14 st
d70 - 2 st


Rob
 

JalleS

Aktiv medlem
Och inte hjälper väl den här tråden till...

Nu blir det ju än mer 300...

Är det fel med mycket trafik på siten? Det hade varit en sak om det var off topic (OT) inlägg, men jag måste erkänna att detta är första gången som jag har varit med om att någon klagar över att det är för mycket ämnesrelaterad trafik på en site ty senast jag tittade efter så är detta forumet för: Teknikfrågor per Tillverkare, specifikt Canon Digitalt. Och det är väl det som vi diskuterar?

Detta forum är ju ett Canonforum och den hetaste Canonmodellen just nu är 300D. Är det då så konstigt att det är mycket 300D? Om någon månad så kanske det är dags för Sony 828 att ramla in och då rasslar det till på något annat av Fotosidans forum istället. Sådant här brukar vara ganska självreglerande.

Sedan ur en personlig synvinkel, så var det evigheter sedan jag lekte med en SLR. På den tiden så fanns inga häftiga funktioner utan bara en ljusmätare. Så vare sig mina gamla SLR erfarenheter eller min Nikon CP995 gjorde mig förberedd på att bli med "dSLR".

Så jag är defintivt grön på detta, men är det inte bättre att ni som är erfarna försöker hjälpa oss nya istället för att hacka. Är det inte bra att fler och fler blir intresserade och vill lära sig?

Jag hittade Fotosidan och tyckte att det verkade som en vettig site för att lära mig mer och jag lär mig mer allt eftersom genom att delta och läsa diskussioner.

--jalle
 
Senast ändrad:

Dave

Aktiv medlem
Sluta läs dem inläggen om de stör dig så du tar dig tid att skriva ett inlägg om det. Skaffa en hobby, du har för mycket fritid...

Dave
 

Fotograf121

Aktiv medlem
-Jarl
Ja detta var inte menat på det sättet utan jag tycker det är tråkigt att man missar så mycket utav de vettiga frågorna när specefika märken tar upp hela aktuella forum diskutionerna.

Frågar man inget får man inget veta. men just 300D tycker jag att det har tagit överstyr och när 10D rörde sig här på siten det måste ha varit enbart sådanna inlägg då.

-David
När man jobbar natt så lusläser man ALLT speciellt när det är lugnt som det var för mig idag på eftermiddags passet så det har blivit läsa samma frågor flera ggr och svarat på det jag kunnat. Så jag hjälper alltid dom jag kan...
 

müsli

Avslutat medlemskap
Det som irriterar mig är inte att att det är många trådar i något ämne, det är trådarna med intetsägande rubrik som kan vara störande, men de är å andra sidan inte så många så det är inget problem.

Om rubriken är beskrivande så är det ju inte så besvärligt att hoppa över tråden. Det är ju bara att flytta blicken några millimeter neråt till nästa rubrik.
 
ANNONS