Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

MNB

Aktiv medlem
Priser hoppar. En dag kan det vara lågt pris och en annan dag kan det vara nästan lika som i Sverige. Nikon Z9 är lika dyr där och då blir det skillnaden att kameran ibland går att få tag på. Här är det väl minst ett års väntetid.
Jo, jag förstår det med.

Men det verkar onekligen som att e-infinity är billigare, vilket alltid varit fallet när jag jämfört tidigare med under dom gångerna jag varit påväg att beställa.

Några snabba exempel:

Sony A7R IIIa E-Inf: 1.989€ och hos panamoz: 2,220€

Nikon Z6 II 1,749€ mot 1,980€

Fujifilm X-T4 1,339€ mot 1,584€

Sony 24-70 Art GM 1,499€ mot 1,656€

Canon EF 70-200 f/2.8 mk 3 1,699€ mot 1,944€ (här kallar pana det t om för en "hot deal")


Allt verkar dyrare hos Panamoz. Jag har beställt 5 ggr tror jag via e.infinity och inför varje gång har jag jämfört med panamoz. Varje gång har det varit dyrare. .

Alla beställa precis var dom vill ifrån. Men står nog kvar vid mitt tidigare inlägg att varför beställa där, när det är dyrare än e-infinity och i vissa fall lika dyrt som i Sverige.
 

PMD

Aktiv medlem
Inom EU måste man också betala moms (eller motsvarande) när man säljer varor. Eftersom E-infinity inte bryr sig om det ena tror jag inte de bryr sig så mycket om det andra heller.
Det är möjligt. Reklamationsrätten finns dock och är lagstadgad.

Jag hoppas att om någon behöver reklamera en vara från E-infinity så får vi veta hur det gick här.

Det finns påtryckningsmedel om säljaren och köparen inte kommer överens. Hur bra dessa fungerar vet jag dock ej.
 

Sabud

Aktiv medlem
Jo, jag förstår det med.

Men det verkar onekligen som att e-infinity är billigare, vilket alltid varit fallet när jag jämfört tidigare med under dom gångerna jag varit påväg att beställa.

Några snabba exempel:

Sony A7R IIIa E-Inf: 1.989€ och hos panamoz: 2,220€

Nikon Z6 II 1,749€ mot 1,980€

Fujifilm X-T4 1,339€ mot 1,584€

Sony 24-70 Art GM 1,499€ mot 1,656€

Canon EF 70-200 f/2.8 mk 3 1,699€ mot 1,944€ (här kallar pana det t om för en "hot deal")


Allt verkar dyrare hos Panamoz. Jag har beställt 5 ggr tror jag via e.infinity och inför varje gång har jag jämfört med panamoz. Varje gång har det varit dyrare. .

Alla beställa precis var dom vill ifrån. Men står nog kvar vid mitt tidigare inlägg att varför beställa där, när det är dyrare än e-infinity och i vissa fall lika dyrt som i Sverige.
Det är nog lite dyrare rätt över men som exempel kostar en Canon R5 31% mindre jämfört med våra vanliga butiker (Scandinavian, Cyber, etc.) och är 5,5% dyrare jämfört med e-Infinity. Sedan kommer man inte ifrån att 3 års garanti har ett värde för att inte tala om deras omtalat goda kundservice.

Själv skippade jag e-Infinity efter att ha handlat från dem för gott över 100.000:- , senast nu efter Brexit köpte jag ett EF 100-400 4.5-5.6 ISII USM.
När jag hade tagit fram kartongen såg jag att locket buktade ut och låsflärpen såg `tuggad´ ut, öppnade och under locket var kartongen felvänd. Tog fram optikens väska/kåger och öppnade dragkedjan och det första som jag såg var en cirkulär skumskiva som borde ligga i botten på väskan. Vidare var det `gammal´ sladdrig och trasig bubbelplast virat runt objektivet. Tog bilder och skickade med mitt mail till e-Infinity med frågan om de trodde att Canon hade packat objektivet på detta sätt? Fick efter 3 dagar ett kort svar att de endast säljer helt nya och obegagnade produkter. Så I´m out beträffande e-Infinity.

/Stephan
 

Goooran

Aktiv medlem
Det är nog lite dyrare rätt över men som exempel kostar en Canon R5 31% mindre jämfört med våra vanliga butiker (Scandinavian, Cyber, etc.) och är 5,5% dyrare jämfört med e-Infinity. Sedan kommer man inte ifrån att 3 års garanti har ett värde för att inte tala om deras omtalat goda kundservice.

Själv skippade jag e-Infinity efter att ha handlat från dem för gott över 100.000:- , senast nu efter Brexit köpte jag ett EF 100-400 4.5-5.6 ISII USM.
När jag hade tagit fram kartongen såg jag att locket buktade ut och låsflärpen såg `tuggad´ ut, öppnade och under locket var kartongen felvänd. Tog fram optikens väska/kåger och öppnade dragkedjan och det första som jag såg var en cirkulär skumskiva som borde ligga i botten på väskan. Vidare var det `gammal´ sladdrig och trasig bubbelplast virat runt objektivet. Tog bilder och skickade med mitt mail till e-Infinity med frågan om de trodde att Canon hade packat objektivet på detta sätt? Fick efter 3 dagar ett kort svar att de endast säljer helt nya och obegagnade produkter. Så I´m out beträffande e-Infinity.

