Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Sabud

Aktiv medlem
Har beställt en A7III som kommer i morgon med DHL Express. Kommer även att beställa en 24-105/4 snarast.

Är man den försiktiga typen som alltid är överförsäkrad och kör med hängsle samt livrem kanske man skall avstå E-Infinity.

Man får ingen garanti som gäller här hemma samt bara engelsk meny, that´s it!
Kameran kostade €1499 och 15 i frakt. Här ca. SEK 23-25000:-

/Stephan
 

iSolen.se

Guest
Har beställt en A7III som kommer i morgon med DHL Express. Kommer även att beställa en 24-105/4 snarast.

Är man den försiktiga typen som alltid är överförsäkrad och kör med hängsle samt livrem kanske man skall avstå E-Infinity.

Man får ingen garanti som gäller här hemma samt bara engelsk meny, that´s it!
Kameran kostade €1499 och 15 i frakt. Här ca. SEK 23-25000:-

/Stephan
Fick du kvitto med VAT eller moms ;-) ?

Be om det för skojs skull, även om det så står 0% på det.
 

PMD

Aktiv medlem
Fast vad jag kan se finns inte det alternativet hos E-infinity. Det är Paypal som gäller.
Man kan antingen registrera ett kreditkort (eller betalkort) hos Paypal. Det kortet används sen för alla köp man gör via Paypal.

Eller så knappar man in ett kortnummer varje gång man betalar via Paypal. Det är inte krångligare än om webbutiken använder någon annan betalningsförmedlingstjänst.
 

iSolen.se

Guest
Man kan antingen registrera ett kreditkort (eller betalkort) hos Paypal. Det kortet används sen för alla köp man gör via Paypal.

Eller så knappar man in ett kortnummer varje gång man betalar via Paypal. Det är inte krångligare än om webbutiken använder någon annan betalningsförmedlingstjänst.
Täcks köpet av kortets försäkring om man tar den vägen via PayPal?
 

PMD

Aktiv medlem
Det är bara att betalningmottagaren blir PayPal från banken sett, det kan bli fel avtalspsrtner.
Vad brukar det stå på kreditkortsräkningen om betalningsförmedlingen sköts av (t.ex.) PayEx eller Klarna? Står det PayEx, Klarna eller butikens namn? Jag minns inte hur det brukar se ut.

Hursomhelst så bör väl kreditkortets försäkring gälla oavsett vem som är betalningsmottagare?
 

PMD

Aktiv medlem
Varför skulle handlarna "vara måna" om det? Tvärtom är det givetvis enklare för en affärsidkare att krångla med så få uppgifter som möjligt.
I Sverige regleras vad som måste stå på ett kassakvitto av Skatteverkets författningssamling. Se kapitel 7 för en lista. Moms ska alltså specificeras. Räknas kvittot man får vid distansköp som ett kassakvitto?

Vilka regler som E-infinity måste hålla sig till vad gäller uppgifter på ett kvitto vet jag ej, men gissar på att det regleras av brittisk lag (eller liknande).
 

PMD

Aktiv medlem
Ja, fast den gäller väl i så fall bara för eventuella brister i betalningsmottagarens hantering? Du har ju inte köpt någon kamera av Paypal.
Om det medför problem vid ett eventuellt klagomål så bör man nog inte använda Klarna som betalningsförmedlare heller. Jag tittade nyss på en kreditkortsräkning och det står Klarna på en av transaktionerna. Det står även butikens namn lite kryptiskt vilket det brukar göra vid Paypaltransaktioner också.
 

ErlandH

Aktiv medlem
I Sverige regleras vad som måste stå på ett kassakvitto av Skatteverkets författningssamling. Se kapitel 7 för en lista. Moms ska alltså specificeras. Räknas kvittot man får vid distansköp som ett kassakvitto?.
Nej, kassakvitto är en speciell variant. Även vilka uppgifter som måste finnas på en faktura regleras i olika föreskrifter, där måste också moms specificeras. Jag har – trots viss ansträngning – dock inte hittat några föreskrifter som säger att momsen måste specas på ett "vanligt" kvitto.

Precis som du påpekar är det iofs ointressant i den här diskussionen vilka krav svenska föreskrifter ställer, eftersom försäljningen i det fall vi diskuterar sker i Storbritannien.
 

PMD

Aktiv medlem
Ibland får man ett papper märkt "kvitto" med i försändelsen vid distansköp (inom Sverige). Moms brukar specificeras, men det är väl inte nödvändigt då, antar jag.
 

Stene_68

Aktiv medlem
Har beställt en A7III som kommer i morgon med DHL Express. Kommer även att beställa en 24-105/4 snarast.

Är man den försiktiga typen som alltid är överförsäkrad och kör med hängsle samt livrem kanske man skall avstå E-Infinity.

Man får ingen garanti som gäller här hemma samt bara engelsk meny, that´s it!
Kameran kostade €1499 och 15 i frakt. Här ca. SEK 23-25000:-

/Stephan
Sony har väl världsgaranti? Har för mig att det var någon i tråden som köpt från E-I och lämnat in för garantiärende i Sverige utan problem. Vill minnas att det var Sony men kan eventuellt ha varit någon annan.

När beställde du? Såg att det skulle vara försenad leverans med upp till 12 dagar nu i samband med den kinesiska nyårssledigheten?
 
ANNONS