Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mer Terje på fotosidan...

Produkter
(logga in för att koppla)

Claes Jonsson

Ny medlem
:) Måste få komma med ett önske: hoppas att ni på fotosidan kan göra något mer med Terje. Vill se flera av hans bilder. Han är ju absolut helt fantastisk som fotograf!!!!!!

(Är fortfarande lite exalterad efter att ha sett hans senaste album.)

Vad ni kan göra vet jag inte, men jag vill se många av hans bilder. En större inspirationskälla för oss naturfotografer finns inte.:)

PS! Jag blev medlem i första hand för att få se hans bilder - andras bilder får jag kommentera senare.
 

Claes Jonsson

Ny medlem
henab skrev:
Problemet är väl bara att det inte går att kommentera hans bilder. :)
Tycker inte jag har några problem att uttala mig om hans bilder. De är ju fantastiska! Kanonbra bilder inspirerar mig så mycket att jag får svårt att inte säga något... Jag har lättare att säga något om bra bilder, än om bilder som jag inte gillar.:)
 

xxx

Guest
Instämmer i Roberts kommentar men håller även med Claes. Det vore roligt att se fler av hans bilder och hans nya hemsida kommer att bli spännande att se! Förhoppningsvis kanske han ordnar någon utställlning eller dylikt här på fotosidan senare!

Detta med möjligheten att ladda upp mer än 50 bilder har dock diskuterats tidigare några gånger (se t.ex. http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=1797)....

Hälsningar
Fredrik
 

Hassan

Aktiv medlem
Jo, jag ser också fram emot Terjes sida. 400 bilder.. artiklar mm. Hoppas han ändå fortsätter att visa bilder här.

Mvh / Hasse
 

lenax

Ny medlem
Väntar otåligt på hans hemsida. Tänk att få se 400 av hans bilder... Men jag hoppas han stannar kvar här på fotosidan. Här finns han tillgänglig, jag kan kommentera hans bilder och få feedback från honom på mina kommentarer.

Tror inte där finns någon bättre än Terje (är nog lite kär i honom...) *fniss*:)
 

Joker

Aktiv medlem
Detta har han redan säkerställt själv genom att han har fixat dubbelt medlemskap på Fotosidan så att han kan kringgå 7/7 regeln och vi får redan idag se mer av hans fantastiska bilder.
 

wennerstrom

Aktiv medlem
Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite coolt att helt enkelt skaffa ett nytt medlemskap när man fyllt sitt första. Det ska jag också göra, på så sätt får jag ju plats att publicera alla mina Greklandsbilder! När jag är klar med dom kan jag ju registrera Wengt Bennerström för Tunisien, Benkt Wannerström för safaribilderna, osv. Att ingen tänkt på det tidigare?

//Bengt, Benkt, Wengt
 

RobGum

Aktiv medlem
wennerstrom skrev:
Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite coolt att helt enkelt skaffa ett nytt medlemskap när man fyllt sitt första. Det ska jag också göra, på så sätt får jag ju plats att publicera alla mina Greklandsbilder! När jag är klar med dom kan jag ju registrera Wengt Bennerström för Tunisien, Benkt Wannerström för safaribilderna, osv. Att ingen tänkt på det tidigare?

//Bengt, Benkt, Wengt
Hmmm... Känns det inte som det någonstans spricker om alla skaffar flera medlemskap? Är det inte bättre att välja ut dom bästa bilderna ifrån Tunisien, grekland osv.

Tror definitivt tanken med 50-regeln är till för hålla kvalitén uppe. Annars finns det som Fredrik skrev ingen större mening med att ha kvar regeln överhuvudtaget.

Tänk på att reglerna gäller alla fotografer. Inte bara dom bästa!
 

wennerstrom

Aktiv medlem
RobGum skrev:


Hmmm... Känns det inte som det någonstans spricker om alla skaffar flera medlemskap? Är det inte bättre att välja ut dom bästa bilderna ifrån Tunisien, grekland osv.

Nähä... tror du...? Ber om ursäkt för att ironin i mitt inlägg uppenbarligen inte var riktigt tydlig nog.