/Stephan
Är objektivet oanvänt? Förmodligen är det en retur...
Senast jag beställde från dem var det en sliten kartong redan på leveransfotot. Jag skrev och frågade varför och de svarade exakt samma som till dig. Jag avbeställde kameran och fick pengarna tillbaka någon dag senare. Plus några hundralappar i kursvinst. Köpte kameran i Sverige istället.
 

krisljungberg

Aktiv medlem
När jag beställde min Nikon Z6 så kom grejerna i två ihoptejpade Sony A7 III-kartonger. Originalkartongerna till Nikon var ju med såklart, men själva fraktkartongen var ju något ihopplock från lagret. :p Lite märkligt.
 

Third eye

Aktiv medlem
Sambon beställde A7iv och ett 14/1.8 för 2,5 veckor sedan. Hon fick bild på grejjerna som brukligt i onsdags förra veckan. Men fortfarande inget kollinummer eller fraktinfo.
Hon mailade ett par gånger och får samma svar, att vänta 1 till 2 dagar.
Bdställde själv ett 200-600 förra sommaren efter att först ha mailat och frpgat om det fanns i lager inom EU... Det visade sig vara HonhKong
De har ballat ur en aning nu tycker jag,
 

Artis

Aktiv medlem
Ibland är det värd att kolla priser på hemmaplan.
En Canon EF 100 mm f/2,8 Macro IS USM kostar på:
E-Infinity - USD 1039 som ger ungefär 9902 kr
Scandinavian Photo - 9 990 kr
 

Ades

Aktiv medlem
Ibland är det värd att kolla priser på hemmaplan.
En Canon EF 100 mm f/2,8 Macro IS USM kostar på:
E-Infinity - USD 1039 som ger ungefär 9902 kr
Scandinavian Photo - 9 990 kr
Ta och byt till euro.. Även om det inte är så stor skillnad där heller.. 918 € = 9,482 SEK blir det då
 

Brix

Aktiv medlem
Tänkte köpa en Nikon Z7 från e-infinity alternativt panamoz, men de har ju inte haft några i lager på länge och verkar aldrig få in några heller ☹ Nån som vet om det finns nån annan butik med snarlika priser som skickar inom EU och som faktiskt har den i lager?
 

Goooran

Aktiv medlem
Tänkte köpa en Nikon Z7 från e-infinity alternativt panamoz, men de har ju inte haft några i lager på länge och verkar aldrig få in några heller ☹ Nån som vet om det finns nån annan butik med snarlika priser som skickar inom EU och som faktiskt har den i lager?
Jag köpte ett objektiv från Rhinocamera för 4 år sedan. Fungerade bra, vet inte vilken service de tillhandahåller nu för tiden.
 

Goooran

Aktiv medlem
Har tyvärr läst en del negativt om den sidan. Sen fanns ju inte Z7 i lager där heller. Dessutom så är priserna där inte alls lika bra som hos varken e-infinity eller panamoz.
Ja, det är väl egentligen inte optimalt att handla hos dessa företag.
Jag har helt slutat med det. Kostar lite mer i Sverige men det finns ju ett mervärde i form av svenska menyer i kamerorna, garantier, kommunikation (även om jag haft väldigt bra e-postkontakt med e-infinity) och framförallt bekvämligheten när något ska returneras.
 

Brix

Aktiv medlem
Ja, det är väl egentligen inte optimalt att handla hos dessa företag.
Jag har helt slutat med det. Kostar lite mer i Sverige men det finns ju ett mervärde i form av svenska menyer i kamerorna, garantier, kommunikation (även om jag haft väldigt bra e-postkontakt med e-infinity) och framförallt bekvämligheten när något ska returneras.
Tyvärr så kostar just Z7 ungefär 12000:- mer i sverige jämfört med e-infinity, så inte så lite i just detta fall 😑
 

lonian

Aktiv medlem
Har tyvärr läst en del negativt om den sidan. Sen fanns ju inte Z7 i lager där heller. Dessutom så är priserna där inte alls lika bra som hos varken e-infinity eller panamoz.
Både Z6 och Z7 är väl utgående produkter. Ser väldigt få ställen som har de i lager. Jag satt på bevakningslistan på e-infinity på Z6 och när den kom in för beställning så hann någon 5 minuter före mig ta den.
 

Brix

Aktiv medlem
Både Z6 och Z7 är väl utgående produkter. Ser väldigt få ställen som har de i lager. Jag satt på bevakningslistan på e-infinity på Z6 och när den kom in för beställning så hann någon 5 minuter före mig ta den.
Jo, det är väl så. Vet inte om de tom. slutat tillverkas?
 
ANNONS