Annons

Program för bildlagring!

Produkter
(logga in för att koppla)

NiklasK

Aktiv medlem
Hejsan!

Vad använder ni för program i datorn för att arkivera era bilder så man lätt hittar dem osv..
 

Jacob vP

Aktiv medlem
Fotostation (pro)

Har mer än tillräcligt med möjligheter för att lägga in sökord och en massa bildinfo.
Digitalt ljusbord och enklare bildredigering.

http://www.fotoware.com

/Jacob vP
 
Senast ändrad:

Pentapix

Aktiv medlem
"Varför två?"

Hade det inte varit för att FotoStation skärper bilderna vid visning hade jag bara använt det programmet. Jag använder Slide-Show funktionen ganska flitigt och det blir inte bra med "xtra skärpa" på skärmbilderna.
 

Pentapix

Aktiv medlem
Samma som om du använder skärpa/oskarp mask. Kan tänka mig att det inte syns på större bildfiler, jag kör dock bara 72 dpi-bilder i dessa program, för snabb översikt.
 

Tawi

Aktiv medlem
Jag använder iPhoto, från Apple, vilket förutom lagring av bilderna under olika "fotoalbum" dessutom kan importera bilderna direkt på digitalkameran.
 

Hampus

Aktiv medlem
Ingen som har koll på liknande program för UNIX (Solaris/Linux)? Skall man behöva programmera ett själv!?
 

Hampus

Aktiv medlem
Jo, freshmeat har väl sin skara av program, men 90% är ju oftast ren skit så sjävlklart är jag ute efter personliga erfarenheter...
 

eldaren3

Aktiv medlem
Tjenare
Jag kör i XPs utforskare.Det verkar enkelt och bra,om man inte har för många och förstora bilder. Där finns även ett bildvisningsprogr. Är det någon som prövat vad det är för fördel med dom andra programmen.
 

Cane

Avslutat medlemskap
Jag kör också i Win XPs utforskare... har en katalogstruktur som jag lägger upp bilderna i och så är dom enkla att komma åt från villket program som helst utan massa krångliga sökvägar osv. Bra om man ska bränna backup eller använder flera bildredigeringsprogram och vill ha enkel översikt på vart man ska spara bilderna osv.
 

J_Plupp

Aktiv medlem
Jag använder iPhoto. Det funkar iofs smidigast med digitalkameror men det är lätt att importera inscannade bilder också. Programmet är gratis dessutom. Mer info hittar ni här. Funkar med Mac OS X.

/ Johan
 

ClasH

Aktiv medlem
Ännu en iPhoto-användare här! Faktiskt ett av de slutliga argumenten med min plånbok att uppgradera till MacOs X.
 

eldaren3

Aktiv medlem
Om man kör PC då går det troligtvis inte att köra
iPhoto som vissa gillar här. Är detta ett bra program, men som inte går att köra PC-värden.
Är det då FotoStation & ACDSee som gäller för oss...
 

.Z.

Aktiv medlem
Har inte provat nåt speciellt program utan är ypperligt nöjd med xp:s lösning på bildhantering. Xp:s största fördel jämfört med dom äldre windowsvarianterna är just bildhanteringsbiten.
 
ANNONS