//Bengt
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Gott folk,

börja inte att registerar dubbla medlemskap. Vi kommer inte att tillåtet det.

Vad gällande Terje så jobbar vi på att hitta på något tillsammans. Kanske kan det bli något. Mannen är ju grym så det är klart att vi vill att han skall synas bra.

Terje och jag har pratat om de dubbla medlemskapen och vi kommer att lösa det. Och ni medlemmar kommer att kunna se alla Terjes bilder ändå. Hinner dock inte fixa detta under dagen, och vi avvaktar därför med att radera Terjes andra album.

/redaktionen
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Ett tips kan ju vara att skapa en permanent utställning eller nåt i den stilen så det inte tar så mycket plats i kommenterandet. Jag tror inte mycket på idén att ge vissa fotografer möjlighet att ladda upp fler bilder än andra i det vanliga flödet.
 

xxx

Guest
Det låter utmärkt och jag hoppas få se både artiklar, utställningar och dylikt här på fotosidan av Terje!

Men lösningen med dubbla medlemsskap kanske inte är så lyckad. Personligen kommer jag inte fylla min kvot på 50 bilder inom det närmaste halvåret men det är många som skulle vilja ha möjligheten att ladda upp mer bilder redan nu (se min inlagda länk ovan). Det jag menar är att alla borde få samma möjligheter till uppladdningstakt och maxantalet uppladdade bilder i albumen!

Hälsningar
Fredrik
 

Joker

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Gott folk,

börja inte att registerar dubbla medlemskap. Vi kommer inte att tillåtet det.

Vad gällande Terje så jobbar vi på att hitta på något tillsammans. Kanske kan det bli något. Mannen är ju grym så det är klart att vi vill att han skall synas bra.

Terje och jag har pratat om de dubbla medlemskapen och vi kommer att lösa det. Och ni medlemmar kommer att kunna se alla Terjes bilder ändå. Hinner dock inte fixa detta under dagen, och vi avvaktar därför med att radera Terjes andra album.

/redaktionen


Äntligen, tack. Genom reglen kommer Fotosidan att ständigt förädlas. Då man har nått 50 bilder kommer man att ersätta de sämsta med nya bilder. Perfekt evulotion.
 

xxx

Guest
jimh skrev:
Ett tips kan ju vara att skapa en permanent utställning eller nåt i den stilen så det inte tar så mycket plats i kommenterandet. Jag tror inte mycket på idén att ge vissa fotografer möjlighet att ladda upp fler bilder än andra i det vanliga flödet.
Såg inte ditt inlägg innan jag skrev mitt ovan! Men jag håller alltså med dig fullständigt. Snarare kanske det vore bra att begränsa hastigheten på uppladdade bilder ännu mer (för alla medlemmar) nu när det bara blir fler och fler medlemmar här på fotosidan.

/ Fredrik
 

Minolta

Ny medlem
jimh skrev:
Ett tips kan ju vara att skapa en permanent utställning eller nåt i den stilen så det inte tar så mycket plats i kommenterandet. Jag tror inte mycket på idén att ge vissa fotografer möjlighet att ladda upp fler bilder än andra i det vanliga flödet.
:( Jag vill gärna kunna fortsätta att komentera hans bilder. Gillar att han finns bland oss andra, och att vi kan få kontakt med honom.

Vill se många fler av hans bilder - väntar otåligt på hans hemsida och med spänning på vad som kommer att ske med ett samarbete med fotosidan. Blir det artiklar, utställningar...?

Tycker du verkar lite avundsjuk i ditt uttalande Jim?:confused:
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Japp, Fredrik... Jag tycker det verkar vara en stark trend att antalet uppladdade bilder ökar men antalet kommentarer per bild minskar. Med undantag av vissa bilder som drar upp snittet då.

Jag tycker det börjar kännas tråkigt och otacksamt att kommentera bilder när det allt oftare blir så att de kommentarer man skriver på bilder får stå ensamma och oemotsagda. Och jag tror inte att jag är helt ensam om det.
 
ANNONS